Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Leser med undring en annen tråd her der det menes at depresjon/nedstemthet etc ikke er gyldig sykemeldingsgrunn og ikke skal gi sykepenger... Om jeg forsto det rett. Jeg begynner etterhvert å få en lang sykdomshistorie dessverre og man har slitt med å finne en grunn/diagnose for alle plagene. Underveis har jeg derfor vært "diagnostisert" med mulig me, deprimert, utbrent, stressa og masse mer... Jeg har ikke godtatt løsningene og nå endelig etter 8 mnd har en fysioterapeut funnet at jeg har "kontornakke" med noen muskler som ikke virker, andre som overkompanserer. Dette gir smerter hode, nakke, skuldre, svimmelhet, kvalme osv... Så lang tid kan det gå når man først kommer til en fysioterapeut som ikke kan jobben sin.... Dernest er vi på sporet av ett hormon som ikke gjør jobben sin slik at kroppen klarer ta opp D vitamin. Først blir man satt på tilskudd pga altfor lav innhold, så det tar tid å finne at det ikke funker... Ok, dersom så arbeidsgiver hadde vært kranglete så hadde jeg ikke fått sykepenger? Første sykemeldingen leverte jeg og sa noe sånt som; fatter ikke hva det er, men er så sliten, svimmel og kvalm. Har mye vondter også....., MEN det er sikkert bare flyttinga som har skylda så er nok tilbake om 14 dager!
aanonym Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Er vel ikke spørsmål om hva noen mener, men heller hva NAV-systemt godkjenner som grunnlag for å utbetale sykepenger. Spiller ingen rolle om arbeidsgiver er "kranglete", han/hun har regler som skal følges.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Psykisk sykdom er grunn til sykmelding, men for eksempel flytting, samlivsbrudd, problemer på jobben eller dødsfall i familien er ikke grunnlag for sykepenger i seg selv. Det er bare om det som hender deg fører til at du blir syk du har krav på sykmelding og sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå