Gå til innhold

Inspirert..Hvor mye utgifter og inntekt har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 34000,- til sammen vær mnd, ink barnetrygd.

Vi sitter med en leilighet med innbakt billån som vi betaler ca 14000,- på i mnd. Litt mye for en leilighet, men det er med både fellesgjeld og felles utgifter, billån og det er ink oppvarming.

Utenom dette har vi nylig regnet ut budsjett og kommet fram til at vi har 17000,- i utgifter utenom bolig pr mnd. Dette er da ink alle utgifter på ett år foredelt på 12 mnd. altså årsavgift, forsikringer, nrk lisens osv. sparing, mat, mobil, drivstoff ja alt..

Flere jeg har snakket med synes dette høres mye ut. Hva synes dere? vi har ett barn og 2 hunder. Nå har vi lyst på hus. Og 2.6 mill er det absolutt høyeste vi kan gå. Ut i fra det vi har regnet ut skal vi klare dette, men må da følge budsjettet vårt ganske så nøye. Og så er jeg redd for uventede utgifter som kan oppstå når man har ett hus:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har inn 26 000,- (det er med dobbel barnetrygd, er alene, og resten er fra lønnet arbeid).

Husleie, inkl. strøm, internett, kabel-tv og parkering, er på 5200,-

Har barnehage på 2560,- , billån på 1200,- og så er det studielån, forsikringer, telefon etc. Samlet på rundt 7000 gjennomsnittlig i mnd.

Bruker omlag 3000,- på husholdning, er meg + 1 lite barn (2 år), og så sparer jeg en god del til egenkapital.

Skrevet

Vi har altfor lite inn, og alt for mye ut hver måned. Vi har 48 inn og 27 ut. Vi er to voksne, et barn i barnehage, et barn i SFO og et barn på ungdomsskole. Ingen billån, og nedbetalt studiegjeld.

Gleder meg til utgifter til barnetilsyn er ferdige.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har ca 49000 inn og 42000 ut. Da er det inkludert absolutt alt, også husholdning. Det som er igjen er til det vi har lyst på av ting vi egentlig ikke trenger.

Skrevet

Har ca 11000 ut hver måned uten om mat og andre ting, og nå inkludert kontantstøtten ca 27 000.

Er alene med ei hærlig tøtte ;)

Skrevet

inkl barnetrygd har vi ca 42.900 i inntekt. faste utgifter er på 30.000. dette inkluderer mat 7000, og 1000 kr til restaurant besøk en gang i mnd for 2 . vi er 2 voksne og to barn.

Skrevet

Sammen har vi 46 000 og ca 30 000 i faste utgifter

Skrevet

Har omtrent 25.000 inn inkl. dobbel barnetrygd og bidrag.

7500 i husleie (strøm i tillegg), 2550 for barnehage, ca. 500 i abonnement, ca. 500 på telefon, ca. 1500 på uforutsette utgifter og sparing.

=

Ca. 12.500,-

Resten går til mat og andre ting vi kanskje trenger. Lever veldig godt, men så er ikke jeg så opptatt av materialistiske ting i det hele tatt da. Kjøper kun brukt til meg selv, arver klær til tøtta og har minimalistisk stil selv inne på bod og klesskap.

Skrevet

Ca 60 000 inn, og ca det samme ut. Av dette spares det kanskje mellom 5 og 10 tusen, litt avhengig av andre utgifter den aktuelle mnd.

Skrevet

44.000 inn

34.000 ut

Rest er til mat, forbruk og sparing.

Skrevet

57.000 inn. Rammelån på 2 mill. Setter av 16.000 til vanlige regninger, 8.000 til mat, 2.000 til klær, 2.000 bensin. Resten setter vi som regel inn på fleksilånet, så det betales ned fort. Eller, skulle betales ned fort men vi finner jo regelmessig på ting som vi kan unne oss. :(

Skrevet

Ca 43000 inn inkl hybelleie og barnetrygd, faste utgifter er 22000. Resten til mat, klær etc+ for tida endel til sparing (deilig etter mange år i minus nesten hver måned)

Skrevet

48 000 kr inn og ca. 30 000 kr ut i alle faste utgifter + mat.

Jeg syns dere HI hadde høye utgifter i forhold til inntekt.

Skrevet

26000 inn, faste regninger på 18000 ut, det er uten variable utgifter som telefon, strøm osv. Vi bruker 3000 i bensin og 2000 på mat. Da er det tomt.

Skrevet

ca. 60 -70 inn, 30 tusen ut de verste mnd.

Skrevet

Har 30000 inn og 23000-25000 ut i faste utgifter, for å si det sånn så blir det lite sparing...

Skrevet

Blir straks alene, da har jeg 35 000 inn og 32 500 ut dette inkludert mat og klær. Håper å kunne være flink nok til å spare resten til en fremtidig buffer.

Skrevet

Her har vi ca 50.000 inn og 20.000 ut. Så vi lever ganske godt føler jeg. Bensin,mat,klær og sparing kommer utenom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...