Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Ringte til legekontoret mitt i dag for å bestille en time hos min fast lege. Jeg har de siste 4 mnd hatt vondt i knærene og når jeg sa dette til hun som tok tlf spurte hun om jeg hadde vondt i begge to og da sa jeg ja. Da sa hun at jeg bør komme på formiddagen sånn at de kan ta blodprøve med tanke på gikt (!!!) Jeg har vondt når jeg reiser meg og når jeg setter meg og om morningen gjør det vondt hele tiden. Hvis jeg går lang tur gjør det ikke vondt, men sånn som i dag tok jeg bussen og det har vært vondt i hele dag.. Er det noen som har peiling på gikt? For å være helt ærlig når jeg hærer ordet gikt tenker jeg på eldre mennesker, for min bestemor har gikt.. Ble litt nervøs for når jeg googlet det kom det bare opp masse om gikt og ufør... jeg vil IKKE bli ufør!!!!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Hei hei, her har jeg hatt leddgikt siden jeg var 17 (hipp hurra) Men fungerer fortsatt greit i dagliglivet, så ufør er ikke blitt nevnt engang her.. Det kan ta mange herrens år, før du når det punktet at du må uføretrygdes, og trenger ikke bli 100% da heller.. Tror nesten du må trekke pusten dypt her, og prøve å se det som det er, det kan være du har leddgikt, men det kan være andre ting også, og enda om det skulle være gikt, så er du ikke dømt til et liv som ufør
Kliko Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Ta det helt med ro. Jeg har leddgikt og er bare 22 år Fikk det bekrefta ikke så lang tid etter at jeg fikk sønnen min som er tre år kom til verden. Hos meg sitter det i hofta og i håndleddene. Jeg kjenner det best når det er kaldt / rått ( som nå om dagen) men lever et veldig fint liv for det Jobber jo til og med på sykehjem Men det går i veldig perioder. Noen ganger kan jeg være fin i mange mnd, mens andre ganger går jeg konstant på betennelsesdempende. Så ikke ta sorgene på forskudd. Dette kommer til å gå så bra så
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Trenger ikke være verre enn veldig stram muskulatur på fremsiden av lårene.... hvis du har det så får du økt press på kneskålene og da får du mer smerter. Så kanskje en ide å få sjekket det først, nesten merkelig at legen først tenker på "gikt"... Gå til en manuell terapeut, fysioterapeut eller naprapat og få en ordentlig undersøkelse av knærne dine. Leger er ikke de som kan mest om muskel-skjelettsystemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå