Chelseafan Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Vi har veldig lyst på hund,er oppvokst med det, har hatt 3 spisshunder, 2 Jack Rusell og 1 Golden retiver, han døde rett før jeg flyttet for meg selv, så er ca 7 år siden. Vil veldig gjerne ha en Golden Retriver igjen,synes de er så vakkre, har katt,men han er ganske vant til hunder og leker,stort sett med dem,men spørsmålet er egentlig, går Hunder og Babyer sammen? eller blir Hunden veldig sjalu?
magica fra tryll Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Vi har en Golden Retriever/Labrador. Vi har også 3 katter. Vi har hatt 3 babyer mens vi har hatt hunden. Det har gått helt strålende:) Ikke noe problem. Har ikke merket noen sjalusi her ihvertfall. Men vi fikk første baby før hunden, så den har alltid vært vant til det.
3 små skatter Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Vi har hund (og katter) og ny baby på 8 uker...går veldig fint, hunden blir ikke sjalu, men ser mere trist ut når babyen får så mye oppmerksomhet. Viktig å gi oppmerksomhet til hunden også
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2012 Tusen takk for svar vi skal se på en idag,men ville høre om noen hadde erfaringer først,Så bra det går så bra da:). Da blir den lille valpen mest sannsynlig opptatt idag men han må være 2 uker til hos mamman sin
Lisjtuppa Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Har et par hunder. Og jeg må innrømme at baby og hund er det siste jeg bekymrer meg for ( har tusen andre ting å tenke på) hundene våre er godt vant til å ikke være nr 1 hele tiden da vi er en flokk på 7 tilsammen:) jeg synes barnet mitt er så heldig som får vokse opp blant disse herlige firbente:)
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2012 Så bra ,dere bare har Positiv Erfaringer om det . Vi skal dra og se på lille Mio veldig snart, gleder oss
timiane Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 Om du kjøper valp er det ingen problemer mad barn/ baby. Det aksepterer menneskeflokken som den er. Voksne hunder som ikke er sosialisert med barn- bør man være forsiktige med. En valp er mye jobb, har 2 hunder selv. Gir man valpen den trening og stimuli man trenger, blir den en fantastisk venn for livet. Lykke til idag:)
timiane Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Glemte å si at katter er sjeldent et problem for hunder sålenge katten er der først.
Tre solstråler Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Har hatt hund helt fra første mann. Hunden hadde bare vært hos oss i underkant av et år når førstemann kom til verden, men han var ferdig med valpestadiet og var en snill og rolig herremann som kunne legge seg under stuebordet og ta livet med ro når dagen var endt, noe som gjorde det enkelt å introdusere baby for han Når vi kom hjem fra sykehuset satte jeg henne ned på gulvet i bilstolen og lot han lukte på henne, for det ble jeg anbefalt. Han var aldri redd når hun skrek eller lignende, men var veldig beskyttende ovenfor henne. Han lå ved vogna når hun sov ute, lå ved vippestolen eller på leketeppet sammen med henne inne. Ikke sjalu, men hvis vi ikke inkluderte han så gjorde han det selv og var som skrevet veldig beskyttende ovenfor henne. Ikke noe problem å ha baby og hund i dette tilfellet. Når andremann kom var det heller ikke noe problem, nå var jo hunden vi hadde fra før vandt med barn. Men samtidig fikk vi ei tispe på 6 mnd. som skulle oppdras. Det var ikke noe problem i forhold til babyen, hun hadde veldig morshjerte for barna og var en herlig hund slik sett. Ikke sjalu, voldsom eller lignende. Men det var veldig slitsomt å ha et lite barn, en ny baby og en valp som skulle oppdras. Valpene tar vel så mye tid og vel så mye oppmerksomhet som en nyfødt baby, så å få begge deler samtidig er ikke å anbefalle fra min side ihvertfall. Det går jo sikkert, hvis man har en samboer sammen med seg i oppgavene, som kan gi hunden mye oppmerksomhet. Har forresten hatt katt hele tiden også og har ingen dårlige erfaringer med verken katt og barn eller katt og hund. Så min erfaring er at hund og barn ikke er noe negativt, de kan etterhvert være gode lekekamerater og selv syns jeg at det er sunt for barn og vokse opp med både hund og katt og andre dyr. Ser stor forskjell på mine barn som er vokst opp med dyr rundt seg og mine tantebarn som ikke er vant med dyr i det hele tatt og hyler bare en katt er to meter fra dem barn lærer mye omsorg ved å ha dyr rundt seg
marsgutt 2013 Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 jeg hadde labrador før jeg ble gravid. gikk helt fint når baby kom. desverre måtte vi omplasere ham med et veldig tungt hjerte. nå har vi en dverg dachs og han og jenta i huset er bestevenner. kommer litt an på hvor langt du er på vei om du bør kjøpe en hund nå. eller kansje vente til en stund etter babyn har kommet.
sjuhu Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 Har du hatt eneansvar for en hund før? eller er det bare familiehund? Og er dette ditt første barn? Det er stooor forskjell på å skaffe seg egen hund med eneansvaret for den og i tillegg skal dere ha en liten baby snart. Det får meg til å tenke om dette er skikkelig gjennomtenkt i og med at du ikke har lest deg opp på barn og hunder før du i det hele tatt postet dette innlegget. Hunder blir omplasserte hele tiden pga at folk tar spontanavgjørelser om kjøp av hund, så vil bare du skal tenke skikkelig over det. Valp pluss baby er travelt! Om hunden blir sjalu handler også selvfølgelig om hvordan du håndterer situasjonenen, så var jeg deg ville jeg nok lest meg litt opp og undersøkt litt før jeg gikk å så på hund!
Mamsen<3 Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Våres store hund(som noen ville kalt kamphund) var ikke veldig godt vant til barn, han var over 2år når vesla kom. Har ikke vært et problem. Eneste er jo at man ikke skal la de være alene uansett. og at han vår er stor sånn at når baby ligger på gulvet må man passe på så han ikke tråkker på henne eller dytter henne over ende. Nå skal det sies at han var vent til å ikke være nr 1 da vi har 3 katter. Og er en veldig rolig hund.
Chelseafan Skrevet 24. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2012 Ja hadde alene ansvar for Sammy siste hunden vår siden jeg var 11 eller noe
Chelseafan Skrevet 24. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 24. september 2012 Det gikk bra i går hvis du tenkte på Valpen Han er bestilt
Håperpåønskebaby Skrevet 24. september 2012 #16 Skrevet 24. september 2012 Vi har en rottweiler som nå er 10mnd og en grand danois som er 8 mnd. Har minstemann på 3 år annenhver helg, og har hatt babyer på besøk. De blir veldig ivrige på å slikke på dem så de ler, og så får de skikkelig panikk når det er barnegråt på gang....
Chelseafan Skrevet 24. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 24. september 2012 Herlig da Oki, Sammy var aldri sånn, ho bare gikk bort og prøvde og trøste,men er vel forskjell på hunder også,men de som eier mio nå, har 3 valper og 1 voksen hund,skal gi bort Valpene . Og der det små unger, gikk veldig fint
marsgutt 2013 Skrevet 24. september 2012 #18 Skrevet 24. september 2012 håper du vet hvor mye jobb det er med en valp. sier ikke dette for og være frekk eller noe. men jeg vet at en valp er mye jobb og baby er enda mer. d blir tungt og holde på me den desto lenger du kommer i svangerskapet også. jeg hadde ville ventet til babyn hadde blitt litt større. det handler ikke kun om barn og hund går sammen, men ansvaret man tar på seg ved og gjøre det.
Chelseafan Skrevet 24. september 2012 Forfatter #19 Skrevet 24. september 2012 Nå er den allerede betalt så skal ha den ,men den er født 24 Mai,så den er stor når babyen kommer ,ca 8mnd ,så går nok veldig bra,vet at det er mye jobb:)
BulleDulle Skrevet 25. september 2012 #20 Skrevet 25. september 2012 Det er MYE jobb og MYE ansvar.. Skulle jeg valgt igjen, ville jeg hatt babytiden for meg selv, og ventet litt med hund.. Det er alltid stas å ut å gå tur med baby i vogna, men kanskje ikke alltid fullt så stas og ha med hunden, når den drar alle andre veier... Så da lar man gjerne den bli igjen hjemme, og sitter igjen med masse dårlig samvittighet... Her har vi to hunder, den ene er 8 mnd og krever fortsatt masse... 2 barn og nr. tre på vei.. Vi bruker ca 2 timer til turer hver dag, og det blir litt når vi jobber fullt fra åtte til fire hver dag... Heldigvis har jeg en flott mann som lever og ånder for hundene, men jeg er redd for at fokuset vil endre seg litt når han blir pappa, så jeg er veldig spent på hvordan dette skal bli...
marsgutt 2013 Skrevet 25. september 2012 #21 Skrevet 25. september 2012 Nå er den allerede betalt så skal ha den ,men den er født 24 Mai,så den er stor når babyen kommer ,ca 8mnd ,så går nok veldig bra,vet at det er mye jobb:) 8 måneder er den fortsatt valp. di 2 første årene med hund som er di mest krevende. hvilken hund skal dere ha da ?
Mini&Meg Skrevet 25. september 2012 #22 Skrevet 25. september 2012 Vi har hund, men han er 9 år. Ville aldri hatt en valp under 2 år samtidig som en nyødt baby i hus. Tror jeg aldri hadde følg jeg hadde hatt tid til hunden skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå