Gå til innhold

Siste barnebursdag.. Qiuz, annet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann blir 10 år og vil gjerne invitere minst alle guttene i klassen, helst hele klassen, siden det er siste året med barnebursdag i år. Vi har ikke all verden med plass der vi bor nå, men skal nok klare å få det til likevel. Spørsmålet da er hva vi kan finne på for å aktivisere dem litt? Barna er blitt så store nå at de ikke leker i samme grad, og jeg vil at de skal ha det litt gøy. Dette er også en klasse som det er en del problemer i, så derfor vil jeg ha litt kontroll med dem.

Men altså, hva skal vi gjøre på? Jeg tenkte på å dele dem i grupper å arrangere en quiz. Evt en dansekonkurranse eller noe sånt? Vet ikke helt om de tør å danse, så den er jeg mer usikker på. Noen som har noen gode forslag på aktiviteter, evt gode spørsmål til en quiz?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke regner kan dere henge ballonger på ytterveggen med tape eller tegnestift og la guttene kaste dartpiler på dem. Her brukte vi litt ekstra tid på å dytte små karameller i ballongene før vi blåste dem opp så de fikk en karamell i premie når de traff ballongen. Kjempesuksess altså.

Den gode gamle 17.mai-leken med å kaste erteposer på et tårn av blikkbokser var også vellykket her, de lo og kastet, heiet og støyet. Veldig gøy.

Skrevet

Guitar Hero

Sette halen på grisen

Lag en lang planke med cm. La barna få en lappe hver med cm på. (Eks 98 cm/134 cm), da må de i blinde prøve å treffe så rett som mulig med tusj. Sett navn ved streken.

Kims lek

Matkonk (i puljer blindet) - helt herlig altså!

Quiz om geografi - f.eks land i verden

Blåse største hubbebubbaboble(stående på rad og rekke) 1 til hver.

Lag en liten premie som pakkes inn ;) Ble suksess hos oss!

Skrevet

Tusen takk for masse gode tips! :)

Skrevet

...eh - mulig dette er ett dumt spm men spør likevel ;) ...hva mener du med at det er siste barnebursdag? ...fordi han blir ti? ...er det vanlig? ...er noe dere har avtalt? min eldste er fem, så er jo ikke helt der ennå, men lurte bare :)

Skrevet
...eh - mulig dette er ett dumt spm men spør likevel ;) ...hva mener du med at det er siste barnebursdag? ...fordi han blir ti? ...er det vanlig? ...er noe dere har avtalt? min eldste er fem, så er jo ikke helt der ennå, men lurte bare :)

Det er ofte siste gangen man inviterer alle guttene i klassen når man fyller 10 år, etter det er det gjerne de to beste vennene på kino eller lignende "stor gutt"-feiring.

Skrevet
Det er ofte siste gangen man inviterer alle guttene i klassen når man fyller 10 år, etter det er det gjerne de to beste vennene på kino eller lignende "stor gutt"-feiring.

Oi det visste jeg ikke. Vi har hatt store selskap både ved 11, 12 og 13. Og barnethar også vært i store selskap, aldri små. Går mer i disco osv. da men..

Kanskje det går på hvor man bor hen i landet.

Skrevet
Oi det visste jeg ikke. Vi har hatt store selskap både ved 11, 12 og 13. Og barnethar også vært i store selskap, aldri små. Går mer i disco osv. da men.. Kanskje det går på hvor man bor hen i landet.

Sikkert lokale forskjeller på dette ja.

Har en gutt i 6.klasse selv, og siste året har de ikke vært mange store selskaper, men flere små hvor de har vært bare 3-4 gjester. Så her er det vanlig å gå ned til å be bare de man leker mest med rundt den alderen. Men det er jo alltid noen som beholder tradisjonen med å be alle, eller hele klassen.

Skrevet

Det er nok forskjeller på hvor i landet du bor, men vi har avtalt å gjøre det slik. At 10 år er siste bursdagen man "må" invitere alle guttene (eller hele klassen for de som vil det). Etter det er det vanlig å heller velge ut 2-4 gode venner og gå på kino eller noe annet gøy.

Skrevet

En gøy vri på quizen kan være å sette på sangen til en TV-serie feks og så skal de skrive ned navnet på serien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...