Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg føler meg helt slukt av husarbeid og hverdag. Jeg bare elsker ungen min og vil helst være med henne 99,5% av tiden. Men i blant hadde det vært godt med et par timer avlasting. Det er så vanskelig med bare svigerforeldre i nærheten som aldri gidder å komme hit for å sitte barnevakt. Nei, de skal alltid ha ungen dit opp til seg selv uansett hvor kort tid det er snakk om. De bor 5 minutt unna med bil... De har sittet barnevakt for lillegull maks 5 ganger på over 2 år. For å slippe å pakke alt ungen trenger av skift og bleier samt sitte og småprate med de både når hun leveres og hentes, da blir det til at jeg har ungen her likevel. Mannen min er gjerne ikke hjemme før klokken 18 på kvelden. Da er det en time til gullet sin leggetid... Vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget. Trengte bare å få ut litt damp, samt høre om andre var i samme båt. Er bare så lei av å gjøre nesten alt husarbeid og barnepass. Skulle ønske min egen familie bodde i nærheten. Er så ensom og sliten.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 vi har aldri barnevakt,. har det kunn til foreldre møtene. vi spør mormor om hun kan ellers. men hun klarer aldri komme med når det passer,. utrolig synd. svigers får ikke passe barna. de klarer ikke det. sliter psykisk. så her er det lite barnevakt. syns det er koselig å ha all tiden vi har med barna. er slitsomt. men er jo verdt det. andre som taper på å ikke ta tid. vi har hatt barnevakt ca 4 ganger totalt på 4,5 år.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Vi har aldri barnepass. Vi bor 3 timer unna min familie og hans familie er ute av bildet...Ikke har vi så mange av våre nærmeste venner i nærheten heller. Men det er noe vi er blitt vant til, og ser det ikke som noe stort problem. Klart det hadde vært kjekt noen ganger om man skal noe spes, men sånn er det når vi bor langt unna familien:)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Vi har nesten aldri barnevakt heller. Min familie bor i ett annet land og min mann sin familie bryr seg ikke. Jeg kjenner ofte på hvor sliten jeg er og hvor godt det hadde gjordt med alenetid med mannen min. Vi har noen gode venner som kan hjelpe, men det blir oftest til at vi sparer de til vi er i knipe med syke barn etc. Det ene av barna våre har spesielle behov så det er ikke bare å overlate henne til andre, hun må kjenne de godt for at de skal fungere.
May the force be with you Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Vi har nesten aldri barnevakt, har vært ute ordentlig (spilte bowling i to timer) en gang:-) Sønnen vår er nå straks 17 mnd. Vi har svært lite familie i nærheten, kun ene broren til mannen min m/fam. Resten bor 4-5 timer unna oss:-/ ...litt kjedelig med fam. Så langt unna, men tror nok ikke vi hadde benytta oss av så mye barnevakt uansett hvor vi hadde bodd:) elsker å styre rundt med lillegutt og finne på mye morro, og nå er nr.2 i magen.. Gleder oss<3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Synes det er rart du klager når Svigers er villige og du synes det er for mye styr at barnet skal passes hos dem, det kan da tross alt ikke være så mye å pakke. Du måtte vel uansett ha snakket med Svigers hvis de kom hjem til dere?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 I min målestokk er de ofte å ha barnevakt 5 ganger på 2 år! Vi har hatt barnevakt 1 gang på 2 år vi. Men mannen min og jeg avlaster hverandre. I mine øyne har du et luksusproblem i og med dine svigerforeldre faktisk er tilgjengelige, det er bare du som ikke vil la dem passe fordi det ikke foregår på dine premisser. Vi har faktisk ingen familie i nærheten i det hele tatt vi!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Jeg tolker innlegget ditt som du er hjemmeværende med en 2 åring. Siden du ikke trives helt med det ville jeg vurdert jobb og barnehage, trenger ikke være fulltid.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Vi har heller nesten aldri barnepass. Når vi først har barnepass, er det ikke for å få litt kvalitetstid eller en pust i bakken, men da er det fordi vi må. Bryllup, begravelse osv. Men jeg trives med det. Gjør meg ikke så mye. Jeg vil jo være hjemme med barna og stelle litt rundt i huset. For meg er det mye mer rolig og avslappende enn jobb og barnehage. Og meg og mannen får de timene på kvelden sammen, de setter vi stor pris på Men det hadde vært gøy å reise ei helg, bare meg og mannen min Men vi vet at en dag er det vår tur, når ungene bare blir litt større
Gjest yrild Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Jeg synes du er heldig som har familie i nærheten jeg... vi har ingen familie i nærheten og få venner som har tid til å være barnevakt (stort sett så har de jo egne barn). I tillegg er jeg nok litt pinglete med å sende avgårde barna mine før de er 2 år på overnatting... (hadde det vært mormor eller farmor så... hadde det gått fint). Så jeg skjønner deg, men samtidig hadde jeg vært takknemlig for å ha svigerforeldre i nærheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå