Gå til innhold

Skrekkhistorier om dagmammaer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis ikke!!

Men kan jeg spørre hvorfor du lurer på det??

Skrevet

Når jeg var liten ble jeg stengt inne på rommet til datteren i huset av dagmammaen. En annen gutt som gikk der ble steng nede i kjelleren, jeg husker fremdeles at han dundret på kjellerdøra og hyllgråt. Samme Dagmammaen bandt en 1 åring fast til et tre i hagen fordi foreldrene til jenta ba om at hun måtte få være mer ute.

En annen dagmamma jeg gikk hos skiftet ikke bleie på søsteren min. Tilslutt satte mamma kryss på bleiene for å kontrolere.

En annen dagmamma jeg gikk hos sa opp plassen min fordi jeg fortalte de andre barna hvordan man lager barn...

Skrevet

Hjelpes :o

Tørr ikke å skaffe dagmamma til mine barn noen gang, hehe..

Har ikke noen historier selv, kun ting som har kommet fram på tv av div opptak.. skummelt nok, selv om det har vært i andre land.. (tviler ikke på at det finnes like ustabile mennesker rundt om i Norge og)

Skrevet

Jeg har hørt flere i bygda her snakke om en dagmamma som har 12 barn alene. Barne er alle under 3 år og hun lar de stortsett sitte fastspendt i tripptrappstoler for å ha kontroll på alle sammen.

Skrevet

Ei jeg kjenner veldig godt hadde ordnet dagmamma. Alt gikk bra, ungen var under ett år å kunne ikke si noe.

En dag kom hun tidligere enn planlagt. Ungen hylte inne i huset, døra var låst så hun brøyt seg inn i huset. Etter 20 min kom dagmammaen rolig spaserende hjem med 2 Rimi poser i hendene.

Ei annen kom for tidlig å skulle hente med da satt dagmammaen neddopet med stoffet ved siden av seg, men det er mange år siden.

Jeg syns barnehage er mye tryggere...

Skrevet

Da mitt første barn var 1 år begynte jeg på høgskolen, hadde ikke fått bhgplass, men hadde en i familien som var arbeidsledig som passet min datter, mens jeg var på skolen.etter 3 mnd fikk hun jobb, og jeg måtte da finne dagmamma.

Fant en i nærheten, virket koselig, hadde en liten plen utenfor huset og en liten terrase( 2 trappetrinn fra plen til terrase) hun passet 3 andre barn, og alt virker greit. Var på tilvenning og alt gikk fint:)

men etter 3 uker var jeg kontroll på hs stasjonen. Hun ene i barselsgeuppen hadde sett meg gå utenfor huset til denne dagmammaen. Hun lurte på om mitt barn gikk der og jeg sa ja. Hun fortalte at hun også hadde brukt denne dagmammaen til sin datter, men at moren hennes (til hun i barselsgeuppen) bodde i nærheten og hver ang hun gikk forbi hørte hun barnegråt, i lang tid. Moren hadde da begynt å spionere, og det viste seg at dagmammaen satt inne med terrasedøren åpen mens barna satt ute, hele dagen!

Min datter var da 15 mnd, og kunne ikke gå. I tillegg var det mye snø de 3 ukene hun var der og kaldt.

Jeg blir rett og slett dårlig av å tenke på at min lille jente har sittet ute i flere timer rett oppog ned på en liten terrase, ikke fått trøst når hun gren. Bare blitt tatt inn for å bli matet!

Tok hun ut på flekken.

Skal aldri i mitt liv bruke dagmamma igjen, uansett or gode referanser dagmammaen har!

Skrevet

Jo også var jeg hos en dagmamma som jobbet som vaskedame på en undomsklubb og som postbud samtidig som hun passet oss, så da var vi jo med på det da...

Skrevet
Heldigvis ikke!! Men kan jeg spørre hvorfor du lurer på det??

Vel... Må jeg ha en grunn til deg?

Jeg er i en situasjon hvor jeg kanskje må ha dagmamma...

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Da mitt første barn var 1 år begynte jeg på høgskolen, hadde ikke fått bhgplass, men hadde en i familien som var arbeidsledig som passet min datter, mens jeg var på skolen.etter 3 mnd fikk hun jobb, og jeg måtte da finne dagmamma. Fant en i nærheten, virket koselig, hadde en liten plen utenfor huset og en liten terrase( 2 trappetrinn fra plen til terrase) hun passet 3 andre barn, og alt virker greit. Var på tilvenning og alt gikk fint:) men etter 3 uker var jeg kontroll på hs stasjonen. Hun ene i barselsgeuppen hadde sett meg gå utenfor huset til denne dagmammaen. Hun lurte på om mitt barn gikk der og jeg sa ja. Hun fortalte at hun også hadde brukt denne dagmammaen til sin datter, men at moren hennes (til hun i barselsgeuppen) bodde i nærheten og hver ang hun gikk forbi hørte hun barnegråt, i lang tid. Moren hadde da begynt å spionere, og det viste seg at dagmammaen satt inne med terrasedøren åpen mens barna satt ute, hele dagen! Min datter var da 15 mnd, og kunne ikke gå. I tillegg var det mye snø de 3 ukene hun var der og kaldt. Jeg blir rett og slett dårlig av å tenke på at min lille jente har sittet ute i flere timer rett oppog ned på en liten terrase, ikke fått trøst når hun gren. Bare blitt tatt inn for å bli matet! Tok hun ut på flekken. Skal aldri i mitt liv bruke dagmamma igjen, uansett or gode referanser dagmammaen har!

Grusomt! Men du anmeldte henne vel slik at hun ikke lenger kan drive som dagmamma? Må jo tenke på de andre barna også.

Skrevet

Siterer meg selv fra en tidligere tråd:

Fikk barnet inn i det som i følge annonsen var en familiebarnehage i flotte lokaler på Grünerløkka. Var der og snakket med en ung jente som kalte seg "daglig leder". Hun virket veldig ung, men det virket som en ok løsning. Da vi skulle dit første dag, fikk vi imidlertid beskjed om at vi likevel ikke skulle til lokalene på Grünerløkka, men til en adresse på Sinsen. "Familiebarnehagen" viste seg å være to jenter som var dagmamma for åtte barn i den knøttlille toroms leiligheten hvor venninnen til "daglig leder" bodde.

Uteområdene de hadde skrytt av, var en bakgård med en gjengrodd sandkasse. Inne i leiligheten var det rotete og skittent, og det var ikke utstyrt for små barn. Det stod en halvfull flaske vodka på stuebordet da vi kom, og på badegulvet lå det løse tabletter. De påstod at opplegget deres var "hvitt", men insisterte likevel på at jeg måtte betale kontant, fordi "det var enklest". Da jeg sa i fra etter én dag, om at vi ikke var interessert i å fortsette, krevde de betaling for to måneder. Det kom selvfølgelig ikke på tale.

Så de samme jentene på nyhetene noen måneder senere. Da hadde de et nytt opplegg, hvor foreldre måtte levere og hente barna på en bussholdeplass, i mellomtiden ble de passet på et ukjent sted. Viste seg at jentene hadde vært politianmeldt en rekke ganger for ulike ulovlige og uansvarlige opplegg for barnepass.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Broren min var hos dagmamma jeg var ikke født.

Dagmammaen var moren til en venninne av mamma. Men en dag kom en dame bort til mamma og sa at hver dag i to timers dro dagmammaen ut på ærender uten barnet.

Dagmammaen forklarte det jo med at babyen sov jo de to timene, men helt sinnsykt! Tenk om han våkner og er redd og helt alene. Hun tok han ut på flekken.

Skrevet

Hvis de setter bort barnet til en dagmamma som har 12 barn alene må det jo være foreldrene det er no galt med også. Jeg har jobbet som dagmamma i 20 år og og foreldrene spør jo selvfølgelig om antall barn som er hos meg osv. Og de kunne vel ikke ungått å sett det heller om jeg hadde hatt så mange barn i huset.

Skrevet

Jeg og min søster var hos en dagmamma i 2 uker, vi ble stengt inne på et bad, fikk ikke noe mat eller tørr bleie mens vi var der, ble bare satt inn på dette badet, og måtte være der til vår mor hentet oss, hun pleide å hente oss ut ca 10 minutter før vår mor hentet oss, og satte oss da på kjøkkenet med frukt og melk forran oss.

Ble oppdaget da min mor kom tidlig for å hente oss, min søster sto å dunket på døra mens vi begge gråt, døren var låst, så mor ringte til politiet. Det viste seg at dagmamman vår hadde funnet ut at hun trengte nye sko..

Etter dette ordnet vår mor så vi fikk være hos noen eldre naboer av oss, til vi fikk bhg, dagmamman ble anmeldt.

Fikk høre igjen historien når vi fortalte at vi måtte bruke dagmamma nå i høst. Så nå er ungene hjemme hos min mor mens jeg er på jobb..

Skrevet
Da mitt første barn var 1 år begynte jeg på høgskolen, hadde ikke fått bhgplass, men hadde en i familien som var arbeidsledig som passet min datter, mens jeg var på skolen.etter 3 mnd fikk hun jobb, og jeg måtte da finne dagmamma. Fant en i nærheten, virket koselig, hadde en liten plen utenfor huset og en liten terrase( 2 trappetrinn fra plen til terrase) hun passet 3 andre barn, og alt virker greit. Var på tilvenning og alt gikk fint:) men etter 3 uker var jeg kontroll på hs stasjonen. Hun ene i barselsgeuppen hadde sett meg gå utenfor huset til denne dagmammaen. Hun lurte på om mitt barn gikk der og jeg sa ja. Hun fortalte at hun også hadde brukt denne dagmammaen til sin datter, men at moren hennes (til hun i barselsgeuppen) bodde i nærheten og hver ang hun gikk forbi hørte hun barnegråt, i lang tid. Moren hadde da begynt å spionere, og det viste seg at dagmammaen satt inne med terrasedøren åpen mens barna satt ute, hele dagen! Min datter var da 15 mnd, og kunne ikke gå. I tillegg var det mye snø de 3 ukene hun var der og kaldt. Jeg blir rett og slett dårlig av å tenke på at min lille jente har sittet ute i flere timer rett oppog ned på en liten terrase, ikke fått trøst når hun gren. Bare blitt tatt inn for å bli matet! Tok hun ut på flekken. Skal aldri i mitt liv bruke dagmamma igjen, uansett or gode referanser dagmammaen har!

Grusomt! Men du anmeldte henne vel slik at hun ikke lenger kan drive som dagmamma? Må jo tenke på de andre barna også.

Snakket med de andre mødrene, ringte politiet og lurte på om de kunne gjøre noe, nei det kunne de ikke, da hun ikke gjorde noe ulovlig. Sa da at hun jobbet svart, de skulle da ta å se på saken.

Hørte ikke mer fra de pga de kunne ikke uttale seg om saken, så om noe skjedde vet jeg ikke. Men fremdeles kjører jeg forbi bare for å se om det er barn det. Er ikke langt fra meg så tar ofte en tur innom for å se, har ikke sett barn der så håper politet gjorde noe.

Skrevet

Da eldstebarnet vårt var 15 mnd, begynte jeg i jobb, men fikk ikke barnehageplass. Da spurte mannen min en av naboene om hun kunne passe barnet to dager i uka til vi fikk plass, og hun sa ja umiddelbart. Regnet med at hun ville si nei om det var noe hun ikke orket. Hun hadde vært dagmamma inntil svært nylig, og hadde da passet to barn på et og to år, men jeg fikk aldri vite hvorfor de sluttet. Regnet med at de fikk barnehageplass, men nå tenker jeg at kanskje det var noe rart med dama.

Kun et par uker etter hun begynte, hadde vi hentet barnet, men da vi kom ut, oppdaget vi at vi hadde glemt noe til barnet inne hos henne. Da banket vi på, og hun åpnet ikke på ti minutter. Tenkte hun kanskje ikke hørte, så vi gikk rundt for å banke på kjøkkendøra. Vi så henne ved kjøkkenbordet, sittende og drikke vodka rett fra flaska. Tenker at ei dagmamma som ikke greier å vente med alkoholen til tre minutter etter at barnet blir hentet, kanskje ikke er en veldig god dagmamma. Tror ikke hun drakk mens barnet var der, men vet jo aldri.

Mannen min leverte henne der kun en eneste gang til, mange uker senere (vi hadde sluttet å bruke henne som dagmamma), og da ble han oppringt på jobb at han måtte komme og hente barnet. Han skyndte seg, og det viste seg at hun hadde fått besøk av to venninner, og de hadde allerede begynt festen. Hun og ei annen satt og drakk øl, mens hun tredje, som mannen min aldri hadde sett før, passet barnet. Hun hadde heldigvis vett nok til å sørge for at mannen min ble oppringt, for hun som skulle passe barnet, hadde tenkt å spørre seksåringen som bor i kjelleren om hun kunne passe barnet så lenge. Hun kunne ikke vente med å drikke til mannen min kom hjem klokken halv fire.

Skrevet

Ei venninne av meg gikk som liten, hos dagmamma i to år. Etter vel et år syns moren det var så rart at jenta til stdighet hadde små sår på hendene som lignet på brannsår. I tillegg hadde jenta av og tilblåmerker som lignet på streker.

Mammaen gikk til noen av de andre foreldrene og hørte med de, som også hadde opplevd det samme. De gikk sammen for å spionere på dama, for å finne ut av hva som skjedde.

Da viste det seg av barna ( tilsammen tre stykker) brukte mesteparten av sin dag for å stryke for dama. De måtte stryke alt i fra bukser, til gardinger, til kluter =S

Derfor hadde de brannsår på hendene. I tillegg brukte hun en pinne med en sånn trå på enden, til å slå barna om de ikke hørte.

Det ble politisak ut av det. Dette er jo 20 år siden, men det sto aldri noenting om det i media. Stakkars unger :(

Skrevet

Dette handler ikke om dagmammaer, men da vi var mindre (ca 12 år) var jeg og ei vennine trillepike for en unge på 2 år. Vi var skikkelig umodne.

Vi hadde egentlig ikke lov selv men vi gikk alikeveld ned på en halvøy i nærheten av der vi bodde. Det gikk en skikkelig stri og kraftig elv forbi der. Vi kjente på vannet, også ville vi at barnet også skulle få kjenne. Vi holdt barnet ned mot vannet og mistet han i vannet. Dette var inni en vik så det var ikke så kraftige strømmer der, men det var høst og barnet hadde dress og lue og masse klær. Barne var ganske våt. Vi trillet hjem til venninen min og kledde av barnet og tørket alle klærne med en hårføner. Vi ble aldri oppdaget.

Skrevet

Mitt første minne i livet er at jeg blir dengt av dagmammaen min:/ Ganske trist egentlig. Og at hun faktisk kastet meg inn på et rom, oppi en haug med søppel, og der ble jeg sittende å gråte mens hun med jevne mellomrom åpnet døren å skrek til meg fordi jeg gråt. Det sistsnevnte var straff fordi jeg veltet pianokrakken. Og hun røyket inne (det her er godt over 20 år siden, men dog).

Vet ikke om moren min visste hvor ille deg egentlig sto til der, men jeg var ikke der så lenge heldigvis.

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg blir så oppgitt når noen bare lirer av seg at det bare er å få en ung jente om å passe barna dine hvis du kommer i beite med barnepass...

Skrevet

Jeg gikk hos dagmamma når jeg var liten, de hadde også en datter som var året eldre enn meg. Eneste minnet jeg har fra det stedet er at vi lekte med ball inne, og mannen i huset ble rasende. Skrek og kjeftet, røsket opp datteren sin og kledde av hun buksa og tvingte meg til å slå henne. Jeg gråt og sa jeg ikke ville, men fikk beskjed om at hvis ikke jeg slo så kom han til å slå meg. Liten og redd slo jeg løst på rumpa, da dyttet han meg i gulvet og skrek at jeg skulle slå hardere. Da han ikke var fornøyd med hvor hardt jeg slo, slo han henne selv og det var ikke et lite klaps på rumpa.

Skrevet

Vet om en dagmamma hvor mannen til dagmammaen misbrukte barna seksuelt. Var 3-4 barn der i alderen 2-3 år og han misbrukte de alle.

Ble selvfølgelig politianmeldt osv og det var ingen tvil om at barna var seksuelt misbrukt, men de kunne ikke med 100% sikkerhet si at det var han som hadde gjort det så saken ble henlagt.

Skrevet

Hadde dagmamma til eldste i nesten 2 måneder. Hun begynte da hun var bare 11 måneder, og hadde selvfølgelig ikke språk og kunne ikke gå. Etterhvert kom det frem at min datter ikke fikk mat fordi hun ikke spiste selv, og dagmamman ikke hadde "tid" til å mate henne. Hun ble også satt på gangen alene fordi hun gråt og forstyrret de andre barna som skulle ha matro...

Jeg blir fremdeles på gråten når jeg tenker på det, 6 år etter...

Skrevet

Hørt om en dagmamma som gav barna sovetabletter for at alle skulle sove likt og lenge. Dette er noen år siden og foreldrene oppdaget det da de kom uanmeldt litt tidligere for å hente

men det finnes jo sikkert snille og gode dagmammaer også! Jeg vurderte å være det selv om vi ikke skulle fått bhg plass, tenkte å ha min pluss to barn, og jeg ville ha behandlet alle som mine egne. kommer vel ann på hva tanken bak er, er alt for mange som er late og bare vil ha mest mulig penger.

Skrevet

Er når en leser slike historier jeg blir sterkere i min mening.

Har en ikke fått plass i bhg til barnet så får jobb være jobb, en får ta ulønnet permisjon eller noe annet.. slutte om en må.

Så får en klare seg så godt en kan til barne har fått bhg plass.

Dagmamma er noe jeg aldri har likt eller kommer til å like.

Er heller ikke glad i familiebarnehager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...