Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Er det når dere selv ringen å spørr noen om å passe barna, eller tenker dere på hver gang noen andre har det? Da tenker jeg på besøk, trilleturer ol. Selv vil jeg si at vi har hatt barnevakt 2 ganger, og da ringte vi selv og spurte om noen kunne passe barnet da vi var borte. MEN hun har ofte vært på besøk hos besteforeldrene uten oss, tanten pleier å låne å trille turer ganske ofte, og andre pleier å ta henne med på opplevelser.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Om noen kommer å låner ser jeg ikke på det som barnevakt nei. Tenker litt som deg, at vi har det når vi må spørre noen andre om å passe.
Mummimamma :) Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker at når andre passer barnet ditt så har du barnevakt uavhengig av hvem som tok initiativ. Poenget er vel at du er fri til å gjøre andre ting.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Når ungen er hos andre enn oss foreldre, uavhengig av årsak.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker det er barnevakt hvis du som mor har fri. Jeg har hatt til sammen 15 timer fri, der far har tatt barnet med ut av hus i ca 10 av timene og en venninne har vært barnevakt i ca 5 timer. Barnet er 2 år. Begynner å kjenne at jeg trenger litt mer meg-tid..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Barnehage og dagmamma betegner jeg som barnepass. All annen tid som barna bruker borte fra foreldrene betegner jeg som barnevakt, uansett hvem som har spurt hvem
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker det er barnevakt hvis du som mor har fri. Jeg har hatt til sammen 15 timer fri, der far har tatt barnet med ut av hus i ca 10 av timene og en venninne har vært barnevakt i ca 5 timer. Barnet er 2 år. Begynner å kjenne at jeg trenger litt mer meg-tid.. Mener du virkelig at en far er "barnevakt"?
Sjokoman Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Hvis noen andre passer barnet ditt uten at du er der, må vel det sies å være barnevakt i mine øyne (uavhengig av hvem som har spurt)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Jeg tenker det er barnevakt hvis du som mor har fri. Jeg har hatt til sammen 15 timer fri, der far har tatt barnet med ut av hus i ca 10 av timene og en venninne har vært barnevakt i ca 5 timer. Barnet er 2 år. Begynner å kjenne at jeg trenger litt mer meg-tid.. Tenker du da på far som en barnevakt? Jeg kaller det å være pappa
Kamomille Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 All den tid barnet er borte fra oss foreldre anser jeg som barnepass/barnevakt - uavhenig av om vi har spurt eller om noen har tilbudt seg å "låne" barnet.
Tauriel Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Når andre enn mor og far har barnet, eller i de tilfellene der mor og far har gått fra hverandre og den ene passer barnet uten for samvær. Barnehage/dagmamma og skole er ikke barnevakt i mine øyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå