Gå til innhold

hva er passe vekt for en på 165.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg veier nå 72 kg. jeg vil gå ned litt i vekt. jeg har tenkt på 60 kg. blir det mindre blir det bare bein igjen av meg.

er det passe nok vekt for en på 165.

er normal bygd. ikke tykk av meg.

før jeg fikk barn veide ejg 49 kg, var alt for tynn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at ideal vekt for en som 165 er 65,men jeg har alltid vert overvektig,men de som har greie på det sier det fastlegen min blant annet

Skrevet

Den gamle tommelfingerregelen er vel at man skal veie 10 kr mindre enn høyden sin minus en meter, altså skal du veie 55 kg.

Men det er en grunn til at denne "regelen" er avleggs og det er at den overhodet ikke tar hensyn til kroppsfasong, muskelmasse osv.

Prøv deg på 60 kg du, om du er fornøyd med speilbildet da er det passelig for deg.

Selv er jeg 174 cm høy og ser best ut på ca 63-65 kg, da passer jeg perfekt inn i str 38 i klær og er passelig slank. Veide 58 kg før jeg fikk barn, men det er ikke pent lenger å være såpass tynn, rumpe og pupper blir borte og ansiktet blir magert og rynkete. Jeg ser definitivt best ut over 60 kg nå som jeg nærmer meg 40 år.

Skrevet

Passe vekt for en på 165 cm er den vekten der hun selv trives. Noen på 165 cm trives med å veie 49 kg, mens andre trives godt på 80 kg.

Regler om høyde minus 110 er det teiteste jeg hører om, det varierer mye ut fra hvor mye du trener, hvor mye muskler du har og hvordan du er bygget. (og nei, det er ikke stor vektforskjell på et grovt og et spinkelt skjelett, men et bredt skjelett med brede hofter og skuldre rommer mer kjøtt - bare nevner det før noen har tenkt å skrive at bygning ikke betyr noe).

Synes du skal prøvd deg frem jeg. Bruk speilet isteden for badevekta! :)

Skrevet

jeg er 165 og min idealvekt er mellom 60 og 65. kommer jeg under det ser jeg syk ut. ansiktet mitt passer ikke å være syltynn. dessuten har jeg fra naturens side pupper/hofter/rumpe/lår.

kommer jeg under 62-63 begynner jeg å se deforma ut.

sist jeg veide det var jeg 22 år. haha.. nå er jeg snart 30 og veide 84 før graviditet. :( men.. ny plan, ny dag, ny familiemedlem :P da skal jeg prøve å gå sakte men sikkert nedover igjen :)

Skrevet

Det er helt opp til hva du er fornøyd med. Prøv å slank deg gradvis til du en dag ser deg i speilet og tenker "nå ser jeg smashing ut" ;)

Selv er jeg 168 cm og veier 57 kg, jeg kunne nok trengt noen kilo ekstra...

Skrevet

Jeg burde ligge på rundt 68-70 hvertfall, men jeg er litt bred rundt hoftene da og har pupper og div :P

Jeg kan uansett ikke skjønne at noen på 165 burde veie rundt 55, høres altfor lite ut for min del.

Skrevet

Jeg er 1,67 og veier 57,5. Er ikke syltynn, men normalt slank.

Skrevet

Jeg er 163 og veier 60 kilo, skulle gjerne ha gått ned noen kilo!

Skrevet

Jeg er 166 og veier 55 kg. Perfekt for meg, ville verken hatt flere eller færre kg ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er vel bare å slanke seg, så ser du jo hvor du vil trives på vekta :) Er planen her.. Starter opp igjen i morgen, jeg er 170, og i første runde så skal jeg ned til 70, trives jeg der, så stopper jeg der, om ikke, så går jeg ned litt til :)

Skrevet

Du bør sansynligvis veie mellom 55 og 68 kg for å ha en helsemessig opptimal vekt hvis det ikke er spessielle grunner til noe annet.

Skrevet

jeg er 165 og veier ca 54. Jeg vet at jeg ligger lavt på normalvektig på BMI. Jeg har veldig lite muskler, så det er sikkert derfor jeg veier lite.

Jeg synes ikke selv at jeg er for tynn, men det kommer sikkert an på hvor på kroppen fettet/musklene ligger.

Skrevet

Jeg er 165 og føler meg finest på 60 kg, går jeg under det blir jeg så tynn i fjeset, armene og brystet. Men det kommer jo an på om du har mye muskler, eller ikke. Muskler veier jo mer enn fett;)

Skrevet

Jeg er 164 og har de siste 10 årene vært ganske stabil på +/- 58. Føler at det er ganske passe. Det minste jeg har veid i voksen alder var 54 og da ble jeg spurt titt som tett om jeg var syk, hadde spiseforstyrrelse etc! Er typisk pære og hvis jeg går ned i vekt blir jeg et beinrangel fra hode til hofter med svært synlige kravebein, ribbein etc. Tenker at hva som er passe for akkurat deg avhenger av din beinbygging og kroppsfasong så du får prøve deg litt fram:)

Skrevet

55 kg blank. Å ikke hør pÅ noen andre enn meg, jeg er jo ekspert pÅ vekt, fett og valker.

Neida.. Men ja det kommer vel egentlig helt ann pÅ muskler, kroppsbygning osv. Jeg selv kan ikke gÅ under 65 kg, da ser jeg syk ut.. Og jeg er 163

Skrevet

Jeg er 170 cm og matchvekta ligger på 55 kg. Er 57 kg nå og ser absolutt ikke radmager ut, så skjønner at det må være stor forskjell ute og går når det gjelder benbygning, muskler osv.

Skrevet

Jeg er 165 og trives godt med en vekt på 65, mens bailine dama mente at jeg burde ligge på ca. 59 (har mye muskler, driver med styrketrening).

Skrevet

Fra 55-65 kg vil jeg si. Er selv 1.65 og veier 60. Har perfekt BMI:)

Skrevet

Kommer helt an på en masse faktorer. Jeg er 1,63 og er særdeles fornøyd med 62 kg. Det passer min kropp og mitt ansikt akkurat. Det pleier å være en tendens til å komme tall under 60 kg, på sånne spørsmål, uansett høyde egentlig. Jeg er ikke enig i det for min egen del. Det er sikkert noen som tenker at jeg burde ha krøpet under 60 kg også, men de kan gå å legge seg;)

Skrevet

Jeg er 163 og veier 62 kg. Det er alt for mye. Jeg bør veie mellom 52-55 kg. Jeg ville tro du ville være perfekt mellom 57-60 kg. Det viktigste er at du finner den vekta du trives best med selv.

Skrevet

Tja, umulig å si ;) Jeg veier 57 kilo og er 160. Kunne fint gått ned noen kilo men ingen har kalt meg tjukk ;-P

Skrevet
Den gamle tommelfingerregelen er vel at man skal veie 10 kr mindre enn høyden sin minus en meter, altså skal du veie 55 kg. Men det er en grunn til at denne "regelen" er avleggs og det er at den overhodet ikke tar hensyn til kroppsfasong, muskelmasse osv. Prøv deg på 60 kg du, om du er fornøyd med speilbildet da er det passelig for deg. Selv er jeg 174 cm høy og ser best ut på ca 63-65 kg, da passer jeg perfekt inn i str 38 i klær og er passelig slank. Veide 58 kg før jeg fikk barn, men det er ikke pent lenger å være såpass tynn, rumpe og pupper blir borte og ansiktet blir magert og rynkete. Jeg ser definitivt best ut over 60 kg nå som jeg nærmer meg 40 år.

Jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal veie 44 kg.....

Skrevet
jeg veier nå 72 kg. jeg vil gå ned litt i vekt. jeg har tenkt på 60 kg. blir det mindre blir det bare bein igjen av meg. er det passe nok vekt for en på 165. er normal bygd. ikke tykk av meg. før jeg fikk barn veide ejg 49 kg, var alt for tynn.

Jeg er 166 og min idealvekt er rundt 60 ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...