Gå til innhold

Har dere nøkkel i/ved dodøra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av innlegget om å tisse mens mannen er på badet, der noen skriver at de ikke har nøkkel i døra. Jeg skjønner at familier er så komfortable rundt hverandre at det ikke gjør noe om folk går inn og ut, men det er lite morsmt å gå på do hos andre som ikke har låsemuligheter på do. Har flere ganger opplevd at småbarnsfamilier ikke har nøkkel til do, så jeg var ganske klar på at SLIK skal vi ikke ha det, nøkkelen henger på en krok øverst på dørlista. Har gjestene mulighet til å låse dodøra hjemme hos deg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøkelen ligger oppå medisinskapet og gjester får beskjed om dette.

Skrevet

Vi har ingen lås ettersom døra har sunket litt så låsen ikke fungerer lenger. Men vi har en hasp som gjør nytten.

Skrevet

har byttet ut nøkkelhullet med sånn lås en kan bruke skrutrekker på utsiden

Skrevet

Har nøkkelen hengende på en krok, utilgjengelig for små barnehender.

Skrevet

Jepp, vi har nøkkel på do :) bryr meg fint lite om hva mannen min ser, men det er litt kjedelig hvis tenåringsguttene hans kommer brasende inn når jeg sitter på do :P

Skrevet

Nei, vi har ikke nøkler til dodørene, men vi har en utedo 50 m unna med haspe på innsiden som gjester kan benytte om deer avhengi av å kunne låse.

Skrevet (endret)

Vi har lås uten nøkkel på dodøra, altså med sånn vriderlås fra innsiden. Den kan enkelt låses opp fra utsiden med en mynt eller skrutrekker så vi slipper å bekymre oss for at barn skal bli innelåst. Jeg kan ikke fordra å gå på do hos andre når de ikke har nøkkel i døra. Skjønner det utmerket pga barn, men det er ubehagelig både å bli overrasket når man selv er på do eller å rive opp døra når det allerede er noen der.

Endret av Zebrah
Skrevet

Ja, vi har nøkkel i døra. Når vi har gjester låser jeg og gjester har mulighet til å låse.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Nei, har ikke nøkkel dessverre. Men mine barn er oppdratt til å ikke buse inn på do. Er man i tvil om noen er der banker man på. Vær så snill og lær barna deres folkeskikk; ikke ha de med på do,

Skrevet

Ja, vi har nøkkel på hovedbad nede i hovedetasjen. Den kan låses opp fra utsiden, så den er trygg for barn. :)

Oppe har vi ikke nøkkel pga 2åring som klarer å låse døren, men ikke opp igjen, men den henger på en krok høyt oppe. Det badet blir lite brukt av gjester da.

Skrevet

Har en nøkkel som ligger på skapet ved døra.

De gangene jeg husker det sier jeg fra til gjester, glemmer det ofte da... :P

Men nå er doen plasert slik at dersom noen åpner døra ser de ikke doen, så man rekker å rope ut.

Fattig trøst.. :P

Skrevet

Ja har nøkkel i døra (nå går mini i bleier, så ingen alene-dobesøk på han), men når han blir så stor, så blir det å henge nøkkel på en krok eller lignende.. Hater å gå på do uten å låse på besøk hos folk!

Skrevet

Har vrilås som kan åpnast frå utsida ved behov vha skrujern. Likar ikkje å gå på do hjå andre når ein ikkje får låst.

Skrevet

den henger ved siden av døra lett synlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...