Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Hvorfor lyder de rene tonene som de gjør? Hvordan ble det bestemt hva som er rent og hva som er falskt? Finnes det noen matematikk, fysikk religion eller noe annet som har bestemt det eller er det bare noe som har utviklet seg ved at menneskeheten har spilt og sunget mer og mer slik flest syntes var penest? Hvor kommer musikken fra?
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Spennede spørsmål, men jeg har ingen lure svar. Kanskje fordi de gir en gjenklang i sjelen vår som den kjenner igjen? Musikk vekker jo følelser i oss og kanskje all musikk egentlig er kanalisert fra noe høyere en hva vi forstår. Som en bit av "himmelen"/Lyset kall det hva en vil? Jeg elsker å filosofere
Magia Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Liker forklaringen din, Lykke! Men jeg tror en del av det er kulturelle regler. Jeg hørte en gang en kinesisk (tror jeg) skala spilt på et kinesisk instrument som jeg ikke vet hva heter, og det hørtes vanvittig surt ut i mine ører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå