Gå til innhold

Når barn blir sjalu på mammas nye kjæreste... ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takler man det?

 

Jeg har en gutt på 3 år, har vært alene hele veien. Nå har jeg møtt en fantastisk mann for noen uker siden, og av diverse årsaker har jeg ikke ventet med å introdusere han for sønnen min. Og sønnen min er fryktelig sjalu. Han liker kjæresten, og kjæresten liker barnet, men hvis jeg og kjæresten sitter ved siden av hverandre, klemmer eller stryker på hverandre, får guttungen fnatt. Han blir passe stressa, snufser og bærer seg, skal opp på fanget og gjentar "Min mamma, min mamma", helst skal han sitte i midten. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si eller gjøre når sånt skjer? Jeg vil jo liksom ikke at jeg og mannen skal måtte sitte i hver vår ende av sofaen eller bare gi high-five og aldri kunne være intime.

 

Har dere noen erfaringer, tips eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så du prioriterer den nye typen foran ungen ??? kanskje litt tidlig vel å introdusere de for hverandre etter du har kjent han noen få uker???hm...ikke skal jeg bry meg men du burde tenke litt på barnet ditt her...selvfølgelig skal du ta opp ungen og gi han oppmerksomhet da han forlanger det. og typen kan du vel kose med på natta da ungen har sovnet eller er det kanskje vanskelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere går altfor fort frem!

 

Ungen er 3 år gammel og har alltid hatt mammaen sin for seg selv, og plutselig over natten skal han dele henne med en mann han møtte for et par uker siden....

 

Dere må bruke mye mye mye lenger tid på å la barnet og mannen bli kjent med hverandre før dere "er intime" foran barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Tenk litt over dette: Gutten har vært alene med deg i 3 år. Joda, dere har helt sikkert vært sammen med andre og vært sosiale, men kos, klem og intimiteten har han, ifølge ham selv, hatt med deg for seg selv. Det er ikke noe han har måttet dele med andre og så BANG: mamma møter ny mann, mannen blir introdusert og det er "full pakke" med en gang. Hvordan tenker du at det kan oppleves for et lite barn?

 

Dere må venne gutten til den nye tilværelsen for selv om du er full av forelskelse så er ikke gutten din det. Han har fått en ny "lekekamerat" i mammas nye venn, men ikke pokker om denne nye vennen skal få klemme og kose på MIN mamma. Det er nok slik gutten tenker og det må dere ta hensyn til.

 

Ikke press på ham all denne nye kjærligheten, men gi ham tid til å venne seg til dette. Ta det lungt.

Endret av Lykke Fryd ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, gærne folk.

 

Vi møtes kun i helgene, fordi han bor i en annen by. Derfor har jeg valgt å la dem møtes allerede, fordi det nesten må bli sånn om jeg og kjæresten skal få være sammen. De har møttes TO ganger på disse ukene jeg har kjent mannen. Og i himmelens navn, gutten får da komme opp på fanget når han ønsker, jeg avviser ham aldri, fordi jeg skjønner at det må være vanskelig for han, og jeg skjønner at han er sjalu.

 

Det jeg spør om, er om det går over, hva jeg eventuelt kan gjøre for at det skal oppleves enklere for sønnen min.

 

å være intim med hverandre betyr ikke nødvendigvis å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gærne folk. Vi møtes kun i helgene, fordi han bor i en annen by. Derfor har jeg valgt å la dem møtes allerede, fordi det nesten må bli sånn om jeg og kjæresten skal få være sammen. De har møttes TO ganger på disse ukene jeg har kjent mannen. Og i himmelens navn, gutten får da komme opp på fanget når han ønsker, jeg avviser ham aldri, fordi jeg skjønner at det må være vanskelig for han, og jeg skjønner at han er sjalu. Det jeg spør om, er om det går over, hva jeg eventuelt kan gjøre for at det skal oppleves enklere for sønnen min. å være intim med hverandre betyr ikke nødvendigvis å ha sex.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥
så du prioriterer den nye typen foran ungen ??? kanskje litt tidlig vel å introdusere de for hverandre etter du har kjent han noen få uker???hm...ikke skal jeg bry meg men du burde tenke litt på barnet ditt her...selvfølgelig skal du ta opp ungen og gi han oppmerksomhet da han forlanger det. og typen kan du vel kose med på natta da ungen har sovnet eller er det kanskje vanskelig??

 

Hehehe.. Snodig konklusjon, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dere må gi det tid og oppføre dere som kun venner forran han.. Vet om andre som har brukt opp til et år på denne tilvenningsprosessen med stort hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥
Oi, gærne folk. Vi møtes kun i helgene, fordi han bor i en annen by. Derfor har jeg valgt å la dem møtes allerede, fordi det nesten må bli sånn om jeg og kjæresten skal få være sammen. De har møttes TO ganger på disse ukene jeg har kjent mannen. Og i himmelens navn, gutten får da komme opp på fanget når han ønsker, jeg avviser ham aldri, fordi jeg skjønner at det må være vanskelig for han, og jeg skjønner at han er sjalu. Det jeg spør om, er om det går over, hva jeg eventuelt kan gjøre for at det skal oppleves enklere for sønnen min. å være intim med hverandre betyr ikke nødvendigvis å ha sex.

 

Mitt råd er å ta dette på barnets premisser. Ro ned kosingen og klemmingen, la barnet bli bedre kjent med ham og sakte integrer denne nye mannen inn i familien. Ta det sakte, snakk med barnet, la ham hele tiden få vite at du har masse kjærlighet for ham og at du har kjærlighet nok for to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har møttes 2 ganger og allerede har dere sittet å tatt på hverandre foran barnet. Såpass mye at barnet blir sjalu.

Du spør hva du skal gjøre for at det blir enklere for barnet.. Svaret vet du sikkert om du tenker litt.

 

Snodig kalle andre for gærn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har møttes 2 ganger og allerede har dere sittet å tatt på hverandre foran barnet. Såpass mye at barnet blir sjalu. Du spør hva du skal gjøre for at det blir enklere for barnet.. Svaret vet du sikkert om du tenker litt. Snodig kalle andre for gærn.

 

Må vel kanskje være litt mer presis her. Det er snakk om én klem, eller ett kyss (omså bare på panna), eller å legge en arm om skuldrene mens man ser på tv. Jeg synes ikke det er i overkant?? Eller tar jeg helt feil?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥
De har møttes 2 ganger og allerede har dere sittet å tatt på hverandre foran barnet. Såpass mye at barnet blir sjalu. Du spør hva du skal gjøre for at det blir enklere for barnet.. Svaret vet du sikkert om du tenker litt. Snodig kalle andre for gærn.
Må vel kanskje være litt mer presis her. Det er snakk om én klem, eller ett kyss (omså bare på panna), eller å legge en arm om skuldrene mens man ser på tv. Jeg synes ikke det er i overkant?? Eller tar jeg helt feil? HI.

 

Barnet ditt syns at det er i overkant. Ta hensyn til det nå som forholdet er så ferskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel kanskje være litt mer presis her. Det er snakk om én klem, eller ett kyss (omså bare på panna), eller å legge en arm om skuldrene mens man ser på tv. Jeg synes ikke det er i overkant?? Eller tar jeg helt feil?

 

Det er i overkant for barnet ditt!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er 3 år og sover ca 12 timer i døgnet? Da burde vel dere greie å sitte her for dere i sofaen med tanke på at barnet reagerer negativt. Barnet har møtt denne manne to ganger. Du går for fort frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...