På vei igjen <3 Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg har sett en fin 3 i 1 vogn som vi vurderer å kjøpe. Men hvordan er det med bilsetet i disse pakkene? Er de godkjent for bruk i norge? Er jo litt dumt om man må kjøpe ekstra bilsete utenom. Da forsvinner liksom mye av vitsen.. Tenker da på baby merc o.l Tusen takk for svar
*¨¨¨¨* Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Jeg tror ikke det er lov å selge bilseter i Norge som ikke er godkjent i henhold til gjeldende standard. Så bilsetet er nok helt sikkert godkjent. Det skal vel også stå på dem hvilken standard de er godkjent i henhold til? Hva som skal til for å være godkjent vet jeg ikke - tenker at godkjent ikke nødvendigvis trenger å bety at setet er veldig bra. Er jo mange tester hvor både de minste setene og de for litt større barn kommer ganske dårlig ut til tross for at de er godkjent. Og f.eks så er det jo godkjent med forovervendte seter fra ca 9 kg, og disse gjør det jo også veldig bra i mange tester - selv om det er anbefalt og mye sikrere at de sitter bakovervendt til ca 4 år. Jeg kjenner ikke til Baby Merc, men har selv sett litt på Jane Slalom vognene og bebe confort high trek hvor man også kan kjøpe pakker med duovogn og bilsete. Kjenner at jeg er litt usikker på kvaliteten, så før jeg eventuelt vurderer å kjøpe så kommer jeg til å prøve å finne forbrukertester e.l for å se hvordan setene er kommet ut. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å ende opp med best i test sete som Maxi Cosi eller Britax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå