Gå til innhold

hva er galt, baby 6 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriker i endinga. Blir helt rôd I ansiktet. Har tydlig vondt. Rennende avføring og rumler mye I magen. Virker som det er vanskelig bæsje. Har ogsaå begynt gulpe mye. Minst halvparten av det Han har spist. Hva er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? Kanskje han reagerer på noe du har spist?

Skrevet

Får mme. Ikke reagert på det fitidligere Fått det siden Han var en uke

Skrevet

Det går diare nå da. Men har du prøvd å bytte mme merke?

Skrevet

Nei har brukt hipp hele veien. Aldri vært noe problem. Kun de siste dagene nå.

Skrevet

Prøv å gi litt sviskesaft eller ha malt-ekstrakt i melka. Det skal hjelpe på, og kanskje han får til å bæsje om det er lenge siden.

Du kan også prøve å massere litt om du kan det, det skal også hjelpe på.

Men om dere bærer mye, kan det være godt for han om dere holder han slik at han får press på magen.

Om dette er noe som varer, ville jeg vurdert å prøve en annen type melk.

Skrevet

Alt dette gjør jeg og roer Han får ei stund. Men kan ikke legge Han Nedda er det I gang igjen.

Skrevet

Min fikk også vondt i magen til tider av mme og da ble det en del skriking. Jeg brukte 1 ts med malt ekstrakt i flasken morgen og kveld. Tok også en knivspiss med malt i alle de andre flaskene også. Det hjalp her ihvertfall :)

Gjorde vel det i noen uker ;)

Er du redd det er noe annet enn det, så ring legen ;)

Skrevet

Anbefaler probiotika. Fås kjøpt på helsekost! Helt genialt.

Lille her var nesten 3 mnd da hun plutselig fikk kolikktendenser. Osteopaten anbefalte probiotika, og vi merket bedring samme dag :)

Bare husk å si at det er til baby :)

Skrevet
Alt dette gjør jeg og roer Han får ei stund. Men kan ikke legge Han Nedda er det I gang igjen.

At du ikke kan legge baby fra deg er heller ikke uvanlig :) De er nærhets "junkies" så det holder. Vil helst være oppå deg heeele tiden ;) Du fungerer som trøst og smertestillende :) Dette går over etterhvert. Jeg sov på sofaen med baby på brystet de første 6 ukene også samsov vi fram til hun var 3 mnd. Ville ikke sove i vogna engang omtrent... Bare på meg eller pappan. ;)

Skrevet

Om du allerede gir malt, så ville jeg latt vær å gi det et par dager for å se om det hjelper.

iogmed at han har løv avføring og mye luft, så kan det hende at han får for mye malt, eller at tarmene begynner å bli mer modne og kanskje ikke trenger malt lengre.

Vår begynte og med magesmerter, og mye luft, det var rett å slett for mye malt. Sluttet med malten når han var rundt 10uker.

Skrevet

Sukkervann virker smertestillende så du kan jo prøve det?. Kanskje han reagerer på malten? Husker ikke fordelingen sukker/vann, men det er det helt sikkert noen annen her inne som har greie på. Ikke godt å se på de små ha vondt og ikke vite hva kan skal gjøre for å hjelpe. Håper det snart går seg til, hvis ikke ville jeg nok tatt meg en tur til legen.. Klem

Skrevet
Sukkervann virker smertestillende så du kan jo prøve det?. Kanskje han reagerer på malten? Husker ikke fordelingen sukker/vann, men det er det helt sikkert noen annen her inne som har greie på. Ikke godt å se på de små ha vondt og ikke vite hva kan skal gjøre for å hjelpe. Håper det snart går seg til, hvis ikke ville jeg nok tatt meg en tur til legen.. Klem

Vi brukte 1 å en halv til 2 t-skjeer sukker (toppa skjeer) på 180 ml :)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve mindre Eller kutte det ut. Men hva med gulpinga? Aldri vært plaget med gulp, men nå renner minst halvparten av måltidet ut igjen etter Han har spist.

Skrevet

Hvor mye sukkerVann skal jeg gi Han? Jeg skal ikke blande det I melka?

Skrevet

Vi gir også mme, og når han var 7 uker begynnte han med det samme som du beskriver. Vi byttet melkemerke, men i tillegg til det gikk vi opp en smokkestørrelse på flaska. Det hjalp masse! nå har vi en fornøyd liten gutt som klarer å få ut og opp luft helt selv. Vi ga malt i begynnelsen, men nå trenges ikke det lenger. Legger til at i også gir fem dråper med semper magedråper hver dag i morgenmelka :)

Håper det løser seg :)

Skrevet
Vi gir også mme, og når han var 7 uker begynnte han med det samme som du beskriver. Vi byttet melkemerke, men i tillegg til det gikk vi opp en smokkestørrelse på flaska. Det hjalp masse! nå har vi en fornøyd liten gutt som klarer å få ut og opp luft helt selv. Vi ga malt i begynnelsen, men nå trenges ikke det lenger. Legger til at i også gir fem dråper med semper magedråper hver dag i morgenmelka :) Håper det løser seg :)

glemte å legge til at det har blitt mindre gulping også! :)

Skrevet
Hvor mye sukkerVann skal jeg gi Han? Jeg skal ikke blande det I melka?

Du skal ikke blande i melka. Vi brukte å gi det i slike små plastikk sprøyter man kan få når man skal gi pennecelin til de små. De får du kjøpt på apotek. Man kan gi nesten uebgrensete mengder sukkervann før de får tenner. Men ca 2 ml i gangen ca mener jeg var det vi brukte. Vi fikk dette tipset da vi var på sykehuset med vesla i nesten 3 mnd da hun var baby. De brukte ofte sukkervann som smertstillende der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...