Gå til innhold

Er gutten min på 2 år veldig stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får hele tiden kommentarer fra to damer i familien at han er en kraftkar, en svær plugg osv. Når jeg løfter han sier de ting som "ååh herlighet, det der så tungt ut". Synes ikke det er spesielt gøy at de sier slik. Det rare er jo at helsesøster sa han var helt på gjennomsnittet på 2-årskontrollen. Det er han visst ikke i følge de. På kontrollen var han 12,8 kg og 88 cm. Er han veldig svær? Hvor store var/er deres 2-åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slett ikke sånn ut. Min toåring var 87 cm og 12,2 kg på toårskontrollen og han er en veldig slank type, aldri fått kommentarer om noe annet heller. Høres jo ut som din er ganske lik min, selv om det selvfølgelig finnes varianter av hvordan de er bygget.

Skrevet

Min var 88.5 og 12200g på 15 mnd kontrollen,så han er over gjennomsnittet.

Skrevet

Mi jente var 14 kg og 92 høy ved to årskontroll. Hun ligger over snittet kan du si:) litt tjukk og god;) har blitt lengre og tynnere nå.

Skrevet

Hørtes da ikke ille ut det.. På 15 mnd. (!!!!) kontrollen med lillegutt så var han 14,3 kg. Og ca 87 cm. Lang:);) HAN er en stor gutt ja, hihi!:)

Skrevet

Synes da ikke det høres ille ut, synes det høres helt normalt ut egentlig. Min jente var 84 cm og 11 kg på to årskontrollen (hun var 28 mnd da kontrollen ble gjennomført). Hun er jo under snittet

Skrevet

min gutt på 23 mnd er 89cm og veier 16,6 kg. han er ikke tjukk.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her var 86,5 cm og 13,3 kg på 17 mnd kontroll..

Skrevet

Min yngste var 92 cm og 13.5 kg på 2årskontrollen. Da samsvarte vekten og høyden perfekt (midt på persentilskjema), men han var godt over snittet lang i forhold til alderen.

Skrevet

Min er langt under gj.snittet og er 87 cm og 9800 og da sa hun at gutter normalt er 11-13 kg på 2 års (men vi har tre mnd igjen å tjukke han opp to kg ;)

Skrevet

Min var 95 cm og 15 kg på to årskontrollen.

Jeg har selv veid og målt han nå ett år og 2 mnd etter at vi sist var på helsestasjonen. 108 cm og 17,5 kg.

Lurer på hvor dette skal ende:P Skal sies at far er velfig lang og jeg er ikke av de korteste selv heller.

Skrevet

Her var guttungen 94cm og 14 kg da han var to år og to mnd. Nå, en mnd før tre år er han 105cm og 16kg. Jeg har ikke hørt fra helsesøster at han er spesielt stor, han har faktisk falt litt på kurven. (56cm ved fødsel).

Skrevet

Jeg syns ikke det, min eldste var 86cm og 13,2 kg på ett-års kontrollen, og 97cm og 16kg på 2-års..

Kanskje gutten din er brei over skuldrene og at hun derfor mener han er en kraftkar?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...