Gå til innhold

Sliter i forholdet til sambo....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit å få ned noen tanker, for det er nok bare bagateller...

Vert ilag snart 10 år og 3 barn. Vi har egentlig hatt lite nedturer føler jeg. Han er veldig rolig og forståelsesfull. Jeg er mer den hissige typen. Er det noe som plager meg så tar jeg det opp. Sambo er mer av den typen som går å "ruger" på det flere uker/mnd. Og da kommer alt. Han er blitt "flinkere" til å ta opp ting raskere da.

Det største problemet føler jeg er sexlivet vårt. Har hele tiden hatt hyppig sex, men han har nok vert en egoist. Først og fremst hans behov. Etter jeg tok det opp har sexen dabbet helt av. Skjønner vi er inne i en od sirkel, men virker ikke som han gidder prøve. Han er nemlig kjempe flink NåR han anstrenger seg litt, men så dabber det av. Og ja; har prøvd å snakke med han om det mangen ganger.

Sex er viktig synes jeg. Og merker jeg blir sur og grinete av dette. Nå er det max 1 gang iløpet av mnd. Merker jeg trekker meg mer og mer vekk fra han. Legger meg tidlig så jeg slipper unna han. Orker ikke snakke lenger, for har snakket, snakket og atter snakket føler jeg. Føler jeg bor med en venn.

Vil føle lidenskap igjen!

Har prøvd få mer alenetid sammen, men han virker ikke så interessert. En guttetur derimot....da er det null problem. Orker ikke prøve lenger merker jeg. Noen med gode råd? Er så vanskelig når man står midt oppi det, for man har mest lyst til å gi opp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier at du har tatt det opp og tatt det opp... så kan hende du har forsøkt det jeg sier.

 

Du skriver at dere tidligere hadde hyppig sex, men at det da først og fremst var på hans premisser, og at etter at du tok det opp så har det dabbet av. Kan det være at han tok det du den gangen sa som kritikk? Trenger ikke ha vært ment som kritikk fra din side for at han oppfattet det slik. Menn er ofte veldig mye mer sårbare ift sin seksualitet og ikke minst sine seksuelle prestasjoner enn vi vanligvis tenker over.

Har du gitt ham gode tilbakemeldinger, fortalt ham hvor deilig han er og hvor deilig det er for deg når han... som du skriver "anstrenger seg"? Hvis ikke så kan det hende han føler at han ikke er bra nok lenger. Jeg mener ikke at mannen skal få fortsette å være egoist i senga, men hvis han har vært strålende fornøyd med det sexlivet dere hadde før (noe som hyppigheten kan tyde på), så kan det ha vært et stort nederlag at du har ventet så mange år før du tok det opp. Han kan evt føle at alt han har gjort har vært feil. Trenger ikke være akkurat slik, men prøv å snakk med ham igjen.

 

Fortell ham hvor godt du synes det er med sex med ham, at du blir tent av ham og at du savner å ha sex med ham hyppigere. Spør han hvordan han opplever sexlivet deres - kan hende er han akkurat like frustrert som deg!

Og hva med å prøve å forføre ham i steden for å gå og legge deg for å unngå ham? Hvis han har litt sosiale antenner så merker han at du unngår ham, og da kan det hende han føler seg enda mer avvist.

 

Jeg bagatelliserer ikke dine følelser oppi det hele, ikke tro det! Jeg ville vært kjempefrustrert om jeg var i din situasjon. Og vi er like sårbare om vi føler oss avvist ift til det seksuelle. Så jeg har ingen problemer med å forstå at du har begynt å unngå ham. Men når du unngår ham, og han kanskje unngår deg, så skaper du/dere bare større avstand til hverandre - og det er vel det motsatte av hva dere ønsker?!

 

Om dere har muligheten, send barna til besteforeldre en kveld, lag en god middag med mannen og ta opp temaet med ham på en ordentlig måte. Spesielt hvis han er av typen som går og holder ting inne, så kan det hende at det at du ikke var fornøyd med sexlivet, har vært en kjempeskuffelse for ham, at han er blitt usikker på seg selv, og kanskje også går med noe sinne fordi du ventet så lenge med å si noe. Kan hende han rett og slett føler seg dum pga dette.

 

Du sier at du ikke orker å prate med ham noe mer - men er ikke det eneste sjansen du har for å få det bedre? Enten det eller så får du rett og slett bare forføre ham til den sexen du vil ha...

Skrevet
Du sier at du har tatt det opp og tatt det opp... så kan hende du har forsøkt det jeg sier. Du skriver at dere tidligere hadde hyppig sex, men at det da først og fremst var på hans premisser, og at etter at du tok det opp så har det dabbet av. Kan det være at han tok det du den gangen sa som kritikk? Trenger ikke ha vært ment som kritikk fra din side for at han oppfattet det slik. Menn er ofte veldig mye mer sårbare ift sin seksualitet og ikke minst sine seksuelle prestasjoner enn vi vanligvis tenker over. Har du gitt ham gode tilbakemeldinger, fortalt ham hvor deilig han er og hvor deilig det er for deg når han... som du skriver "anstrenger seg"? Hvis ikke så kan det hende han føler at han ikke er bra nok lenger. Jeg mener ikke at mannen skal få fortsette å være egoist i senga, men hvis han har vært strålende fornøyd med det sexlivet dere hadde før (noe som hyppigheten kan tyde på), så kan det ha vært et stort nederlag at du har ventet så mange år før du tok det opp. Han kan evt føle at alt han har gjort har vært feil. Trenger ikke være akkurat slik, men prøv å snakk med ham igjen. Fortell ham hvor godt du synes det er med sex med ham, at du blir tent av ham og at du savner å ha sex med ham hyppigere. Spør han hvordan han opplever sexlivet deres - kan hende er han akkurat like frustrert som deg! Og hva med å prøve å forføre ham i steden for å gå og legge deg for å unngå ham? Hvis han har litt sosiale antenner så merker han at du unngår ham, og da kan det hende han føler seg enda mer avvist. Jeg bagatelliserer ikke dine følelser oppi det hele, ikke tro det! Jeg ville vært kjempefrustrert om jeg var i din situasjon. Og vi er like sårbare om vi føler oss avvist ift til det seksuelle. Så jeg har ingen problemer med å forstå at du har begynt å unngå ham. Men når du unngår ham, og han kanskje unngår deg, så skaper du/dere bare større avstand til hverandre - og det er vel det motsatte av hva dere ønsker?! Om dere har muligheten, send barna til besteforeldre en kveld, lag en god middag med mannen og ta opp temaet med ham på en ordentlig måte. Spesielt hvis han er av typen som går og holder ting inne, så kan det hende at det at du ikke var fornøyd med sexlivet, har vært en kjempeskuffelse for ham, at han er blitt usikker på seg selv, og kanskje også går med noe sinne fordi du ventet så lenge med å si noe. Kan hende han rett og slett føler seg dum pga dette. Du sier at du ikke orker å prate med ham noe mer - men er ikke det eneste sjansen du har for å få det bedre? Enten det eller så får du rett og slett bare forføre ham til den sexen du vil ha...

 

Du har nok helt rett ;) Prøvde for en stund siden å lage en skikkelig romantisk kveld for han. Uten barn, ut å spise, sex.....o.s.v. Hele kvelden ble ødelagt for han trodde jeg skulle fri. Altså rimelig fiasko, og har ikke prøvd igjen etter det.

Må nok bare sette oss ned og snakke....igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...