Gå til innhold

Kan noen fortelle meg at vi klarer dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er greia;

Jeg er gift med en flott mann,vi har to fine unger på 15 og 27 mnd. Dvs,de er begge født i juni hvert sitt år.

Har vært hjemme nå siden førstemann ble født. Dette året her har jeg søkt ulønnet perm fra jobben for å være hjemme et år ekstra.

Nå har det seg sånn at jeg fikk en urovekkende følelse her idag,trodde jeg var gravid,går på p-piller,slurver ikke,men uansett.

Tok en test,og da viser det at jeg er gravid!!

Ringte mannen i vill panikk istad,og lurte på hva i all verden vi skulle gjøre nå! Han var like rolig,og sa dette kom til å ordne seg. Vi klarer dette.

Planen var å slutte på pilla om et års tid å begynne prøve igjen da.

Føler meg som dama i tv-reklamen med alle ungene som har hyperfølsomme eggstokker eller what ever!

Men hvordan skal vi klare dette økonomisk? Jeg kan jo ikke bare ringe jobben,be de si opp vikaren min,for at jeg skal jobbe i 8 mnd.

Og i og med at jeg har ungene hjemme så må jeg jo fikse barnepass til de,og her jeg bor er det MANGE uten barnehageplass.

Tanken på abort har streifet meg,det passer liksom så dårlig,men samtidig så klarer jeg ikke tanken på at vi ikke skal få dette barnet som er i utgangspunktet veldig ønsket. Bare ikke så fort!

Og å ha 3 unger på 3,2 og nyfødt..klarer jeg det?

Vet ikke hva jeg vil med dette,håper det er noen andre der ute som har kalrt noe liknende,at det går bra. Klarer liksom ikke være helt glad for jeg har så mange bekymringer ift penger osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt bra,når lenge mannen din er med :)

Skrevet

Dette er ting du må snakke med mannen om. Veldig godt å høre at han er rolig ift dette, for da kan han hjelpe deg med å se ting mer rasjonelt og klart.

Det er klart dere klarer det! Alt ordner seg, og dere har god tid til å finne ut av hvordan dere vil løse ting.

Det viktigste nå er at dere får snakket sammen og bestemt dere for hva dere vil gjøre og hvordan dere vil gjøre det. Skriv lister: hva trenger dere, hva har dere, hvordan skal dere få tak i det dere trenger. Det være seg alt fra ekstra rom, større bil, penger, klær, barneutstyr osv osv. Regner med dere har en del siden dere allerede har to barn, men det er alltid godt å se at man har ting på stell og at ting kan krysses av på listene.

Ta deg en prat med sjefen din, om det er en ålreit sjef du har. Forklar situasjonen og så kan dere sammen komme fram til en plan på hvordan dere kan løse dette til det beste for både deg og arbeidsplassen. Sjefen skal tilrettelegge for deg som er gravid, så du skal ikke ha noen dårlig samvittighet overfor jobben. Nå er det deg, familien og den lille i magen som skal ha prioritet!

Som sagt; dette ordner seg! Pust dypt, drikk en god kopp te, og ta en prat med mannen når du får muligheten til det.

Masse lykke til og klem til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...