Gå til innhold

Sliten av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk mann og vi har det som regel veldig bra sammen.

MEN for meg er det veldig veldig viktig med klem og kyss, man kan vel kanskje si at dette er mitt kjærlighetsspråk. For mannen er dette ikke så viktig, og han ser vel det helst i sammenheng med hyrdestunder i sengen.

Flere ganger kommer jeg bort til ham og spør om jeg kan få et kyss, eller en klem dersom dagen har vært preget av mye stress, overtid, osv.

Men da avviser han meg og sier; "etterpå, ikke nå."

I går toppet det seg så for meg. Jeg jobber 100% og studerer ved siden av, har jobbet mye overtid i det siste, så har vært på jobb hver dag i 12 dager, uten fridager. I går var jeg og på jobb og var svært sliten da jeg kom hjem, Da stod huset på hodet. Mannen hadde vært hjemme med vårt barn, men ikke ryddet noe. ( det skal sies at han normalt er veldig flink til å rydde) Jeg ble så stresset! Måtte rydde huset, ut å handle inn til helg og uke, lage middag til oss og barn. Spurte da om å få en klem og han svarte " senere, når du har roet deg ned"

GRRR! Nå er jeg faktisk sint. Hvorfor skal det være slik at jeg alltid skal se etter hans behov, men han ikke kan dekke mine. Det koser INGENTING å gi meg en klem,. Hvorfor må jeg trygle om det?

I går la jeg meg kl 9, var helt utkjørt. Har stått opp med barn nå, mens mannen sover. Føler meg fortsatt sint. Er det lov? Hvordan kan jeg få frem at dette er et behov for meg?

Ps: Hvis noen ville fortelle meg at vi ikke kommuniserer så stemmer ikke det. Vi kommuniserer veldig bra, men dette klarer han absolutt ikke å forstå, uansett hvor klartekst jeg har. Så dersom noen har det på samme måte ller har tips til fremgang i saken. blir jeg takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satt meg ned for å prate om det. Fortalt han om hvordan du opplever han om dagen, og hvordan du føler det når han avviser deg med klemmer og kyss. Kanskje du kan spørre han hva han føler om dagen også. Lykke til! Håper det ordner seg for dere:-)

Skrevet

Huff, det er sårt å ikke få den kjærligheten og omsorgen man trenger iblant. Mannen min er ganske lik din og er ikke så flink på kjærtegn, foruten om i senga da ;) Man kan snakke og snakke så mye man vil om dette og de forstår, men like vel går det ikke inn. Men slik er mange menn og det er jo ikke meningen å være slemme, de ser bare ikke behovet. Så jeg har sluttet å spørre om jeg trenger en klem eller litt kos, jeg tar det jeg trenger og han avviser meg aldri. Etter at jeg begynte med det så ble faktisk han også flinkere :)

Skrevet

OK, mitt svar er nok ikke det du ønsker å høre. Du er voksen, og kan ikke forvente at han skal dekke disse trøstebehovene dine akkurat når det passer deg og på den måten du vil. Du oppfører deg som et lite barn (under 5 år). Han er også en voksenperson i deres forhold, og her må dere kompromisse. Dessuten kan jeg egentlig levende forestille meg at du kanskje er sur/stressa/sliten og sutrer/ber om kos. Dette er ikke en innbydende kontaktflate til voksenkontakt, men mer i retning av at du oppfører deg som en sutrete unge! Hva med å heller si: Uff, dagen i dag har vært så tøff fordi........, og videre avslutte med tusen takk for at du hørte på.

Jeg er veldig kosete, men blir kjempestressa om jeg har det travelt/er sliten/sint ect og mannen vil kose. Da kan jeg fint finne på å si tilsvarende til han som din mann svarer deg. Jeg takler ikke å skulle forholde meg til kos/fysisk nærhet når jeg er på dette planet. Føler meg rett ut innvadert om han vil kose da. Om mannen din har det slik, synes jeg du skal respektere han.

Når det gjelder husarbeid og barn, hvorfor krever du ikke at han tar sine 50% av dette?

Skrevet

Vi også kommuniserer bra, men noen ganger må mannen min fortelles flere ganger og på ulike vis hva jeg forventer/hva mine behov er.

sammenligner det med da jeg gikk på skole og var dårlig i matte.

Lærerer messet og messet, skrev og fortalte, men jeg satt stort sett som et spørsmålstegn.

Hadde heldigvis en far som hjalp meg veldig med leksene hjemme, og ofte fikk jeg en aha-opplevelse. Ting falt som oftest på plass dersom jeg fikk det forklart på et vis jeg forsto.

Dersom mannen din har omtanke og respekt for deg, kan det handle om at han faktisk ikke helt forstår hvor mye dette betyr for deg, og hvor glad du ville ha blitt for litt mer varme og nærhet.

Han forstår kanskje ikke hvor lite som skal til, for å gjøre en stor forskjell.

Vi har det litt likt her hjemme også, men jeg har gitt opp litt.

Han roter og rydder aldri og jeg er lei av å alltid gjøre "alt" på hjemmebane. Men han er takknemlig for det jeg gjør, viser meg respekt og omsorg og jeg har valgt å fokusere på at han heller får ta seg av andre ting som blir "hans" oppgaver, ting jeg ikke liker å gjøre.

Skrevet

En kjærste skal være der hvis man har hatt en dårlig dag, og støtte deg når du trenger det! Det bør man kunne kreve i et forhold synes jeg!

Skrevet
OK, mitt svar er nok ikke det du ønsker å høre. Du er voksen, og kan ikke forvente at han skal dekke disse trøstebehovene dine akkurat når det passer deg og på den måten du vil. Du oppfører deg som et lite barn (under 5 år). Han er også en voksenperson i deres forhold, og her må dere kompromisse. Dessuten kan jeg egentlig levende forestille meg at du kanskje er sur/stressa/sliten og sutrer/ber om kos. Dette er ikke en innbydende kontaktflate til voksenkontakt, men mer i retning av at du oppfører deg som en sutrete unge! Hva med å heller si: Uff, dagen i dag har vært så tøff fordi........, og videre avslutte med tusen takk for at du hørte på. Jeg er veldig kosete, men blir kjempestressa om jeg har det travelt/er sliten/sint ect og mannen vil kose. Da kan jeg fint finne på å si tilsvarende til han som din mann svarer deg. Jeg takler ikke å skulle forholde meg til kos/fysisk nærhet når jeg er på dette planet. Føler meg rett ut innvadert om han vil kose da. Om mannen din har det slik, synes jeg du skal respektere han. Når det gjelder husarbeid og barn, hvorfor krever du ikke at han tar sine 50% av dette?

Du er både nedlatende og forutinntatt. Framstiller HI som en sutrete ung,e uten at du i grunn vet noe om det. Hvorfor skal man ikke forvente at en livsledsager skal dekke ens trøstebehov? De er i et forhold med hverandre, i både hyggelige og tyngre stunder.

Slik jeg skjønner det, imøtekommer HIs mann nærmest aldri hennes behov for klem og kontaktbehov, Er han alltid stressa/har dårlig tid? Selvfølgelig består forhold av kompromiss, men dette er jo ikke et kompromiss.

Om HI i dette tilfellet skulle vært stressa og sur, er også det forståelig, i og med at hun måtte ta tak i alt etter endt jobb. Da kan hun da i det minste få en klem! Hva koster en klem hvis du vet at partneren trenger nettopp bare en klem?

Skrevet

Enig med den andre over her: Jeg synes HI virker ekstremt ung og umoden. Hvor gammel er du? 14?

Du høres ut som et masete barn selv. Ikke rart mannen din blir oppgitt. Grow up.

Skrevet

Oj jeg er veldig glad for at mannen min kan klemme meg og holde rundt meg når jeg er trøtt og sliten, men hvis jeg er en liten furie (he he) er det ikke så mye kos å få. Hvis han aldri gir deg kos uoppfordret synes jeg dere bør snakke om det og du må si hvor mye det betyr for deg, men du kan nok ikke forvente at han alltid gir deg kos når du vil, selv om det jo hadde vært det beste :-)

Sansynligheten er vel stor for at dette ikke er noe nytt, men noe som alltid har vært sånn... så hva er det i tilfelle som gjør at du ikke kan leve med det nå?

Og du høres ikke ut som en sutrete unge... men en som var litt sliten og trengte nærhet :-)

Skrevet
Enig med den andre over her: Jeg synes HI virker ekstremt ung og umoden. Hvor gammel er du? 14? Du høres ut som et masete barn selv. Ikke rart mannen din blir oppgitt. Grow up.

Det som slår meg, er at de som påpeker hvor umodne andre virker, ikke fremstiller seg selv som utpreget modne.

Selvfølelig bør HI stå på pinner for mannen og familien sin, uten å være så kravstor at hun forventer en klem i ny og ne. Hun er da et kvinnfolk og bør lære seg å stå for både sine og andres behov selv.

Skrevet

Det er da helt normalt å forvente litt kos eller en klem av mannen sin :o

Mannen min er også dårlig på å være kosete, men han avviser meg heldigvis aldri om jeg klemmer eller kysser ham.

Og er jeg sliten eller nedfor så gir han meg som regel en klem på eget intiativ.

Så jeg må si at akkurat det synes jeg er dårlig av mannen din, HI.

Men litt vanskelig å si hva som kan gjøres i og med at du har prøvd å snakke med ham om det.

Kanskje du bare skal prøve det noen andre skrev, kos med ham uten å spørre først.

Skrevet

Det ER godt å få en klem når man er stressa, lei og sliten. å få slengt etter seg at det kan vi ta senere, huff, hadde blitt lei meg jeg.

Virker som at du har gjort det du kan for å få han til å forstå...

Du får i hvert fall en klem herfra- og det blir bedre :)

Skrevet

Jeg er helt uenig med nerdybirdy!!

Selvfølgelig skal din mann gi deg en klem hvis du har behov for det! Hva koster det han, da?? I forhold til hva det gir henne??

Du må snakke med mannen din og si at du har skjønt at han aldri kommer til å forstå, men forklare han at det er veldig viktig for deg at du kan få en klem og et kyss i blandt. Forklar nøyaktig hva du føler når han sier nei. Hvis han bryr seg, burde han gjøre dette for deg! Det skulle sørenmeg bare mangle!! Det hadde jeg gjort for min partner om det hadde vært så viktig for han!

Skrevet

Takk for mange svar!

Jeg og barnet tok en tur ut på lekeplassen isted og da vi kom tilbake var mannen stått opp, hadde vasket OG gav meg mange klemmer! Det hjalp veldig, og veide opp for alt! Er nå lykkelig igjen! Er så lite som skal til, men det betyr så mye for meg!

Jeg føler ofte at det er jeg som tar initiativet til klemmer og kyss, men iblant er det godt å bare være mottaker også. Som en annen sa over her så er det vel slik at han aldri vil forstå viktigheten av dette for meg. så jeg må nok bare fortsette å minne ham på det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...