Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Er det slik at man alltid utreder foreldrene om man finner ADHD hos barn?? Eller har de funnet noe på meg som gjør at de nå utreder meg også....
Teline Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Det er ingen automatikk i at foreldrene også utredes
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Hvis du føler du hadde samme tegnene som liten, men er normal som voksen - hva hjelper det deg som voksen? Hvis du derimot føler at du sliter som voksen og mistenker du har det og sier det, kan du sikkert få mulighet til å bli utredet. Men tror du må gjennom fastlege.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Tror nok ikke det er noen automatikk i det nei, men adhd er ganske arvelig så det er vanlig at foreldre "arver" barnas diagnose...siden det var jeg som fikk diagnosen først hos oss kan jeg ikke si 100 %. Er ganske sikker på om hvis sønnen min hadde fått diagnosen først hadde det gått opp et og annet lys hos psykologen jeg gikk til...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Nei, det er ikke noen automatikk i det. Likevel vil man ofte spørre foreldrene om deres historikk for å kunne se om det er arvelige faktorer som spiller inn. ADHD kan jo ikke fastslås gjennom en blodprøve, men gjennom kartlegginger, observasjoner og tester og da kan foreldrenes bakgrunn også belyse utfordringer en elev har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå