Gå til innhold

Hadde dere sagt noe i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min bhg hadde vi blitt livredde dersom ungen var borte uten at noen sa ifra! (Men vi ville heller ikke latt ungene springe i ulltights ute..). Dersom ingen reagerer når andre henter ungen er d grunn til bekymring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En ting jeg reagerer på her er at virker som alle angriper sekretøsa fordi ho ikke informerte om at ho henta barnet sitt, er det virkelig ingen andre enn meg som synes det er rart at en baer kan hente uten at de ansatt ser det? Synes det er skummelt jeg da for hvis en mor kan hente barnet uten at noen ser det, kan hvem som helst stikke innom og hente ett barn uten at det blir sett. Og hvorfor ringte ikke barnehagen da de oppdaget barnet var borte, de kan da vel ikke bare gå utifra at mor/far har henta uten å være sikkre på om det er tilfelle eller om barnet har stikke av/ blitt hentet av fremede. Og til Hi, si i fra, det er ikke akseptabelt å gå ute med så lite tøy nå på høsten, ullundertøy er langt fra det samme som bukse og genser når det båser litt.

Det kan jo hende at noen har sett det selv om mamma ikke gidder å si i fra

Skrevet
En ting jeg reagerer på her er at virker som alle angriper sekretøsa fordi ho ikke informerte om at ho henta barnet sitt, er det virkelig ingen andre enn meg som synes det er rart at en baer kan hente uten at de ansatt ser det? Synes det er skummelt jeg da for hvis en mor kan hente barnet uten at noen ser det, kan hvem som helst stikke innom og hente ett barn uten at det blir sett. Og hvorfor ringte ikke barnehagen da de oppdaget barnet var borte, de kan da vel ikke bare gå utifra at mor/far har henta uten å være sikkre på om det er tilfelle eller om barnet har stikke av/ blitt hentet av fremede. Og til Hi, si i fra, det er ikke akseptabelt å gå ute med så lite tøy nå på høsten, ullundertøy er langt fra det samme som bukse og genser når det båser litt.
Ikke alle, bare en ;) Flere ganger har han blitt hentet av min mamma, naboen, min bestemor osv, uten at jeg har gitt beskjed. (Om det ble avtalt rett før og jeg ikke fikk tak i de). De har aldri ringt og spurt meg om det stemmer... Og hvis han blir med noen hjem, eller noen blir med oss så er det ingen som reagerer...

Men herregud, du har da et ansvar for å si i fra selv og

Skrevet

Sekretøsa; jeg støtter deg hundre prosent her! Når 3 ansatte har sett deg, men ikke tatt.seg ~bryet~ med å snakke til deg i hentesituasjonen, så hadde jeg ikke gått å klenga meg innpå de for å si ifra. Da har de sett at han ble henta, men oppført seg temmelig respektløst overfor deg som mor. Synes ikke du 'skylder' dem noe som helst.

Men må også få si at hadde dette vært oss, så hadde vi nok bytta barnehage... Har du pratet med noen oppover i systemet? Du sier du har sagt ifra, men hvor langt opp har du gått?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sekretøsa; jeg støtter deg hundre prosent her! Når 3 ansatte har sett deg, men ikke tatt.seg ~bryet~ med å snakke til deg i hentesituasjonen, så hadde jeg ikke gått å klenga meg innpå de for å si ifra. Da har de sett at han ble henta, men oppført seg temmelig respektløst overfor deg som mor. Synes ikke du 'skylder' dem noe som helst.

Men må også få si at hadde dette vært oss, så hadde vi nok bytta barnehage... Har du pratet med noen oppover i systemet? Du sier du har sagt ifra, men hvor langt opp har du gått?

Jeg har ikke tatt det helt opp, mest fordi jeg ikke vet hvem styrer i barnehagen er..... De har aldri presentert seg, og de viser seg aldri. det er 3 stk , men jeg har ikke hilst på noen av de.

Han har byttet barnehage en gang før, og er en tander sjel som trenger veldig veldig god tid på å finne seg til rette. Derfor har vi ikke byttet. Det første halve året gikk han med storesøster, og halvåret etter der igjen var det ikke så mye å utsette bortsett fra at de voksne aldri hilser og aldri forteller om dagen.... Men nå har det vært så mye bytter i personalet at det bare har vært tull.

Så nå er det 11 mnd til han begynner på skolen, så jeg vil han skal ha den siste tiden med de barna han nå kjenner godt.

Skrevet

Hvis jeg hadde kommet til barnehagen og funnet ut at mitt barn gikk tynnkledd ute i vær som krevde mer plagg, da hadde jeg rett og slett blitt forbanna! De ansatte jobber jo der for å passe på barna og under det går jo det å kle på ungene skikkelig -spesielt unger som har vært syke eller som har f.eks astma og lett blir syke!!

Jeg ville tatt det opp med pedagogisk leder og bedt om en forklaring på hvorfor mitt barn gikk tynnkledd når det ikke var vær til det!

Skrevet
hvis dere kom for å hente og barnet fløy rundt ute i bare ulltrøya og stilongsen?. Ble litt overrasket og kanskje litt irritert. For det første så synes jeg det var for lite klær, det er ikke sommerferie lenger akkurat og jenta er forkjøla allerede og sliter med infeksjonsutløst astma. For det andre så er jo ullundertøyet ødelagt på bare en dag når det brukes ute uten noe utenpå (hull i både det ene kneet, rumpa og albuen på genseren på ulltøy som ble brukt for første gang i dag). Har ikke råd å kjøpe sååå mange sett liksom....Har lagt igjen både overtrekksbukse og en tynn jakke og en høstdress i barnehagen, så jeg ble litt paff. Sa ingenting, men lurer på om jeg skal si i morgen at så tynnkledd får hun ikke lov å være ute nå.

Men hvor gammel er jenta de da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...