Isola&Lille+julegave Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg har sagt til min sjef at barnehagen til mini er stengt i hele juli og at jeg er avhengi av å ta min ferie da. Men jeg får bare de 2 første eller de 2 siste. Er alene med en jente som til sommeren er 2 år så hva søren skal jeg gjøre i ferien da?? Har ingen i familien som kan passe henne i de 2 resterende ukene. Bf kan heller ikke ta henne. Har man noen rettigheter i forhold til tilrettelegging?? Kan jeg kreve noe?? Eller er det noen av dere andre som har noen ideer hvordan løse dette? Skikkelig fortvilet her nå.....
SnekkerPelle Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Kjip sjef. Jeg har dessverre ikke peiling..
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Sånn er det, desverre. Spør om noen i familien kan passe? foreldrene til far? Få ei ungjente som har ferie til å passe? Her har vi måtte ordne 1-2 uker hvert år...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Arbeidstaker har rett på tre uker sammenhengende hovedferie i perioden 1. juni - 30. september. Feriefastsettelsen skal drøftes med den enkelte ansatte eller med de tillitsvalgte. Dette er kort fortalt hva som står i Ferieloven og som omhandler problemstillingen din. Ansatte med barn og enslige forsørgere har ikke noe forrang på ferievalg. Du har god tid til å finne barnepass for de 2 ukene du må jobbe.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Her er bhg stengt 3 uker hvor jeg ikke kan ta ut ferie på de samme ukene. Kommunen skal ha en sommerbhg som er åpen, kjedelig alt blir jo nytt for den lille, men må man så må man. Dette er noe som burde vært tatt opp på høyere hold, en får jo faktisk ikke ferie sammen familien sin.
elskerlivet Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 - bytt til en bhg. Som er åpen hele sommeren - allier deg med andre foreldre så kan dere passe hverandres barn - finn en skolejentene som vil passe de 14 dagene - familie/venner av deg som kan hjelpe - bytte vakter/ferie med noen andre på jobb'm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå