Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg er hjemmeværende med minste barnet, elste går 2 dager i bhg pr uke. Sist uke var han hjemme pga sykdom.. Nå i kveld sliter han noe veldig med å sove, er frisk, men sliter litt med tenner tror jeg. Han trenger minst 12 timer søvn på natt for å fungere godt i hverdagen, og nå får han ca 8 timer (han er 1,5 år, og sover kun 30-60 minutter på en dupp på dag tid, resten sover han på natt) Nå lurer jeg på om jeg kanskje skal holde han hjemme i morgen også. Jeg er jo uansett hjemme, og han blir så lett sutrete når han ikke får nok søvn. Så, er det bedre å holde han hjemme? Eller sende han i bhg? Er første gang jeg har bhg barn, han har gått der i 1,5 mnd nå.. Og alt innen dette med når han bør og ikke bør være i bhg er fortsatt totalt nytt for meg, så jeg lurer vel litt på hva som kan være best for han.. Som sakt, ingen feber eller sykdom, bare veldig lite søvn..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Det må du nesten se selv. Men du kan jo forklare situasjonen for personalet og be de ringe hvis det blir problemer. Du kan jo levere han og la han få en veldig kort dag siden du er hjemme.
Gjest Husfrua Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Skulle ønske flere foreldre hadde muligheten til å holde barna hjemme fra bhg ved for lite søvn. Vi har store problemer med dette i bhg, og barna får veldig slitsomme dager. Jeg ville latt poden være hjemme å slappe av.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Hadde latt hn bli hjemme, ring bhg å si ifra. Så lenge du har den muligheten til å ha han hjemme hadde jeg gjort det. En dag i bhg er slitsom, og enda verre uten nok søvn. Ser på min tvillinger på snart 3 år, de er begge utslitt etter en bhg dag selv med 12 timers søvn om natten.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Du har rett, det var et dumt spørsmål Dersom barnet er sliten og uvel har han best av å være hjemme. Ingen tvil!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Takk for svar Da blir han nok hjemme i morgen, vil ikke at han skal slite seg ut heller.. Han er jo ikke så gammel enda.. Tenker litt på den med hva de vil tro om meg, om jeg leverer en sliten og trøtt unge i bhg, når de vet jeg uansett går hjemme. HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Selv om de vet det har de ingen grunn til å mene noe som helst om deg. Du er hjemme med en baby, kan være dere har kontrolltime den dagen, eller andre ting. Min eldste var 3.5 da han ble storebror, men gikk fem dager i bhg mens jeg var hjemme. Leverte litt senere og hentet litt før var det eneste.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker at en 1,5 åring trenger mye mer enn 12- 13 timer søvn... Hva med å la ham sove litt lengre i morgen, levere i bhg litt senere enn vanlig, og så legge ham til normal tid i morgen. Og Så dagen etter det fremskynde leggetiden på kvelden med en hel time? Overtrøtte barn sliter med å få sove, og det er mange inntrykk i en barnehage som gjør at de blir litt mer slitne etter en dag der.
Lady lovely locks Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Du kan jo levere i bhg og si at han har sovet lite. Si også at bare ring meg hvis han virker utlilpass...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Du kan jo levere i barnehagen når det passer deg :-) La han sove til han våkner, spise frokost, kose litt hjemme, en tur i barnehagen, mye aktivitet, mye frisk luft. Hente spise, og legge i skapelig tid, så kommer han inn igjen i rute.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker at en 1,5 åring trenger mye mer enn 12- 13 timer søvn... Hva med å la ham sove litt lengre i morgen, levere i bhg litt senere enn vanlig, og så legge ham til normal tid i morgen. Og Så dagen etter det fremskynde leggetiden på kvelden med en hel time? Overtrøtte barn sliter med å få sove, og det er mange inntrykk i en barnehage som gjør at de blir litt mer slitne etter en dag der. Jeg får ikke levert senere enn 09:30 i morgen, siden de i morgen skal på en liten utflukt (rett utenfor bhg området) Og vi må opp senest klokka halv 7 for å komme oss i orden, siden vi må gå til bhg senest halv 8, jeg har ikke førerkort eller bil, så jeg må gå til/fra bhg..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Du kan jo levere i barnehagen når det passer deg :-) La han sove til han våkner, spise frokost, kose litt hjemme, en tur i barnehagen, mye aktivitet, mye frisk luft. Hente spise, og legge i skapelig tid, så kommer han inn igjen i rute. Kan ikke det i morgen, siden det er utflukt fra klokka er halv 10 til det er sove tid klokka 12, ser ikke helt poenget med å komme til bhg for at han skal sove der, så hente han en halvtime, time etter han har sovet.. Sove kan han like greit gjøre hjemme.. Så han får være hjemme i morgen, så skyver vi litt på sove tiden, så er han klar igjen på torsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå