Gå til innhold

hva er passe vekt for en på 165.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 164 og veier rundt 62-63. Jeg vil gjerne ned et par kilo, men det pga en gravidmage som ikke ville forsvinne etter fødsel;) Ellers synes jeg resten ser greit ut. Prøv deg på 60 du, så kan du heller prøve enda litt mer om du vil og får til :)

Jeg veide også 49 før graviditet, men ble igrunn evig glad for at jeg fikk et par kilo ekstra på kroppen.

Men alt har vel med hvordan kroppen din er. Prøv deg fram, en kilo om gangen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide litt i underkant av 70 kilo før jeg ble gravid. Ca. 67-68. Dette syntes jeg var helt perfekt for meg, og jeg trivdes veldig godt. Hendte også jeg var 70-72 kilo, og det gjorde meg ingenting. Altså ingen ekstra fett på kroppen osv.

Nå er jeg 85 kilo og føler at jeg trenger å gå ned litt.

Skrevet

Jeg veier 52 kilo og er 165. Da er jeg akkurat passe:-) Men jeg har lite muskler og små pupper, så om jeg veier mer enn det så blir jeg litt "lubben". Nå er jeg slank all over, og veldig fornøyd. Bortsett fra at jeg godt kunne tenkt meg å stramme opp litt;-)

Det er nok veldig individuelt det der, men tror nok alt mellom 50 og 60 er ideel vekt for denne høyde. Selvfølgelig med enkelte unntak.

Skrevet

Jeg er 1.60 og veier 47kg. Skulle gjerne gått opp litt, men klarer det ikke.. Veide rundt 65 før jeg ble gravid, og da var jeg litt for "lubben" og slet med å gå ned i vekt, så her er det visst enten eller...

Som sagt over er det jo flere faktorer som spiller inn, men kan tenke meg at om du er 1.65 så vil rundt 60kg være passe.. Men som en venninne har sagt så godt: Kast vekta og drit i kiloene, når du kan se deg selv i speilet og smile fordi du er fornøyd, da er du akkurat perfekt! :)

Skrevet

jeg er 1.68 og veier 65 kilo, perfekt:)

Skrevet
jeg veier nå 72 kg. jeg vil gå ned litt i vekt. jeg har tenkt på 60 kg. blir det mindre blir det bare bein igjen av meg. er det passe nok vekt for en på 165. er normal bygd. ikke tykk av meg. før jeg fikk barn veide ejg 49 kg, var alt for tynn.

Jeg er 47 kg og 164 cm. Er fornøyd med det - men det varierer nok fra person til person. Dersom du ikke var fornøyd da du var 49 kg, får du bare gå sakte med sikkert ned til du er fornøyd med deg selv :) Det viktigste er at du har en kropp som fungerer som den skal - så er det fint om du liker din egen kropp også. Skal sies at jeg ikke slanger meg, men lever et aktivt liv med sunn mat. Koser meg innimellom slagene også - er tynn fra naturens side og har alltid vært det - dagen etter barna kom var jeg tynn igjen...

Skrevet

Jeg er 165. Jeg har vært både veltrent og utrent. Som veltrent er ca 64-65 kg passe (om man ønsker å ha litt bryster og former). Men som utrent vil ca 60-62 kg passe. Dette gjelder for meg, hva som gjelder for deg, vet jeg ikke!

Et mål er selvsagt om bh-en begynner å slarke... da er det for lite fett på kroppen! (er nå 64 kg og bruker 70E i bh, str 36 i bukser passer fint i livet, men blir ofte for trange over stumpen)

Skrevet

Å veie 62 kg nÅr man er 163 høy er jo ikke akkurat aaalt for mye (sÅ noen som skrev det ). Man er jo ikke akkurat tynn lenger, men man er ikke akkurat overvektig heller. Litt rund og god kanskje.

SÅ hvis du er 165, sÅ er det vel passe ligge et sted mellom 53 og 63 kilo. Kommer helt an pÅ hva man trives med. Noen syns det er grusomt Å veie 63 kilo og være i den høyden, mens andre som har vært tyngre, vil tenke at 63 kilo er akkurat passe.

OgsÅ kommer det jo an pÅ hva kroppsmassen din bestÅr av. Er det mye muskler eller mest fett?? Hvis du ikke trener noe, og veier rundt 65 kilo, sÅ kan det jo tenkes at det er litt mye, uten at man er ansett for Å være overvektig. Trener man masse og har en fast kropp med lite fett, sÅ er det jo ikke sÅ farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...