Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 inspirert av noe som kom som tema i bhg på foreldremøte
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Tenker dere på hvor ofte barna er sammen med sine venner, og blir "sendt bort" til barnehagevennene sine, eller lurer du på hvor ofte vi voksne er sammen med våre venner og barna "sendt bort" til barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Tenker dere på hvor ofte barna er sammen med sine venner, og blir "sendt bort" til barnehagevennene sine, eller lurer du på hvor ofte vi voksne er sammen med våre venner og barna "sendt bort" til barnevakt? voksne,.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Har vel barnevakt annenhvert jubelår. Er sammen med venner noen ganger i uka, men mest fordi jeg er venn med naboen;)
Fire småtroll Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Veldig mange av våre venner har også barn, så det meste av vennskapelig omgang skjer sammen med barna. Da kan de voksne skravle og barna leke. Slike leke-dater med barn og vokste har vi alt fra ett til fire av i uken. Akkurat nå er mannen min og en kamerat og ser på en håndballkamp, vår 8 åring og kameratens 9 åring er med. I går formiddag var jeg hos en venninne som har et barn på 4 år, mine to jenter på 3 og 5 år var med. Møte venner uten barn gjør jeg 1-2 ganger i måneden, da er barna hjemme med mannen min (pappaen). Mannen min møter venner noe oftere fordi har trener litt med kompiser noen ganger, han kan også ta en tur på kino av og til så han møter kompiser uten at barn er med noe oftere enn meg, i snitt 1-2 ganger i uken tenker jeg. Da er jeg hjemme. Barnevakt har vi sjelden, og da er det fordi vi trenger det og ikke for å være sammen med venner. Hadde barnevakt noen timer forrige uke fordi jeg jobbet kveldsvakt samme kveld som det var et litt viktig foreldremøte på skolen, da var mormor her med ungene. Barnevakt på kveldstid for å gå på fest e.l, går det mange år mellom hver gang vi har, da er det gjerne fordi vi er invitert i et bryllup e.l.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Finner gjerne på noe med venninner og barn i helgene, skal vi ha "voksenkveld" (annenhver mnd, kanskje?) er mannen hjemme. Skjer vel hver 3-4.mnd i snitt at vi har barnevakt, men da er det inkludert når vi begge går på foreldremøter, er i bryllup, på fest etc. Utenom det er jentungen såpass stor at hun selv ber om å få overnatte hos mormor og morfar iblant, kanskje annenhver mnd eller så. Det er jo fordi hun vil selv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Jeg lurer på hva dette temaet hadde på et foreldremøte i bhg å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 1 kveld i uken drar vi begge på besøk uten barn, bestefaren bor i etasjen over oss, så det er helt ypperlig! ca. 1 gang i uken er jeg med venninnene mine uten barnet ca. 1-2 ganger i uken er vi hos venner eller familiemedlemmer med barnet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Treffer ikke vennene mine mer enn et par ganger i året fordi vi har flyttet et stykke unna og jeg har ikke fått meg noen nye venner her vi bor nå. Mannen drar ned til en nabo en sjelden gang, men ellers er det kun ting i forhold til jobb eller familie han er med på. Vi har kanskje barnefri en helg hver 2-4 mnd og da slapper vi som regel av hjemme (evnt får ordnet ting vi ellers ikke rekker) eller tar oss en fest med naboer/venner.
Gjest Miryks Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Den ene gangen jeg er i stallen i uka. Ungene er hos mine foreldre når jeg trenger det. De vet om mine psykiske problemer, så de spør ofte om jeg/vi ønsker avlastning. Er heldigvis ikke ofte vi trenger det, blir kanskje annenhver/ hver tredje mnd at ungene sover ei natt hos dem. Hender bestemora kommer på impulsbesøk og låner eldstejenta med seg på kafè og sånt, men ser ikke på det som barnevakt
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Vi har barnevakt en gang 5 dager i året for at vi skal gjøre noe sammen. Vi kan be om mer (og har blitt oppfordret til det), men føler ikke at vi kan det, da vi trenger barnevakt til annet innimellom. Vi har forresten bedt om barnevakt (og fått) et par-tre ganger i forbindelse med feiring av runde tall for venner de siste par årene.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Har ikke venner, men har barnevakt noen timer på dagtid 3-4 ganger i uka og over natten en gang i uka.
SnekkerPelle Skrevet 23. september 2012 #13 Skrevet 23. september 2012 Vi møter ofte venner,men vi sender aldri barna bort. Har ingen som kan stille opp. Jævlig trist i grunnen....
Tauriel Skrevet 23. september 2012 #14 Skrevet 23. september 2012 Har "fri helg" en gang i måneden, også får jeg barnevakt en gang i blant for å få gjort div. ting som å dra på møter, kurs/kjøretimer osv. Og i blant om kveldene for å dra på kino, bowling, biljard, ut med venner (ikke drikke turer ut) osv. Nå i det siste har det vært en del pga X-en og traffikalt grunnkurs...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. september 2012 #15 Skrevet 23. september 2012 Har hatt barnevakt 3 ganger siden hun ble født. Sammen med venner er jeg enten når hun er med, siden jeg har ganske mange venner med barn, eller at jeg har besøk her hjemme, og på høgskolen da når hun er i barnehagen. Er vel nesten 1 år siden sist jeg hadde barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #16 Skrevet 23. september 2012 Mannen og jeg har vel hatt barnevakt over natten to netter siden eldste ble født for fem år siden... Ellers har vi vel barnevakt på kvelden 1- 2 ganger i halvåret (inkludert bru. Jeg selv treffer venner kanskje en gang annenhver måned (barna hjemme med mannen). Mannen ca en gang i uken tenker jeg (han er nok borte på overnatting ca en gang i mnd). Også er jeg på en helgetur med venniner i året. Jeg lurer også på hvordan dette ble tatt opp på et foreldremøte..?
Nirgal Skrevet 23. september 2012 #17 Skrevet 23. september 2012 Har en kveld i ny og ne "alene" på kvelden etter at vesla har lakt seg og mannen går ut for å spille poker ol. med gutta på jobben, på fortball møte eller jobber seint. Har ingen venner her jeg bor, flyttet for noen år siden langt bort fra familie og venner så har bare mannen å forholde meg til. Drømmer om å reise tilbake til jentekveld og familiekos i ny og ne, til og med kanskje barnevakt(!!) som ikke er en mulighet her ejg bor nå.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #18 Skrevet 23. september 2012 Sender de aldri vekk.....de er noen ganger på overnatting hos venner feks. Barnevakt har vi ikke - eldste er 10 år så enda noen år til hun kan passe minste. Svigermor gidder ikke og ikke så mange ungdommer i nærheten som er interessert desverre. Så sist jeg jeg og mannen var ute alene oss to er 11 år siden....... Men vi klager ikke...de som klager mest er de av vennene våre som har foreldre som passer ungene 2-3 helger pr mnd og ellers i uka...de klager de.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #19 Skrevet 23. september 2012 Ungene er på overnatting hos familiemedlemmer 1 til 2 helger i mnd. Det kommer ann på om både meg og min mann jobber helg samtidig. Vi jobber helst samme helger for da har vi de andre helgene sammen alle sammen, og vi har to sett med besteforeldre som gjerne skulle hatt de på besøk oftere og en tante og en annen onkel. Ungene kan være borte oftere enn dette, besteforeldre og tante låner de om de skal noe de vil ha med ungene på. Men det går veldig i perioder, i sommer var ungene nesten ikke hjemme for da var det så mye som skjedde rundt omkring. De var nesten bare hjemme de 3ukene jeg hadde ferie, utover det så var de hjemme en dag eller to før de dro til noen igjen. Så vi er skikkelig heldige som har så mange som ønsker å bruke tid sammen med ungene, ikke pga at vi trenger barnevakt men pga at de ønsker det. Snart skal farmor ha de med på sydenferie. Vi har harvakt somregel to helger i året for å bare være kjærester og være sosiale uten barn. Min mor kom og hentet ungene en fredag her i våres, og gav oss streng bedskjed om at nå skulle vi to voksne ut og spise middag, kino eller noe slikt. Vi trengte kjærestetid mente hun, og skal innrømme at det trengtes å få litt påfyll av kjærstetid igrunn. Det endte med takeaway mat fra en god returang i byen (det er dresskode på resturangen og det følte vi oss ikke klare for den dagen, så da hentet vi mat bare) og koste oss i sofaen resten av kvelden i armkroken til hverandre. Nusse og susse. Ungene var så fornøyde når de kom hjem på søndag, de mente vi så kjempe forelska ut. hehe.. Venner er jeg som oftes ute på kafe med på dagtid. Jeg jobber turnus, det gjør også mange av mine venner så vi har mulighet til dette når ungene er på skole og i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå