Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg spør fordi jeg ble overrasket over hvor mange hjelpsome sjeler det var her inne og syntes det er så flott... Hvorfor gjør dere det? Fordi dere ikke vil kaste klær, eller er dere genuint opptatt av å hjelpe andre? Eller kastet dere dere på bølgen?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Begge deler- altså, jeg gir jo ikke bort noe jeg ikke kan avse. De tingene ville blitt gitt til Fretex e.l uansett, fordi jeg ikke har behov for dem lenger. Og fordi jeg har lyst til å hjelpe. Spiller det egentlig så stor rolle, så lenge det er noen der ute som får hjelp av det man gjør?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Jeg selv vet hvordan det er å slite økonomisk, så om jeg kan hjelpe andre med noe, så gjør jeg det så gjerne. Det er vanskerlig å sitte i en situasjon hvor man ikke har økonomi til alt man egentlig trenger. Desuten, "bruk og kast" moralen i Norge er på viddene, bedre å gi bort fullt brukbare ting til de som trenger!
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Jeg gir det bort fordi jeg synes det er hyggelig å kunne hjelpe andre
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Begge deler- altså, jeg gir jo ikke bort noe jeg ikke kan avse. De tingene ville blitt gitt til Fretex e.l uansett, fordi jeg ikke har behov for dem lenger. Og fordi jeg har lyst til å hjelpe. Spiller det egentlig så stor rolle, så lenge det er noen der ute som får hjelp av det man gjør? Neinei, det var ikke sånn ment. Jeg bare lurte. Selvsagt spiller det ingen rolle, da det er positivt uansett.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Synest det er bedre å gi det bort enn ¨å kaste det. Fint hvis noen kan ha nytte av klær som er hel og fin, men som ikke lenger er passer.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Synest det er bedre å gi det bort enn ¨å kaste det. Fint hvis noen kan ha nytte av klær som er hel og fin, men som ikke lenger er passer.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 jeg hadde tenkt å legge det vekk, kanskje spare noe til en eventuelt neste mann, eller gi det til venner ( som alerede har nok), men når jeg nå ser at noen VIRKELIG trenger det, og at det vil bety så mye for mange og kanskje lette hverdagen dems, da er det ikke vanskelig å bestemme seg for å gi det bort!! å sitte igjen med god samvittighet er beså utrolig deilig å kjenne på.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Jeg HATER å kaste ting som kan brukes. Dessverre har jeg også en tendens til å kjøpe nytt selv om det gamle ikke er slitt eller ødelagt, så derfor blir det til at ting havner i boden, og blir liggende der. For min del er det da langt bedre å gi bort enn å kaste
☆☆☆ Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 (endret) Har berre gitt bort ein ting, ei parfyme som samla støv hjå meg og som ei her inne prøvde å få tak i - då er det ikkje mykje å vurdere. Synes gi bort er ei betre løysing enn kasting, og å gi til nokon som treng det er givande. Ser ikkje bort frå at eg gir bort babyutstyret når karriera som småbarnsmor er over. Endret 23. september 2012 av ★
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Har berre gitt bort ein ting, ei parfyme som samla støv hjå meg og som ei her inne prøvde å få tak i - då er det ikkje mykje å vurdere. Synes gi bort er ei betre løysing enn kasting, og å gi til nokon som treng det er givande. Ser ikkje bort frå at eg gir bort babyutstyret når karriera som småbarnsmødre er over. Den parfymen husker jeg! Det var et stykk veldig fornøyd dame som mottok den, og husker jeg synes det var så snilt gjort av deg
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Jeg ga bort noen sekker med barneklær her inne for noen år siden ( da vi trodde vi ikke skulle ha flere;) ) jeg synes det var kjekkere å kunne gi det til noen som trengte det her, enn å gi det til Fretex. Den unge moren som fikk klærne så ut til å bli kjempeglad:)
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. september 2012 #13 Skrevet 23. september 2012 Jeg har ikke gitt vekk klær her inne enda, men har sagt meg villig til det. Jeg syns det er en fin ting å gjøre til noen som har behov for det og som er tøffe nok til å ydmykt spørre om hjelp. tigging er noe helt annet og det liker jeg ikke! Jeg er flink til å rydde i klesskapet mitt og har ikke kjempemye klær, selv om jeg har mer en nok. Jeg gir til fretex, selger noe og gir bort. Dette gjelder også andre ting og tang jeg har i huset som jeg ikke liker eller trenger lengre. Jeg kjøper selv endel fint brukte klær og møbler jeg kan male og pusse opp. Bruk og kast mentaliteten er for stor syns jeg og lykken kan ikke kjøpes for penger.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #14 Skrevet 23. september 2012 Jeg har ikke gitt vekk klær her inne enda, men har sagt meg villig til det. Jeg syns det er en fin ting å gjøre til noen som har behov for det og som er tøffe nok til å ydmykt spørre om hjelp. tigging er noe helt annet og det liker jeg ikke! Hva er forskjellen? Lurer helt seriøst på det altså, det er ikke ment som kritikk. Jeg har fulgt med på hvor gavmilde mange har vært her nå i det siste, og har ønsket at jeg hadde turt å be om noe selv siden vi har veldig stram økonomi. Men jeg har ikke så gode kommunikasjonsevner, og er redd for å fremstå som grådig eller noe, så jeg synes det er skummelt å si noe.
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. september 2012 #15 Skrevet 23. september 2012 Det er jo umulig for meg å virkelig vite om de som ber om hjelp her inne virkelig er seriøse og trenger hjelp, men jeg tar det "på magefølelsen" og uannsett om det viser seg at jeg hadde blitt lurt, så hadde jeg blitt skuffet men jeg hadde ikke tapt noe på det føler jeg. Man kan jo ikke vite hvordan andre forvalter sine penger og ressurser og for alt jeg vet kunne det ha vært noen som ba om hjelp til klær som egentlig hadde hatt råd til det, men heller ville sløse pengene bort på festing mm. da hadde jeg ikke synes synd på vedkommende. Kanskje teit eks men tok det likevel. Hva kunne du ha trengt da?
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. september 2012 #16 Skrevet 23. september 2012 Jeg har ikke gitt vekk klær her inne enda, men har sagt meg villig til det. Jeg syns det er en fin ting å gjøre til noen som har behov for det og som er tøffe nok til å ydmykt spørre om hjelp. tigging er noe helt annet og det liker jeg ikke! Hva er forskjellen? Lurer helt seriøst på det altså, det er ikke ment som kritikk. Jeg har fulgt med på hvor gavmilde mange har vært her nå i det siste, og har ønsket at jeg hadde turt å be om noe selv siden vi har veldig stram økonomi. Men jeg har ikke så gode kommunikasjonsevner, og er redd for å fremstå som grådig eller noe, så jeg synes det er skummelt å si noe. Svaret mitt er ment til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå