Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Ja, jeg er sikkert hormonell og tar ting i værste mening. Men hvordan stoppe kjeften på skarp og "spydig" svigermor? Noen kommentarer er nok ment humoristisk(bare synd hun ikke har humoristisk sans...), noe kommer bare feil ut og noe er helt klart "stikk". Hun har aldri(på de 7 årene vi har kjent hverandre)gitt meg et kompliment, vel hun kan strekke seg til å si at maten jeg lagde var god. Hun kritiserer alt og alle(mannen, barn og barnebarn, kollegaer og tilfeldig forbipasserende) men elsker å få skryt selv og fisker ofte uhemmet etter ros. Jeg er konfliktsky, men har nå begynt å svare litt skarpt tilbake. Lar være å si noe når hun fisker etter ros og forsvarer de hun kritiserer. Dette har ikke ført til så mye annet enn at jeg føler det blir en dårlig stemning. Hun liker å fremheve hvor godt babyen spiser når HUN mater. Hvor lett hun får babyen til å sove. At babyen syns melken til mamma er ekkel(!!!Da sa mannen kraftig ifra). At hun"tenkte jo sitt" når jeg kom i det antrekket, at ektemannen bare er vrang når han ikke orker(har et fysisk handikap)og orker det han vil, hva i allverden er det for slags parkering om en bil står litt skjevt osv. Føler endel er ren hersketeknikk og kunne ønske jeg klarte å ta igjen med henne:-(
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Ikke artig når ho er sånn, ta opp kampen mot henne
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Stakkars deg, men hva vil du med innlegget? Blåse ut, få tips eller støtte? Her kommer litt støtte: Svigermonsteret får tydeligvis beskjed fra sin egen sønn når hun går over streken. Kanskje dere kan avtale et kodeord slik at han stuper inn og kjefter på henne når du mener det trengs? Det er mest effektivt når det kommer fra han.. Avtal at han alltid tar ditt parti, sier ifra til henne at "nå var du litt frekk" el likn når hun kommenterer hans ork osv. Uansett ville jeg holdt all kontakt på et minimum i håp om at hun forstår at hun oppfører seg som et uhyre. Du er forøvrig ikke alene heller da Lykke til! Ikke finn deg i dette men la mannen din ta konfrontasjonene, er mitt råd.
samu Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 knips a på nesa og si hu må skjerpe seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå