Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Noen som vet om man kan ta zyrtec når man er gravid? Har ikke villet tatt det uten å snakke med lege/ jordmor, men er så allergisk i dag at det er skikkelig plagsomt... Noen som vet?
bettisen Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Vet ikke akkurat med zyrtec, men mine tilsvarende allergimed skal en ikke ta. Les pakningsvedlegget..
Tina-30 Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Usikker på zyrtec men du kan den nye allergimedisinen som er kjempebra- Aerus. Legen min sier at det er helt ufarlig å bruke.
Aleteia Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Zyrtec kan du trygt ta, nyere forskning viser at det er helt trygt. Har fått det anbefalt av gynekolog.
♥marita&jentene♥ Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 zyrtec er bare å ta som vanlig:) var ihverfall d legen min sa nå jeg gikk gravid sist:)
Sonnas 2 vidunder Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Hva?? Jeg har fått beskjed om at det må jeg ikke ta!
Audix78 Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 <h2 class="fk_section"> Graviditet/Amming:</h2> <p><span class="Italic">Overgang i placenta: </span>Utilstrekkelig erfaring. Forsiktighet bør utvises ved graviditet. <span class="Italic"> Overgang i morsmelk: </span>Går over. Forsiktighet bør utvises ved amming.</p> <p> </p> <p>Fra felleskatalogen om Zyrtec. Ville nok valgt annet preparat i første omgang.</p>
marsgutt 2013 Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 jeg har brukt det under forige svangerskap og bruker det nå. 2 om dagen.
frupingu Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Nye undersøkelser viser at zyrtec eller cetirizin kan trygt brukes under graviditet. Hilsen Apotektekniker.
Mamma med to trollunger Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 Usikker på zyrtec men du kan den nye allergimedisinen som er kjempebra- Aerus. Legen min sier at det er helt ufarlig å bruke. Denne fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan ta, fordi det ikke var forsket nok på den. Ingen skade er vist, men man kan ikke være sikker. Kjempe frustrerende, for det er den eneste allergimed. jeg kan ta har du fått beskjed om det nå nylig?
MrsMilla Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Noen som vet om man kan ta zyrtec når man er gravid? Har ikke villet tatt det uten å snakke med lege/ jordmor, men er så allergisk i dag at det er skikkelig plagsomt... Noen som vet? Det er ikke gjort forskning på nettopp zyrtec grunnet etikk og forskning/gravide. Derfor er legene forsiktige med å gi nettopp dette, men som min lege sier så viser lang praksis at det har veldig lite å si. jeg fikk vel polaramin som erstatning fordi dette er et eldre legemiddel med mer erfaring på bieffekter, men de sier at de nye er greie. Jeg har tatt zyrtec daglig i to svangerskap. Sisten fikk polaramin. De er friske og normale barn.
Gjest Ballongmamma Skrevet 25. september 2012 #12 Skrevet 25. september 2012 https://www.tryggmammamedisin.no/
gravid me nr 8 :-) Skrevet 25. september 2012 #13 Skrevet 25. september 2012 cetrizin fikk jeg beskjed om å ikke ta men,floradatin kunne jeg ta å en halv zyrtec kunne jeg ta...har ikke tørt å ta noe av d jeg da..hehe..sist gang jeg gikk gravid fikk jeg polamarin av legevakten som jeg brukte å glemte å spørre min lege om d var noe jeg kunne fått nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå