Gå til innhold

Å kjøre 24 mil alene til kontroll....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg er i uke 37. Er jeg pysete som syter med det (det er 12 mil hver vei altså).

Hadde avtalt at mannen skulle være med, men han har jobbet i et i tre uker og er (forståelig nok) sliten og spurte om han slapp å være med.

Jeg er vant til å være mye alene og ordne opp i det meste selv, men akkurat dette kjenner jeg at jeg syter litt med... Jeg er kvalm, vondt i ryggen og veldig, veldig trøtt... Men føler meg veldig klengete og barnslig som ikke har lyst til å kjøre alene...

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med deg noen da? venninne eller noen i familien kanskje. 24 mil er ikke så langt.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg syns han høres ut som en premieklovn. For sliten til å være med den gravide kona på kontroll? For sliten slik at hun som er gravid skal kjøre 24 mil alene? For sliten til å investere tid i å trygge sin gravide kone eller kjæreste og for sliten til å investere tid i sitt ufødte barn?

Tosk!

Skrevet

Jeg kjører mye langt, siden jeg bor i gok og har venner som bor i enda mer gok. Det er 18 mil til nærmeste sykehus. Så jeg anser det ikke som et problem å kjøre 12 mil hver veg alene når man er gravid. Skjer det noe så ringer man ambulansen og blir hentet. Forståelig at mannen er sliten hvis han har jobbet mye i flere uker, og de fleste har ikke så mye utbytte av å snakke om sukker i urin, full blære, hemorroider osv på kjæresten sin, noe som nettopp foregår på disse kontrollene.

Skrevet

Jeg er redd for å gå 10 minutter til butikken alene, hadde aldri turt å kjøre så langt. Jeg ville forlangt at mannen ble med, seriøst! La han sove litt så han får hvilt seg. 12 mil?! Jøss...

Skrevet

24 mil er jo ingenting, jeg kjørte 48mil i uke 38 alene, gikk fint det..Men syns ikke du er barnslig som vil ha med mannen!!

Men ellers så syns jeg at mannen din er en tosk. For sliten til å være med på kontroll?!? Syns han burde være med, og faktisk ville være med.. Er tross alt langt å kjøre alene, og man blir fort sliten som gravid. Da kan dere i det minste bytte på det. Regner med at det ikke bare er en vanlig kontroll..

Skrevet

Stakkars mann! Virkelig, har han jobbet i tre uker og er sliten? Huff, synd i ham.

Du som har gått gravid i ni måneder, derimot, du har selvfølgelig ingen rett til å være sliten og dårlig form...

Makan!!!!!!!

Trodde jeg hadde lest det meste her inne, men jammen har jeg blitt sjokkert av to innlegg her i kveld også...

Still krav, dame, forklar ham at han blir med! Du er nok mer sliten enn ham... såsant han ikke har jobbet døgnet rundt disse tre ukene og brutt alle arbeidsmiljølover som finnes...

Skrevet

Det er fult forstålig at du ikke har lyst til å gjøre dette alene, men også vansklig for mannen å forstå dette hvis du ikke forteller ham det.

Skrevet

Du må kjenne på kroppen selv om du orker det. Du er på ingen måte vanskelig om du ikke ser så veldig frem til den turen altså.

Nå kommer det jo litt an på hva mannen din jobber med med tanke på hvor sliten han er etter en jobb-periode, men om han virkelig er veldig trøtt, spørs det om det er så mye selskap i han. Min mann f.eks jobber offshore, og når han kommer hjem etter to ukers natt, er han ikke noe særlig å ha med å gjøre på noen dager. Om jeg hadde vært i din situasjon da, hadde jeg tatt med meg en venninne, mor, svigerinne, svigermor, søster, e.l. Jeg er sikker på at en av de hadde mer enn gjerne blitt med...

Du har ingen i nærheten du kan spørre da? Så får mannen hvile, du slipper å dra alene og den du spør blir sikkert veldig glad for å kunne være med å høre hjertelyden til den lille :?

Skrevet

Jeg må smile litt av hvor fort enkelte hisser seg opp :)

Han er både egoistisk, tosk og premieklovn som stiller et spørsmål?

Jeg er mye alene pga mannens reisejobb og er vant med å klare det meste selv. Derfor er jo han også vant til at jeg fikser mye og etter at han har jobbet 12-timers dag i tre uker offshore (en uke ekstra for å kunne avspasere etter fødselen) var han veldig sliten da han kom hjem på søndag.

Jeg syns faktisk at andre enn meg har lov å være slitne selv om det er jeg som går gravid? Jeg er da ikke en hellig ku selv om jeg er så heldig å få bære frem barnet vårt?

Men det var ikke noe problem - han spurte om jeg kunne reise alene, jeg svarte at det har jeg ikke lyst til så sent i svangerskapet, så da ble han med ;) Ikke noe problem for noen av oss.

Grunnen til at jeg spurte om andres mening her inne, er at det er så sjelden at jeg kjenner at jeg trenger å bli tatt litt ekstra hensyn til, så jeg lurte på om det var hormonene som snakket eller om det var reelt å kjenne på at jeg trengte litt støtte i dag.

Turen gikk fint, lillemann hadde det flott og nå slapper vi av i hver vår sofa - det blir ikke bedre enn det :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...