Gå til innhold

Tips til å få i barnet tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 år, nekter å svelge tabletter. Spytter ut. Har prøvd å lokke med en seigmann etterpå, hjelper ikke..

Medisinen er ikke å få i flytende form..

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva slags tabletter er det snakk om da?

Skrevet

Begynn å øve med små tabletter, Kjøp på atopteket de minste du kan øve deg på, av vitamin tabletter, Vi øvde med folsyre for frøkna her må ta tabletter daglig.

Skrevet

Knus dem og bland med yoghurt, syltetøy, is eller noe annet han liker.

Skrevet

Ikke alle tabletter som kan/skal knuses.

Skrevet

Husker ikke i farten hva medisinen heter (er på jobb nå), men både legen og apoteket sa at det ikke finnes i flytende, så regner jo med at det er sant. takk for tips alle andre.HI

Skrevet

glemte å legge til at tablettene allerede er veldig små. ca på størrelse med folsyre tabl. HI

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Knus de og ha der i noe han liker godt :-)

Skrevet

Er ikke 3 år for tidlig å få barn til å svelge tabletter uansett størrelse? Jeg tar gjerne imot tips siden jeg har ei lita som må ta medisin maaaange ganger hver dag. Mye enklere når de kan svelge tabletter :)

Skrevet

Knus den i youghurten, uten at han ser på å fryd deg når han har spist den opp :) funker her, hår også knust den i syltetøy også å gidd på brødskiva - trikse er igjen at mini ikke ser det og du later som ingenting

Skrevet

-jeg lærte dette på barneavdeling på sykehuset

Skrevet

Les på pakka eller vedlegget som ligger inni. Da vil du få det beste svaret :)

Skrevet

Hei.

Sønnen min har måttet ta en del antibiotika osv. Jeg kjøpte en tabelettknuser på apoteket ( ca. 30 kr.) , og en 10 mg. sprøyte uten spiss såklart.

Knuste tabelettene til pulver, og blandet i sjokomelk. Trakk dette opp i sprøyta, og lar han selv få sprute det inn i munnen.

Han synes det er gøy :)

Vi har prøvd så mye forskjellig. Den største utfordringen var nok da han måtte ta en forferdelig flytende mixtur, sjokomelken tok til og med kverken på den smaken.

Jeg ANBEFALER det så veldig!

Lykke til =)

Skrevet
Ikke alle tabletter som kan/skal knuses.

Det er iallefall ikke mange man ikke skal gjøre det med. All antibiotika kan man det med. Vi har desverre måttet ha mange runder pga sykdom, og etter det legene på sykehuset har sagt så er ikke det farlig, at all. Men man må selvsagt få med seg ALT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...