Gå til innhold

Akupunktur for vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Min akupunktør mener hun kan hjelpe meg, men hun få tross alt betalt for jobben så jeg er interessert i litt erfaringer før jeg gå for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ikke noen punkter man kan sette og så begynner vedkommende å gå ned i vekt. Den største og viktigste jobben gjør man selv med kosthold og trening.

Når det er sagt så kan akupunktur hjelpe på mage-tarmproblemer, som hos svært mange kan være en medvirkende årsak til overvekten! Akupunkturen kan gi bedre energi slik at man har mer å gå på i hverdagen når man legger om livsstilen og skal ned i vekt. Man kan også sette noen nåler som går mer på avhengighet, men etter min erfaring er dette som regel ikke nødvendig så lenge man jobber med helheten med nålene.

Så ja, akupunktur kan absolutt hjelpe, men er ingen mirakelkur. Har imidlertid god erfaring ift at de som går ned i vekt har god hjelp av akupunkturen. Noen får f.eks. mer hodepine når de går ned fordi man får litt "avgiftningssymptomer" når slaggstoffer som har vært lagret i fettvev løser seg opp og skal ut av kroppen. Da er akupunktur kjempefint også.

Skrevet

Takk for svar, nei jeg regner ikke med at jeg kan proppe i meg snop og fastfood og at akupunktøren gjør jobben, men at det kan hjelpe med å redusere apetitten og snop-suget hadde vært til god hjelp.

Skrevet
Takk for svar, nei jeg regner ikke med at jeg kan proppe i meg snop og fastfood og at akupunktøren gjør jobben, men at det kan hjelpe med å redusere apetitten og snop-suget hadde vært til god hjelp.

Ja, det kan hjelpe for det. Prøv å i tillegg ta krom også for å slippe noe av snop-suget. For noen holder det å ta vanlig dagsdose med krom, andre må opp i tre ganger dagsdosen den første tiden for å slippe unna snop-suget, og så reduserer man gradvis til normal dagsdose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...