Chelseafan Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg skal ha brukt seng til 500,den ser bra ut, har også stellebord og bilstol som er brukt,men pent . men ny madrass,dyne og dynetrekk skal selvsagt være nytt, og så skal jeg ha ny vogn. Akkurat vogn vil jeg ha nytt, babyen må jo få noe nytt også.
Lisjtuppa Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Har kjøpt pent brukt vogn og noen klær. Resten er kjøpt nytt:)
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2012 er så nærme sverige her ,så der er det billige vogner . Ja er vel greit og kjøpe mye nytt også men fått det jeg har fått til nå som er brukt så tatt i mot
solavisfolket81 Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Kjøper alt nytt, untatt barnesetet... Men denne gangen blir det ikke kjøpt alt nytt, lillebror arver fra storesøster
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2012 Oki blir ikke det utrolig dyrt? Men skal ha den engangstønaden da på 35 200 . Ja blir jo sånn når det er barn fra før
timiane Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Om dere skal kjøpe ny barnevogn er det billigere å bestille det fra Tyskland
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2012 Er ganske billig i sverige også koster 2500-3500
solavisfolket81 Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Tja, fikk vogn av foreldra mine da. Heldige der. Og vi har vel ikke tatt av på kjøpinga. Men selvsagt går det jo litt penger da...
solavisfolket81 Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Altså ny vogn som mine foreldre kjøpte. Lillebror skal bruke den og da
timiane Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Er ganske billig i sverige også koster 2500-3500 TFK? Hvilket merke? De hadde noen billige merker, men de hadde plastikk hjul og var ikke så veldig praktiske.
stch85 Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 har fått låne sete, litt usikre på om det blir ny eller brukt vogn, tror det blir ny. Dyrt å få nr 1 ja, må jo kjøpe alt
cindy85 Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Kjøpte vugge brukt,bytter selvfølgelig madrass. Og graco sweetpeace vippestol brukt, trekket kan vaskes i maskin så da var det greit.. Og stellebord til badet(kommode m/balje) brukt.Resten er kjøpt nytt.ettersom vi skal ha vugge og stellebord på bad og soverom.valgte vi å kjøpe halvparten brukt.på rommet blir alt nytt.mangler fortsatt noen ting som uro f eks og dette prøver jeg å finne brukt..
4Hjerter Skrevet 23. september 2012 #13 Skrevet 23. september 2012 Denne gangen skal vi kjøpe ny vogn(Bugaboo camelon tror jeg:-))og sprinkelsenga skal få ny madrass. Vi har alltid kjøpt nytt utstyr, men til nummer en lånte vi dypvogn og stellebord av ett vennepar.. vår vugge og sprinkelseng har også blitt lånt vekk innimellom, syns det er fint ;-)
Mini&Meg Skrevet 23. september 2012 #14 Skrevet 23. september 2012 Kjøper mest nytt, mulig vi kjøper bilsete av noen vi kjenner. Dette er nummer 3 og har ikke noe etter de to forrige for hadde planer om å stoppe etter 2
løvemamma29 Skrevet 23. september 2012 #15 Skrevet 23. september 2012 Kjøper mest nytt, mulig vi kjøper bilsete av noen vi kjenner. Dette er nummer 3 og har ikke noe etter de to forrige for hadde planer om å stoppe etter 2 haha, samme her Men er noe med det når barna blir litt større og selvstendige..da får man lyst på flere Vi har vogn og seng...og LITT klær...men må kjøpe d meste nytt...som madrass, dyner, sengetøy, ullklær (forrige er født om sommeren), stellebord, bilsete (skal kjøpe med naboen), vognpose, osv...
VinterSol+2 Skrevet 23. september 2012 #16 Skrevet 23. september 2012 liten loppekasse her i huset! arver egentlig det meste fra storesøsknene, eller fra venner. dypvogna er ny av den enkle grunn at den gamle er ødelagt, -og da fikk vi erstattet den gamle av de som ødela den. UNderstellet har vi jo brukt til sportsdelen med den kommende storebroren da. Og så kjøpte vi nytt stellebord, fordi vi har pusset opp og flyttet og sånn, og trengte en ny løsning. har strikka noen ny plagg, da men ellers har jeg bare kost meg med å finne frem gammelt tøy etter søsknene, -og er så heldig å arve tilbake masse som vi tidligere har gitt til venner moro!
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 23. september 2012 Så bra alle har kjøpt litt da og noen brukt . Strikke er jo en fin ting
Ingunn89 Skrevet 24. september 2012 #18 Skrevet 24. september 2012 Vi har kjøpt seng, stellebord, lekegrind, vippestol, vogn, bilsete og en del klær brukt. Er ikke nødvendigvis snakk om å ha dårlig råd, vi liket å tenke på miljøet. Er da ikke vits å handle alt nytt, når det bugner over av brukte ting på f.eks finn.no - kan nesten ikke se at ti g er brukt engang. Vi har kjøpt madrass, dyne og sengetøy nytt
Fuglemamma <3 Skrevet 24. september 2012 #19 Skrevet 24. september 2012 Her er alt kjøpt brukt! Har brukt ca. 3000 totalt, vognen for 2000 resten er fra finn.no eller fra loppisrunden i sommer:) Har også strikket endel selv:)
Mammapudding Skrevet 24. september 2012 #20 Skrevet 24. september 2012 Dette er nr.2, så vi har det aller meste Må ha nye hjul til vogna for de er ødelagte..og så må vi ha en voksipose siden vi lånte det sist hos noen som selv får baby snart Ellers har vi alt, men får vi gutt denne gangen må vi kjøpe klær også...for vi har mye rosa
Vårbarnet med to små Skrevet 24. september 2012 #21 Skrevet 24. september 2012 Her blir vogna ny. Og noen klær. Vugge arver vi. Skuvseng står på loftet og venter på en make-over. Bilsete til nyfødt blir arvet. Jeg er utrolig glad i gamle ting, så kanskje vi finner noe på et"loppemarked" i nærheten som heter fødsel i fokus... masse brukte babyting og tang å få tak i der :-)
Sandana94 Skrevet 24. september 2012 #22 Skrevet 24. september 2012 Har en venninne som fikk samme kjønn et år før oss. Derfor fikk vi låne det første bilsete av dem (kjøpte bilsete nr 2 brukt selv), vi fikk låne en del klær, brystpumpe (som hun ikke hadde brukt), og vognpose. Vi fikk også låne vogn, men den var jeg ikke helt fornøyd med (tung simo), så vi kjøpte en brukt vogn selv billig. Fikk bæresele, bleiebøtte, og ammepute av min tante, og kjøpte brukt stellebord. Så det meste av utstyr har blitt kjøpt brukt eller lånt, slik at jeg vil si vi har komt ganske billig ut av det:) Eneste nytt av utstyr vi har kjøpt, er seng og madrass + litt klær osv. Har også kjøpt tripptrapp-stol ny.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 24. september 2012 #23 Skrevet 24. september 2012 Er førstegangsgravid og skal på ultralyd i morgen, så da begynner nok shoppingen. Vi har kjøpt brukt leandervugge, men bestilt ny madrass. Tenkte å ha den til dagsoving i stuen (soverommene er nede). Seng skal vi bruke en som barnets tippoldefar laget. Nydelig er den! Vogn og stellebord kjøper vi sikkert nytt. Kjøper en del nye klær, men etter ultralyd skal vi få plukke det vi vil etter barnets fettere/kusiner =) Ja, takk begge deler =)
LivHeidi Skrevet 24. september 2012 #24 Skrevet 24. september 2012 Har kjøpt peeent brukt vogn, brukt til 1 barn. Emmaljunga. Bilstol har vi også kjøpt brukt, av min nærmeste kollega. Brukt 5 mnd. Også kjøpt en vippestol av de, som har vært brukt et fåtall ganger av deres datter. Hadde aldri kjøpt brukt bilstol av en ukjent person, vet aldri hva den har gjennomgått. Seng, madrasser, sengetøy, dyner, stellebord osv. er kjøpt nytt. Voksipose og en saueskinnspose har vi fått (brukt) av familie.
*Kengumamma* Skrevet 24. september 2012 #25 Skrevet 24. september 2012 Håper dere som kjøper brukt bilstol vet hva dere gjør....*grøss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå