Gå til innhold

Faans kryp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjortelus er pokker ta meg hardføre. Etter en heftig omgang med hårbørsten, to omganger med Head&shoulders, en omgang med balsam og en runde til med hårbørsten. Så kryper den lille jævelen ut av håret og nedover øret mitt. Jeg virkelig hater de krypene!!!

Jeg er desverre utstyrt med en hårmanke som ser ut som høysåta til Eli Hagen, bortsett fra at min er naturlig uten tuppering og hårspray. Så luseksm er utekukket, sist gang mutter'n prøvde for ca 35 år siden så måtte lusekammen klippes ut.

Må kunne gå an å gå i skogen uten å bli angrepey av de små jævlene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle har det glatte håret mitt. Kan ikke sette opp håret uten en hel boks med hårspray. Lus sitter sjeldent lenge i håret mitt. Husker egentlig ikke når jeg hadde lus sist. Blir kanskje mer av det igjen nå med to små barn som skal gjennom både barnehage og skole i årene som følger

Skrevet

Hjortelus er heldigvis litt større en vanlig lus og smitter ikke. De er noen forbannade små kryp som flyr rundt i skogen og venter på et passende offer, helst elg, hjort eller rådyr. Så kaster de vingene når de lander på offeret, så søker de til håret og prøver å få seg en matbit.

Neste år så blir det enten sveis som gubben (3mm over hele hue) eller null jakt i skogen før de har daua av kulde.

Lus har jeg heldigvis aldri hatt, men det var obligatorisk lusesjekk på skolen og mutter'n ville bare kontrollsjekke. Det var i 70åra og det var en skam å ha barn som hadde lus.

Skrevet

Hjortelus er dritekkelt. Helt usedvanlig skrekkfilmekkelt faktisk. Enda jeg bare har vært utsatt for dem et par ganger (Nesodden, Norge takker deg ikke) er følelsen så lettgjenkallelig - kryp som sitter FAST. Uæh.

Skrevet

Hæ??? Det en en plage jeg tror vi er forskånet for her! Meget sjelden jeg må google når det gjelder insekter!

Hurra en positiv ting med vestlandet! Bare hold på dem, dere! Mens jeg nyter det klare høstværet!

Skrevet

Og ser nå at innlegget har en hel del skriveleifer.

Sånn går det når man taster på tlf og er i fistel over krypdyr i håret.

Skrevet

Åh æsj, har jeg ikke hørt om engang jeg, synes det er ille nok med flÅtten jeg...

Fysj, nÅ sitter jeg og klør i hele hodet, var jo i skogen i hele gÅr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...