Gå til innhold

Er det babyen som sparker?


timiane

Anbefalte innlegg

Har kjent noe i magen som kommer anfallsvis og kjenner ut som lett stikking og noe mer. Det kommer ikke på samme plass hver gang.

Er det babyen eller er det noe annet. er snart 17 uker.

 

Har hørt at mange beskriver det som luft bobling. Kan ikke si det er helt det.

 

Har dere andre noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte det sist uke da var jeg litt over 21 uker, for meg følte det ut som Bobler sprakk,veldig spennende og deilig følelse,ikke vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er for tidlig. Det er ikke vondt, og bra med en bekreftelse på at noe skjer. Er litt spent på hvordan sparkene kjennes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig forskjellig på kvinner da,så er jo godt mulig at du kjente et spark,alle føler vel sikkert ikke sånn som meg heller :)

Endret av Swan1985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved to anledninger kjent noe, men ikke veldig tydelig, og det kjennes ikke ut som hverken bobler eller fiskehaler. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, bare en følelse jeg ikke har kjent før. Pratet med veninnen min som har ett lite barn, og hun sa at hun i begynnelsen også bare kjente noe "annerledes", men at det etterhvert ble sterkere. Så jeg tror jeg har kjent barnet! Er tidlig da, er bare 16+2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikking er vel mer at livmora strekker seg, jeg kjente selv ikke spark før i uke 22.. Og da var "bobler", "fiskehale som slo" mer passende forklaring på spark enn stikking.

Men folk er jo forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjent "noe" siden ca uke 15. Ikke spark, for det hadde jeg gjenkjent, mer dult inni magen. Husker fra sist at jeg med en gang forsto at det var spark da jeg kjente det første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv, og har kjent liv fra uke 16 ( er 18 nå) vet ikke om jeg kan kalle det stillinger akkurat, det er mykere bevegelser noen dikt er roligere gjennomført en andre, kjenner også tydelig at babyen endres stilling når jeg har lagt meg:)

Samboer kjente liv utenfra for noen dager siden, de hadde en hel dunkesamtale;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy det må være å kjenne bevegelse der inne. Gleder meg sånn til å kjenne noe selv :) Håper det ikke er så alt for lenge til nå. Er 14 uker på vei med første. Når er det vanlig å kjenne det da? Vet det er stor forskjell, men sånn omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy det må være å kjenne bevegelse der inne. Gleder meg sånn til å kjenne noe selv :) Håper det ikke er så alt for lenge til nå. Er 14 uker på vei med første. Når er det vanlig å kjenne det da? Vet det er stor forskjell, men sånn omtrent.

 

Tror det varierer veldig hvor tidlig man kan kjenne noe. Jeg var hos jordmor igår på helsestasjon. Det er nok stikkinger som er et resultat av at livmoren trekker seg litt sammen og strekker seg..

Jeg venter også i spenning. Ingen babyspark her foreløbig.Skal til UL på tirsdag. Gleder meg veldig og gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente endelig liv i magen på fredag! Var da 17+1, akkurat samme tid som sist gang! Nå vet jeg endelig at det er noe som lever inni der! Utrolig god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvordan en eller to babyer sparker. Det er vel egentlig mere som sprell. Jeg har også fått forklaring på hvorfor det sparker på to ulike steder. Det er ikke en som er hyper, men to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hær kjenner jeg alle tre ;-) varierer på stillingene men vet ca hvem det er <3 så hærlig. Men godt å ha Doppleren innimellom, bare for å få litt oversikt ( meget kjapt, en skjelden gang)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvordan en eller to babyer sparker. Det er vel egentlig mere som sprell. Jeg har også fått forklaring på hvorfor det sparker på to ulike steder. Det er ikke en som er hyper, men to :D

Er det sant??? :D så utrolig! Var det ikke du som fikk beskjed om at det kun var én likevel etter forrige UL? Litt av en berg- og dalbane!! Så glad for deg at det likevel blir to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvordan en eller to babyer sparker. Det er vel egentlig mere som sprell. Jeg har også fått forklaring på hvorfor det sparker på to ulike steder. Det er ikke en som er hyper, men to :D

Er det sant??? :D så utrolig! Var det ikke du som fikk beskjed om at det kun var én likevel etter forrige UL? Litt av en berg- og dalbane!! Så glad for deg at det likevel blir to! :D

 

Ja det er helt sant:) Klarer likom ikke helt tro på det selv. Riksen mente Gynekologen hadde vært for rask og kunne ikke forstå hvordan han kunne misse en hel liten baby. Det er en gull og mest sansynlig ei jente :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvordan en eller to babyer sparker. Det er vel egentlig mere som sprell. Jeg har også fått forklaring på hvorfor det sparker på to ulike steder. Det er ikke en som er hyper, men to :D

Er det sant??? :D så utrolig! Var det ikke du som fikk beskjed om at det kun var én likevel etter forrige UL? Litt av en berg- og dalbane!! Så glad for deg at det likevel blir to! :D

 

Ja det er helt sant:) Klarer likom ikke helt tro på det selv. Riksen mente Gynekologen hadde vært for rask og kunne ikke forstå hvordan han kunne misse en hel liten baby. Det er en gull og mest sansynlig ei jente :D :D

 

Så utrolig flott! Gratulerer! Tenk da blir du tvillingmor likevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...