Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Oppsøker jeg lege eller frisør? Har hatt det lenge, men holdt det i sjakk med en speaialsjampo. Men nå er den veldig vanskelig å få tak i. Dette begynner også å bli plagsomt nå. Det klør, å jeg får åpne sår. Eneste sjampo som har funket til nå er bio +. Før kunne jeg bruke vanlig sjampo i flere uker etter spesialsjampobruk, nå kommer det tilbake etter en vask med vanlig sjampo. Utslettet sitter ikke så langt unna ørene, å ved hårfestet mot nakken. Små runde partier. Ellers har jeg ingenting problemer med huden ellers på kroppen. Skjønner ikke hva det kan være...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Psoriasis? Jeg ville oppsøkt lege. Jeg får psoriasis bare i hodebunnen, kunne også holde det noenlunde i sjakk tidligere med spesialsjampo, men så hjalp det ikke lenger. Jeg er blitt symptomfri ved å kutte sukker, spise mye fisk og få i meg ekstra omega3 samt å ta vanlig dagsdosetilskudd med selen. Omega3 og selen tar ofte psoriasis Sjekk hos legen din, du. Det er nemlig noen som har sopp i hodebunnen også, og det kan også klø og bli kjempeirritert og man kan få sår. Det får du sjekket hos legen. Da får du gjerne et middel du kan bruke, og så er det også viktig å kutte ut sukker siden det er soppmat
Kliko Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Du skal selvfølgelig gå til legen. Der kan legen finne ut hva det er og gi deg noe som gjør dette bedre. Syns i grunn det er veldig rart du ikke har vært hos legen før. Det eneste en frisør kan gjøre er å gi deg en dyr spesialshampo og komme med litt råd.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Jeg har vært hos legen, men det har ikke blitt gjort noe spesielt, å etter å ha forsøkt noen ganger ga jeg opp å begynte å utforske selv. Fant noe som funket greit, men som nå har mistet sin virkning. Har flyttet å byttet fastlege, så da får jeg forsøke igjen kanskje. Det har bare virket som om legen ikke har giddi å undersøke det, å det har vært 2 forskjellige leger. Derfor... Har vært inne på tanken om psoriasis. Men en lege sa jeg ville hatt det også andre plasser... Takk for svar.
Audix78 Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Jeg har vært hos legen, men det har ikke blitt gjort noe spesielt, å etter å ha forsøkt noen ganger ga jeg opp å begynte å utforske selv. Fant noe som funket greit, men som nå har mistet sin virkning. Har flyttet å byttet fastlege, så da får jeg forsøke igjen kanskje. Det har bare virket som om legen ikke har giddi å undersøke det, å det har vært 2 forskjellige leger. Derfor... Har vært inne på tanken om psoriasis. Men en lege sa jeg ville hatt det også andre plasser... Takk for svar. Jeg har hodebunns psoriasis og seborreisk eksem samtidig. Har sår bak ørene, i nakken og deler av "topplokket" ;-) (kun der det er hår). Jeg har ikke psoriasis andre steder på kroppen. Forsøkte mye forskjellig men til slutt bad jeg om henvisning til hudlege og han tok et blikk på hodet mitt og skrev ut resept. Middelet fungerer og jeg trenger ikke bruke det hele tiden, bare i perioder. Det heter Diprosalic liniment. Bruker mild og parfymefri shampoo i tillegg. (hvis jeg prøver meg med parfymert shampoo kan du garantere at det går åt helvete igjen.. og da må jeg bruke mye mer liniment) Så mitt råd: Henvisning til hudlege!!
Mrs. Bouquet Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Fungoral fra apoteket fungerer veldig bra her. Var respetbelagt før, men nå respetfri.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Takk for svar Får bestille en legetime da. Fungoral fungerer ikke for meg lengre, den gjorde det en stund bare. Ja jeg farger håret en gang hver 2. mnd. ca. Det må jeg, for har fått noen grå hår allerede, er bare i midten av tjueårene.. Men bare med farge, ikke bleking om det har noe å si.
Audix78 Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Farger dere håret? Farger håret nå og da, og da blusser alt litt opp igjen men behnadler det med en gang så går det bra. Jeg var også en av de som brukte Fungoral og lignende... men det hjelper ikke hvis man har psoriasis.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Takk for svar Får bestille en legetime da. Fungoral fungerer ikke for meg lengre, den gjorde det en stund bare. Ja jeg farger håret en gang hver 2. mnd. ca. Det må jeg, for har fått noen grå hår allerede, er bare i midten av tjueårene.. Men bare med farge, ikke bleking om det har noe å si. Syns du skal la være å farge håret, jeg. Om du har grå hår spiller da ingen rolle! Mine første grå hår kom tidlig i 20-årene, og etter noen år med farging, så ga jeg F... for noen år siden og nå er jeg helt grå. Bryr meg overhodet ikke om det. Hårfarge er vel kanskje ikke det "snilleste" du gjør mot hodebunnen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå