Gå til innhold

Har 2700 kr på konto til 1. okt

Anbefalte innlegg

Skrevet

og 3000 kr på buffer. Synes dere dette er lite? Hvor mye pleier dere ha igjen når mnd er slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minst 100 000,- alt anna er dårlig omsorg for barna, hunden, bilen og naboens katt

Skrevet

tror at du skal klare deg fint jeg;)

Skrevet

Her går vi som regel glatt i 0,- et par dager før neste lønn.

Skrevet
og 3000 kr på buffer. Synes dere dette er lite? Hvor mye pleier dere ha igjen når mnd er slutt?
Hadde 50 000 kr nå før lønningen kom.

Mannen har nesten tilsvarende.

Skrevet

Har 8500,- på buffer, 5000,- på konto før lønn.

2700 ,- er ikke lite med mindre du bruker det feil :)

Hvis du syns det holder så ikke bry deg om andre :)

Skrevet

Lønnskontoen min går ofte mot null før lønning. Mannen min har alltid et par tusenlapper igjen før lønn Derimot så har vi alltid en buffer på ca 100 000,-

Skrevet

2700 på 8 dager? Det må da være nok :P :P

Skrevet

det klarer du nok bra,jeg har 15,- og ingen buffer

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tømt kontoen for å handle nytt vintertøy, sko og støvler ++++ til ungene. Men skal nok klare meg frem til lønn;)

Skrevet

ja det skulle være nok :) jeg har mindre og klarer meg greit. kan ikke kjøpe det "lille ekstra", men har til alt nødvendig. :)

Skrevet

tror ikkje det er så sunt at barn vokser opp med tilgang til penger hele tiden uten å "jobbe for det". Sier ikkje at dåkke ikkje har jobba for pengane/fortjent de..(dåkke som har 50.000/100.000 på konto)

Omsorg er ikkje nødvvendigvis avhengig av penger, men prioriteringer av penger..

Barna først, så seg sjøl tenker eg..

Vi har så vi klarer oss, bor godt, spiser godt,... har barn, hus, bil, hund..

barna går kledd i god ull, reima dresser, viking sko, osv...i tillegg har vi litt til overs på kontoen ,..men hverken 50.000,- eller 100.000,- meina ikkje at barna får noe dårligere omsorg av den grunn...

Skrevet (endret)

Kommer jo helt an på. Dersom du skal betale kommunale avgifter på 9700 av de pengene er det litt lite.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet
tror ikkje det er så sunt at barn vokser opp med tilgang til penger hele tiden uten å "jobbe for det". Sier ikkje at dåkke ikkje har jobba for pengane/fortjent de..(dåkke som har 50.000/100.000 på konto) Omsorg er ikkje nødvvendigvis avhengig av penger, men prioriteringer av penger.. Barna først, så seg sjøl tenker eg.. Vi har så vi klarer oss, bor godt, spiser godt,... har barn, hus, bil, hund.. barna går kledd i god ull, reima dresser, viking sko, osv...i tillegg har vi litt til overs på kontoen ,..men hverken 50.000,- eller 100.000,- meina ikkje at barna får noe dårligere omsorg av den grunn...

hvorfor virker det noen ganger som at å være en god omsorgsgiver er lik hvor mye ull som ligger i skapet til ungen og antall reimadresser de har?

Skrevet

Om du har betalt regninger så kan jeg ikke skjønne hvorfor du kommer med spørsmålet.

Om du selv syntes å ha 2700kr til rådighet i en uke til mat og annet,og har 3000kr om det skulle bli en krise er lite så ville jeg tro du trenger å se litt på hva som du mener er nødvendig å bruke penger på.

Om ikke dere er en familie på 15 og huset er helt tomt for mat da.

:)

Skrevet
Om du har betalt regninger så kan jeg ikke skjønne hvorfor du kommer med spørsmålet. Om du selv syntes å ha 2700kr til rådighet i en uke til mat og annet,og har 3000kr om det skulle bli en krise er lite så ville jeg tro du trenger å se litt på hva som du mener er nødvendig å bruke penger på. Om ikke dere er en familie på 15 og huset er helt tomt for mat da. :)

Her får jeg forresten inn penger 3 ganger i mnd så går ikke helt tom. Jeg har rundt 10 000 på bufferkontoen og i tillegg 10 000 + på sparekonto og penger på barnas sparekonto.

Men for et år siden var jeg heldig om jeg hadde 4000kr til å bruke på mat og annet i mnd. Og nesten tomme spare og buffer kontoer.

Så ja 2700kr for en uke burde helt klart gå bra om du ser på hva du bruker pengene på :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ca 1 uke til du får igjen penger.. På den tiden pleier vi normalt sett å ha igjen 1200-2000 på konto, og pleier fortsatt å ha igjen noen hundre når pengene kommer på kontoen, så det er ikke lite det, så lenge du bruker de rett :)

Skrevet

Det er i hvertfall mer enn det jeg har, tror jeg har 143,- på konto for øyeblikket, har levd de siste 2 ukene på 1500,-

Her gikk mestaparten av pengene til klær og utstyr til jenta mi som trengs i vinter, alt fra dress, ull, votter, lue, hals, fleece og har fremdeles ikke nok til at vi ikke trenger å kjøpe mer i løpet av det neste halve året. Vognpose har vi vært så heldige å få tilbud om å få av ei koselig dame inne på arvesiden.

Ikke lett å leve på litt over 9 tusen i mnd for en familie på 3 inkl faste utgifter, men vi klarer oss alltid, og du som sitter igjen med 2700 burde nok klare det mer enn bra i en uke til du får lønn.

Skrevet

Hehe du slår ikke mine usle 320 kr til 15. Okt! ( heldigvis kommer det 970 i barnetrygd i slutten av mnd)

.. Men det er ikke ofte det er sånn altså, i dette tilfellet var det rep. På bilen som tømte kontoen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...