Gå til innhold

Råd ang. slankemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann fullammes ikke lenger og vi skal ikke ha flere barn. Så nå kjenner jeg et stort behov for å stramme opp kroppen og bli kvitt endel kilo.

Veier i dag ca.80 kg, 160cm og bruker str.44. Har vel en slags timeglass figur(ikke veldig smal midje)og relativt lett for å bygge muskler. Har en "tettbygd" og sterk kropp.

Går til bassengtrening 1x pr.uke og går minst 1 kort tur om dagen eller mer.

Jeg har fortsatt problemer med bekkenløsning etter fødsel og må ta hensyn til det i forhold til trening.

Jeg ønsker å være str.40, da er jeg veldig "riktig" i forhold til klær/str og det er enkelt å finne klær som sitter fint.

Har gått på GR før, 1600 kca/meny. Syns jeg gikk lite ned og følte meg egentlig endel sulten og følte meg lite tilfreds. Men syns kaloriutr. ol på GR var ok. Tror hvis jeg ligger rundt 1900 kca pr.dag at det vil funke bedre for meg.

Lavkarbo er dessverre uaktuelt. Har ikke tid til å trene allverden ute av huset.

Noen som har lyst til å komme med synspunkter og forslag til delmål og hovedmål, og tips for å klare det? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat:

Ikke spis sjokolade, potetgull, gotteri, brus

Ikke drikk mer enn et glass vin om dagen

Spis regelmessig 3- (helst) 5 ganger daglig

Ikke forsyn deg med veldig mye, bli passe mett. Du trenger ikke telle kcal, men bruk fornuftig tankegang.

Spis godt med gr. saker, mest mulig "rene" matprodukter og drikk 2 liter vann om dagen

Trene:

Tren ca 3 timer hver uke fordelt på fire treningsrunder i uka:

1. Jogge/rask gange i 60 min

2. Trene styrke på gulvet hjemme i 30 min (finn basisøvelser på nett)

3. Jogge/rask gange i intervall, ca 60 min

4. Trene styrke på gulvet hjemme i 30 min

Legg inn hverdagstrim ca 2 timer tilsammen i uka. Type trappegåing, gå/sykle til jobb, leke aktivt med ungene, vaske hus, klippe gress/måke snø

Skrevet

Viktigste er at du finner noen mål som du vet du kan nå, noe som passer for deg. Hovedmålet må vel være at du skal bruke god tid. Jeg regner med du ønsker VARIGE endringer. Da er det vel å anbefale at man ikke stresser og endrer ting gradivis. For raske endringer vil trolig ikke funke i lengden. Er man tålmodig vil ting skje! :)

Jeg vet ikke hva og hvordan du spiser, bortsett fra inntak av kalorier, men du kan lage ukesmål, månedsmål og årsmål

Ukesmål som er overkommelig: Legg inn et par styrkeøvelser som du kan gjøre hjemme på stuegulvet. Eksempelvis: Armhevinger, planken, sit-ups, utfall... søk på nettet etter noe som passer for deg og som tar hensyn til bekkenet ditt.

Start med å gjøre f.eks 2 ganger i uken. Har selv merket STOR effekt på forbrenning bare ved å gjøre små styrkeøvelser hjemme, i tillegg til den treninga jeg gjorde. Hadde ikke anelse hvor stor effekt det egentlig kunne ha.

Annet ukes mål: Aldri spise seg overmett. Eller spise hver 3. time

Lag minst en sunn rett du ikke har laget før, iløpet av uka. F.eks en type salat.

Månedsmål: Gå ned 1 kilo (som regel går man sikkert ned mer, men bedre å bli overrasket enn skuffet. Ikke bruk vekta mer enn 1 gang i måneden. Målebåndet er vel det som gir deg det FAKTISKE resultatet, da vekta kan stå stille selv om man går ned i cm.

årsmål: Kunne ta 30 armhevinger

- Kunne svømme enn viss lengde, på ei bestemt tid

-Gått ned 12 kilo.(minimum)

Gi deg selv belønning hele veien. Enten det er et par timer med favorittserien, et klesplagg, et inspirerende blad. La noen vite om målene dine, så føles de kanskje mer bindende

Men viktigst: Ikke sett for høye/store mål!

Skrevet

Tusen takk for veldig fine svar begge to! Dette ga inspirasjon :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...