Gå til innhold

Barnehage-bursdag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan det er i forhold til oppmøte når barna deres inviterer til bursdag?

Vi begynte med det i fjor.. da kom det 4 stk.

Og nå skal vi ha selskap igjen, har invitert 7 stk,og to av dem har meldt avbud.. resten har vi ikke hørt fra ennå.

Og forbereder oss på at det blir få som kommer i år også.

Nå er det ikke så mange barn å invitere, så det blir jo fort til at det kommer få barn når noen ikke kan, men blir så skuffet på barnet sine vegne, spesielt når jeg ser at når de andre barna i bhg har selskap og de fleste kommer.

Hvis det er flere som ikke kommer, så vurderer jeg nesten å slå sammen barne- og voksen selskapet (altså familien), er det teit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble en liten skriveleif oppi der, skulle stå: "spesielt når jeg ser at når de andre barna i bhg har selskap, Så kommer de fleste".

Skrevet

Dette bekymrer jeg meg også mye for. Vesla fyller 4 om noen få uker, og det blir første året vi har barnehagebursdag. Hun går i en liten avdeling, samtidig som vi har veldig liten leilighet, så vet ikke helt hvor mange vi skal invitere.

Hvem inviterer dere da? Allepå avdelingen, alle med samme kjønn, alle fra samme årskull?

Skrevet

Vi inviterer som regel de som er fra rundt 4 og opp, er fra den alderen at de begynner med bursdager, i den bhg de går i nå.

Skrevet

Er foreldrene til barna med i disse bursdagene?

Skrevet

Det var en mor som var med sist, ellers ingen.. vi bruker heller ikke være med når barnet vårt skal i bursdag. (Er der bare første minuttene for å se at det går bra).

Men jeg har sett at noen av dem er med til noen av de andre som de da er venner med.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har akkurat hatt en bursdagsfeiring nå, og inviterte 9 barn. Et takket nei på forhånd, og to var syke samme dag. Så da ble de 7 stykker inkludert min datter.

Har du vurdert å invitere barn til venner, eventuelt kusine/fetter eller nabobarn som går i andre barnehager?

I tillegg synes jeg også alltdi det er greit å skrive at de må si fra om de kommer eller ei innen en viss tid. Vet at flere skriver kun si fra hvis du ikke kan komme, men jeg liker å vite på forhånd hvem som kommer :)

Skrevet
Lurer litt på hvordan det er i forhold til oppmøte når barna deres inviterer til bursdag? Vi begynte med det i fjor.. da kom det 4 stk. Og nå skal vi ha selskap igjen, har invitert 7 stk,og to av dem har meldt avbud.. resten har vi ikke hørt fra ennå. Og forbereder oss på at det blir få som kommer i år også. Nå er det ikke så mange barn å invitere, så det blir jo fort til at det kommer få barn når noen ikke kan, men blir så skuffet på barnet sine vegne, spesielt når jeg ser at når de andre barna i bhg har selskap og de fleste kommer. Hvis det er flere som ikke kommer, så vurderer jeg nesten å slå sammen barne- og voksen selskapet (altså familien), er det teit?

Du bør alltid regne med noe frafall. Alltid noen som ikke kan, noen som blir syke etc. Hvis dere inviterer 7 og 4 kommer, så er jo ikke det så gæli?? Vil dere ha flere gjester må dere nesten invitere fler også!

Skrevet

Takk for svar :)

Det går vel ikke på at vi vil ha flere gjester sånn sett, er vel mer at jeg føler at noen kanskje melder avbud fordi de ikke kjenner oss eller ikke er interessert i stedenfor at de faktisk ikke kan, siden de (som sagt) som regel alltid møter opp i andre sine selskaper.

Vi har invitert en venn som barnet har utenfor barnehagen og jeg regner med at det barnet kommer :)

Søskenbarn kommer i selskapet som skal være dagen etter, altså i familieselskapet..

Men synes dere det blir teit å invitere alle til samme dagen hvis det blir få barn som kommer?

Kira: Svarfrist ble skrevet på invitasjonen :)

Skrevet

Det vil alltid være frafall på slike dager. Hvis du syns det kommer få, bør dere heller invitere flere. Til storebror har vi invitert alle i samme kull. De er 12 så da holder det i massevis :) Men andre som er i mindre kull har også invitert fra andre kull.

å slå sammen familie- og barnebursdagen ville jeg ikke gjort.

Skrevet
Lurer litt på hvordan det er i forhold til oppmøte når barna deres inviterer til bursdag? Vi begynte med det i fjor.. da kom det 4 stk. Og nå skal vi ha selskap igjen, har invitert 7 stk,og to av dem har meldt avbud.. resten har vi ikke hørt fra ennå. Og forbereder oss på at det blir få som kommer i år også. Nå er det ikke så mange barn å invitere, så det blir jo fort til at det kommer få barn når noen ikke kan, men blir så skuffet på barnet sine vegne, spesielt når jeg ser at når de andre barna i bhg har selskap og de fleste kommer. Hvis det er flere som ikke kommer, så vurderer jeg nesten å slå sammen barne- og voksen selskapet (altså familien), er det teit?
Du bør alltid regne med noe frafall. Alltid noen som ikke kan, noen som blir syke etc. Hvis dere inviterer 7 og 4 kommer, så er jo ikke det så gæli?? Vil dere ha flere gjester må dere nesten invitere fler også!

Ps (svarte i et annet innlegg også) : Vi inviterte flere enn 7 den gangen det bare kom 4. Aner ikke hvor mange som kommer denne gangen ennå.

Skrevet

Jeg tar alltid en sms runde til de som ikke har svart dagen etter at svarfristen har gått ut. Men inviterer alltid litt fler enn det er plass til er aldri mer enn 2/3 som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...