Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Spiste kylling, og ca 30 min etter får jeg såååå vondt i magen. Setter me på do men komme ingenting. Litt senere (fortsatt disse magekrampene) er jeg på do, ikke diaré. Er det matforgiftning da? Når det ikke er diaré? Er bare jeg som har vOndt i magen.. Er 5 stk som har spist..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Jeg vet ikke om matforgiftning kommer i forskjellige "kategorier", men den ene gangen jeg fikk det var jeg ikke i tvil. Alt jeg hadde kom ut begge veier, og jeg visste virkelig ikke hvor mye det fantes i kroppen som kunne komme ut (beklager ekle detaljer!). Var kjempe dårlig i 3-4 dager, og kunne ikke drikke en liten slurk med vann de første dagene uten å løpe på do. Både mannen og jeg var like dårlige, så det var en koselig hyttetur
BellaSuz Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Nei sannsynligvis ikke. Matforgiftning inntrer oftest 4-6 timer etter inntatt måltid, og er dere flere som har spist det samme bør alle ha fått symptomer. Sikker på at det ikke er et generelt magevirus da? Fra bhg eller lignende? Hvordan var kyllingen da den ble tilberedt? Innenfor siste holdbarhetsdato? Fin lukt? Ta vare på emballasjen i tilfelle, slik at evt produsent kan spore matvaren hos seg. Men som sagt, jeg tviler sterkt på at det er matforgiftning etter 30 min. Maten skal jo tross alt rekke å tas opp i tarmen...
LuksusLiv Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Jeg vet ikke om matforgiftning kommer i forskjellige "kategorier", men den ene gangen jeg fikk det var jeg ikke i tvil. Alt jeg hadde kom ut begge veier, og jeg visste virkelig ikke hvor mye det fantes i kroppen som kunne komme ut (beklager ekle detaljer!). Var kjempe dårlig i 3-4 dager, og kunne ikke drikke en liten slurk med vann de første dagene uten å løpe på do. Både mannen og jeg var like dårlige, så det var en koselig hyttetur Hehe....huff, unnskyld at jeg ler, men ser det liksom for meg. Har også vært matforgiftet, og det foregikk på samme måte som hos deg, det var ingen tvil om at vi var blitt veldig matforgiftet. Tipper du bare fikk litt mageknip i forbindelse med avføring HI.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Hehe.. For det første.. Det var ikke bare litt mageknip. Det var vonde magekramper! Jeg klarte ikke stå oppreist mens de holdt på! Men hadde ikke diaré i går og ikke idag, og har heller ikke hatt noe mer vondt i magen idag. Problemet er at jeg går på sterke medisiner som er veldig sterke for magen, så var litt redd det var det også. Nesten så jeg håpte det var maforgitning:p ( har ikke hatt det før, hadde jeg hatt det før hadd jeg sikkert ikke håpte på det;)) Men tar det opp med legen, har time senere i uka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå