Gå til innhold

Når bør man senke sprinkelsenga? Erferinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når babyen begynner å reise seg. Det er ihvertfall da vi senker bunnen :)

Skrevet

Min er 9 mnd og vi har ikke senket enda. Men hun verken setter seg opp eller reiser seg enda da..

Skrevet

Så fort babyen snur og/eller åler seg er min erfaring.

Skru heller ned sengen for tidlig enn for sent.

Her klarte han å dra seg over kanten når han var 5mnd. Fra det midterste hakket..

Skrevet

Vi skrudde ned sengen dagen hun snudde seg rundt. Greit sånn i tilfelle tilfelle..

Hun snudde seg rundt 3 mnd og 3 uker gammel, 2 uker senere ålet hun seg.

Bedre for tidlig enn for sent..

:)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her skrur vi ned bunden når ungen snur seg rundt i senga.. Er nok snart så vi må senke et hakk på senga til jentungen nå

Skrevet

Før barnet faller ned... :P Vi var sent ute med nr. 2 og senket ikke bunnen i lekegrinden før det var for sent. Det gikk heldigvis bra, da, men det er jo ikke noen morsom opplevelse når babyen faller ned med hodet først... :(

Hun kunne ikke reise seg helt ennå da, men kom seg opp på alle fire, og det samt evne/vilje til å klarte langs kanten var nok til at hun falt. Så som noen over skriver, er nok det tryggeste å senke den nå babyen begynner å snu seg, og i hvert fall når den begynner å reise seg opp på alle fire. :)

Skrevet

Så fort barnet viser tegn til å snu på seg...

Hørte om ei som fant babyen på gulvet med knekt nakke, fordi den hadde klart å komme over kanten...

Skrevet

Så fort de snur seg rundt på magen vil jeg si, her i huset har det skjedd når de har vært drøye 3 mnd gamle.

Tre av mine fire barn har reist seg opp i stående etter sprinklene når de har vært ca 7 mnd gamle og i tiden mellom 3 og 7 mnd har de jo gradvis blitt sterkere, kommet seg opp på alle fire, tatt takk i kanten med hendene osv.

Bedre å senke for tidlig enn for sent!

Skrevet

Vi har brukt vugge til han var 6-7 mnd, men da gikk vi rett på laveste hakket i sprinkelsengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...