mor til 2 søte små=) Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Hei. Eg har eit problem! Eg er snart 2 veker over tida, og har mange symptomer på at eg er gravid...! Men har tatt 2 tester og begge var negative, no veit eg ikkje ka eg ska gjera!.. Berre gje da litt meir tid å sjå om den kjem, eller kontakte lege?
Turtelduen Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Hvilke tester brukte du? Jeg har erfaring av at ClearBlue testene viste negativt 3 ganger, men jeg var overbevist etter flere uker at jeg måtte være gravid. Kjøpte da bare en sånn på rema1000 ganske rett etter siste CB test, og den viste positivt. Prøv et annet merke og se da...
Jevnaker mor Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Medisiner, stress, sliten, kosthold ol er mye som kan spille inn for at den mndperioden ikke kommer. Som regel så når man endelig slapper av, spiser sjokolade eller noe søtt. Setter seg ned og puster utm så kan det kjennes som en propp løsner, og her kommer det. Evt etter samleie. Kanskje det er en hinne inni livmora di som må "stikkes"hull på, og så kommer det. Du får mase på mere å kontakte lege vil jeg si at er litt tidlig. De vil nok be seg om å vente ca 2 uker til. Så prøv å slappe av, kos deg og se om det kommer da.
mor til 2 søte små=) Skrevet 24. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2012 Eg brukte CB tester. Begge testene viste at de "virker" m den streken, men mensen kjem jo ikkje! Er 4 dager siden sist test no. Har ikkje sett tester i butikken her eg bur.. Har ikkje vore endring i kosthold, medisiner, trening eller anna de siste mld, og har ikkje følt på noko meir stress etter ferie.. Men har ømme og større bryst, veldig forsterka luktesans sjølv om forkjøla, trøtt, litt kortpusta, og da kom melke-lignende væske ut av brystene..
Jevnaker mor Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Jeg vil anbefale deg å vente til det har gått 1 mnd før en ny test eller lege skjekk. Legene får ikke frem noe hvis det er for tidlig. Samme gjelder tester som man tar. Jeg hadde ventet, men selvsagt er det helt opp til hva du selv kjenner på deg.
Turtelduen Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Rart, henger det ingen graviditetstester sammen med kondomer på butikken din? Er samme leverandør... Prøv et annet merke er mitt råd. Selv om kontrollstreken kom frem kom ikke teststreken frem...
<3 2G <3 Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Stikk til legen å be om en hcg blodprøve. Er noen som har lavt konsentrat av hcg i urin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå