Gå til innhold

Dere med store barn i utebarnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange par vintersko er det behov for for en 5 åring?

Har kjøpt cherrox og et par varme vintersko. Er det behov for et par ekstra?

Vi bor på østlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn i utebarnehage, men jeg vil tro det kan være lurt å ha et ekstra par ja.

Cherroxer kan man jo ikke bruke om det blir veldig kaldt og vi brukte en del tid på å tørke vinterskoene i fjor ;)

Skrevet

Ja, det er behov for et par vintersko til. Både i fht tørking og kanskje trenger barnet å skifte midt på dagen fordi det blir klamt på bena (og det kan skje uansett hva slags vintersko du har etter min erfaring).

Skrevet

Her har gutten min 2 par med vintersko, og ett par med Dockboots. Syns sistnevnte er bedre enn cherrox fordi de er lettere på foten, ikke stive, isolerer bra og har gode spor under.

Cherrox er tunge, stive, glatte og er ikke noe god å ha på seg. Jeg har prøvd selv, for jeg jobber i barnehage;)

Skrevet

Hos oss klarte alle seg med et par vintersko i barnehagen. Det var ingen som hadde flere par stående der, men det kan være lurt å ha et par hjemme også slik at man er sikker på å få tørket støvlene fra den ene dagen til den andre.

Etter vår erfaring var det imidlertid et veldig lite problem med våte støvler når det var skikklig kaldt. De er snøen så tørr at de ikke blir våte. Sørg for at de har ekstra ullsokker tilgjenglig for å skifte midt på dagen så holder det. Sokkene kan bli litt klamme og dermed litt kaldere spessielt hvis støvlene er tette.

Problemet med våte føtter var størst høst og vår. Som regel gikk jo det greit med sherox, dagens modeller er mye varmere enn de vi brukte da vi var barn, men det kan være greit å ha et par gummistøvler i reserve når barnet plumper eller glemmer å ta regnbuksa utenpå støvlene. Noe av det viktigste for å holde dem tørre på bena er å sørge for at strikkene under føttene på regnbuksa og dressen er i orden. Er de det er våte føtter sjeldent et problem.

Skrevet

Vi har jente vår i utebarnehage.

De er ute hver dag, og da er det greit å ha flere par sko.

Har kjøpt, nå står det helt stille her... de med sånn ull innlegg, hele foret som kan tas ut... kommer kanskje på det..

så kjøpte vi et par ecco vintersko til de tørre dagene.

har da også to dresser,slik at de kan tørke godt mellom slagene.

koster litt ekstra å ha naturbarnehage fremfor vanlig barnehage har jeg merket, for det stille høye krav til utetøyet,samt at man har nok.

gikk hull i det ene regntøyet i dag,så må ut å kjøpe et til som reservesett..

men det er bare veldig verdt det!

frisk og rød i kinnene når ho kommer hjem, fantasien får utløp (en kvist blir et sabeltannsverd) god koordinasjon, god mosjon, masse pedagogisk opplegg i skogen, engasjerte ansatte,masse kunnskap om fisk,natur,dyt osv..

Skrevet

Min femåring går i naturbhg og har gjort det et par år. Vi har et par bogs, et par sorel og en skotørker, funker fett ;)

Skrevet

Her har 4åringen 2par varme vintersko + dockboots :)

Skrevet

Tusen takk for mange svar! :-)

Da blir det 2 par varme vintersko og cherrox til våte dager.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...