Gå til innhold

Hvor lenge sammen uten å være gift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi sammen på 9'de året, uten spesielle gifteplaner.

Bare enige om at det blir en gang..

Er alle som har vært sammen endel år gift, eller fins det flere som oss?

Hva er deres tanker om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjenner flere som har vært lenge sammen uten å være gift... Synes ikke det er rart i det hele tatt. Man gjør jo som man selv ønsker:)

Skrevet

Ja, men tror vi er i mindretall. :P

Vi har vært sammen i 10år, vi skal gifte oss en gang, men ikke enda. I begynnelsen så ville vi ikke gjøre alt på en gang, så kom hus, og barn. Nå tenker jeg at vi kan vente til barna er litt eldre (4-5+) sånn at de kan være med i bryllupet, og kanskje være vekk hos besteforeldre en langhelg slik at vi får en liten bryllupsreise. :P Det passer liksom aldri. Men vi har bestemt at det skjer innen vi er 30år da. Vi har ikke hastverk, har jo hele livet sammen til å gifte oss på egentlig.

Vi har ordnet alt det praktiske med samboerkontrakt og testamente, så trenger ikke gifte oss av praktiske årsaker.

Skrevet

Begynner å bli skikkelig giftesyk er inne i det 8 året nå.. Har ikke brydd meg så mye om det tidligere,men nå er jeg klar,bare å få med min kjære også nå så skal vi nok bli gift :P

Skrevet

Vi var forlova i 8 år før vi gifta oss, mest fordi jeg sa jeg ikke ønsket barn før vi var gift og siden jeg aldri ble klar for barn drøyde og drøyde det ;) er veldig glad vi giftet oss før barnet kom, nå hadde vi aldri hatt råd.

Skrevet

Vi har vært sammen i 14 år, og er ikke gift.... (tre barn, hus og bikkje sammen)

Jeg er rimelig klar men gubben har sirup i rompa. Han har sagt i 5 år nå at vi snart skal gifte oss. Nå har jeg kommet dit at jeg vurderer å bryte ut av forholdet selv om alt annet er veldig bra. Føler liksom at han ikke elsker meg like mye som jeg elsker han om det er at han ikke vil gifte seg...

Skrevet

Vi gifret oss etter 4,5 år. Vi ville også være gift før vi fikk barn.

Skrevet

Vi gifter oss neste sommer, da har vi vært sammen i litt over to år, forlovet i 1 og har ei lita jente på 1,5 ;) #followingthedibstandard

Skrevet

Tror det er veldig opp og ned,men noen gifter seg fort og andre ikke, kommer vel an på hvert par sikkert. når vi skal gifte oss har vi vert sammen enten 3 eller 4 år og synes det er en grei tid og gifte seg på,men alle føler forskjellig :)

Skrevet

Har straks vert sammen i 10 år. Ikke gift, men jeg vil gjerne! Sambo nekter da, så blir vel ugift :(

Skrevet

Vi var sammen i 10 år før vi giftet oss. Var ingen spesiell grunn for det , Det bare ble sånn.

Skrevet

Vi gifta oss i fjor. Han fridde på 6 årsdagen vår, og 7 mnd etterpå så gifta vi oss. Jeg ville gifte meg før vi fikk unger. Begynte å bli bra babysjuk da, så vi begynte å prøve samtidig med bryllupet og nå venter vi på den lille gutten vår som skal komme i begynnelsen av november :) Jeg tenker at folk får gjøre akkurat som man vil og som det passer seg :)

Skrevet

Vært sammen i snart 10 år, og er ikke gift. Jeg er veldig gifteklar, men ikke han ;) det kommer nok etterhvert, og vi er enige om hvor vi vil gifte oss..men nå er vår lille bare 9 mnd, og nå vil jeg vente til han er litt eldre kanskje. Også kommer det jo søsken etterhvert også..passer liksom ikke inn i alt heller :P vi ender sikkert opp med å ha vært sammen i 20 år før vi gifter oss hehe :P

Skrevet

Var sammen over 7 år, fikk 3 barn som alle kunne være brudepiker i bryllupet og som sang for mamma og pappa :-)

Skrevet

Nå har vi vært samme i ganske nøyaktig fire år, vært gift i nesten åtte måneder. Ville gifte oss før vi fikk barn (som vi skal begynne å prøve på når jeg får meg fast jobb)

Skrevet
Her er vi sammen på 9'de året, uten spesielle gifteplaner. Bare enige om at det blir en gang.. Er alle som har vært sammen endel år gift, eller fins det flere som oss? Hva er deres tanker om det?

For min del så bryr jeg meg ikke om folk er gift eller ikke, det er noe som er opp til dem.

F.eks; Min mor og stefar er sammen på 23-året, og det ser ikke ut som om de har tenkt å gifte seg i det hele tatt.. OG min mann og jeg giftet oss etter å ha vært sammen i litt over 1 år..

Folk er forskjellige

Skrevet

Ja,folk er forskjellige.

Ingen hast med å gifte seg, selv om jeg synes vi bør, før eller siden.

Familie og venner fokuserer mye mer på det enn vi:-)

Slo meg bare at i en anne tråd her, virket det som om alle som hadde vært sammen en god stund, var gift.

HI

Skrevet

Var saman i 2,5 år før vi gifta oss. Ville vere gift før barnet kom.

Skrevet

Vi har vært sammen i sju år, og har ingen planer om å gifte oss. Mest fordi samboeren min insisterer på at vi skal ha hver vår separate økonomi, og er redd for de økonomiske konsekvensene av å gifte seg. Han vil heller ikke gå med noen ring, og det synes jeg er litt synd, så synes det er like greit å ikke være gift da. Ellers synes jeg det fort blir dyrt og mye styr, pluss at det vil bli veldig tydelig for alle at vi har meldt oss ut av statskirken, noe ingen egentlig har noe med. Det siste blir nok uansett et "problem" når vi får barn ift dåp...

Men vi har snakka om det juridiske ved å gifte oss, og har blitt enige om at så fort vi blir gravide eller kjøper bolig sammen, skal vi gjøre en grundig vurdering og finne ut om det er den beste løsningen. Hvis ikke, må vi sørge for å sikre oss på andre måter.

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 11 år. 3 barn på 3, 5 og 9 år. Ikke gift, og ingen planer om det heller. :) Vi eier hus sammen, og har samboerkontrakt.

Skrevet

Noe som slår meg; det virker som om alle damene her er litt mer ivrig enn mannen. Hadde dere allerede vært gifte dersom mannen hadde fridd for lenge siden'?

Skrevet

Neida,her var det motsatt.Fikk nyss i at min sambo planla å fri når vi dro på ferietur til Thailand for for tre år siden, men jeg fikk stoppa det planlagte frieriet ganske så kjapt - heldigvis, ellers hadde han fått en nei. Var ikke klar for å gifte meg, og er fortsatt ikke klar:)

Vi har vært sammen i fem år, og har et barn sammen.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke vil gifte meg, men jeg er redd for å føle meg "låst", forpliktet og avhengig av et annet menneske. Jeg liker å være selvstendig, dessuten er jeg så lite romantisk som det går ann. Ser ikke for meg en kveld med masse romantisk klisj som omhandler meg selv og ham. Dessuten er det latterlig dyrt å betale for at andre skal sitte å spise din mat og drikke/feste på din regning.

Man skal ha bra lyst når man sparer, planlegger og ikke minst stresser i nesten år for å arrangere en kveld der alle pengene bare flyr i røyk.. Nei jeg er definitivt ikke klar enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...