Gå til innhold

Kan man gå i fra mannen om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

man er uenige om antall barn? Vi hadde ikke vært sammen lenge da jeg ble uplanlagt gravid, gikk på p-piller. Da det første barnet var et år ble jeg unplanlagt gravid igjen, denne gangen litt uforsiktig med prevansjonen. Vi har jo egentlig aldri snakket om antall barn og planlagt framtiden ettersom vi ikke var sammen særlig lenge før vi fant ut at vi skulle bli foreldre. Jeg ønsker meg mange barn, og i hvert fall et til. Men det ønsker ikke mannen. Han syns det var nok med en, og ville jeg skulle ta abort med nummer to. Jeg ville ikke og sa at han kunne gå om han ville, men jeg kommer ikke til å ta abort. Han ble.

Jeg er veldig fornøyd med livet slik det er nå, men vet at om et par år vil jeg ha flere barn. Uenighet om antall barn er vel ikke en gyldig grunn til å gå i fra hverandre når man har vært så heldig å få to fantastiske barn allerede, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det er så genialt at man spør om gyldig grunn.

Det er ditt liv, du må bestemme hva du vil gjøre i ditt liv og hva du ser på som gyldig grunn..

Skrevet

Man kan gå fra mannen uansett grunn, og mannen kan gå fra kona uansett grunn.

Det ville ikke vært grunn nok til å bryte opp min familie

Skrevet
syns det er så genialt at man spør om gyldig grunn. Det er ditt liv, du må bestemme hva du vil gjøre i ditt liv og hva du ser på som gyldig grunn..

Jeg skjønner at det er mitt liv og jeg som bestemmer. Men lurte egentlig på hva andre tenker om det. Jeg mener det er en gyldig grunn. Mitt ønske om flere barn er sterkt!

Skrevet (endret)

Du gjør som du vil, men hvis du er glad i mannen din og ønsker barnas beste så skjønner jeg ikke at du vil sette alt dette på spill fordi du MÅ ha et eller flere barn til...?

Min mann er en likeverdig partner i vårt forhold og vi snakker om ting og blir enige om ting i felleskap. Antall barn er noe man blir enige om spør du meg...

Endret av yrild
Skrevet

Man kan gå fra mannen bare fordi man har lyst. Men er dine egogrunner nok til å gjøre ungene dine til skilsmissebarn med livet i en liten bag og annenhver jul hos mamma?

Skrevet
syns det er så genialt at man spør om gyldig grunn. Det er ditt liv, du må bestemme hva du vil gjøre i ditt liv og hva du ser på som gyldig grunn..
Jeg skjønner at det er mitt liv og jeg som bestemmer. Men lurte egentlig på hva andre tenker om det. Jeg mener det er en gyldig grunn. Mitt ønske om flere barn er sterkt!

hvorfor må du vite hva andre mener om det? Det vil jo som regel bare skape usikkerhet ved din side.

Selv om andre kanskje ikke ville gått så trenger ikke det å bety at du ikke kan gjøre det.

Jeg tenker at kvinner og menn må bestemme selv hva de vil. Hvis man hele tiden skulle tenkt på hva andre synes om valgene man tar så kommer man jo aldri til en beslutning og finner heller da andre ting kanskje som man ikke liker ved vedkommende.

Men hvis det er noe du ikke kan unnvære så er det en gyldig grunn.

Skrevet

man er uenige om antall barn? Vi hadde ikke vært sammen lenge da jeg ble uplanlagt gravid, gikk på p-piller. Da det første barnet var et år ble jeg unplanlagt gravid igjen, denne gangen litt uforsiktig med prevansjonen. Vi har jo egentlig aldri snakket om antall barn og planlagt framtiden ettersom vi ikke var sammen særlig lenge før vi fant ut at vi skulle bli foreldre. Jeg ønsker meg mange barn, og i hvert fall et til. Men det ønsker ikke mannen. Han syns det var nok med en, og ville jeg skulle ta abort med nummer to. Jeg ville ikke og sa at han kunne gå om han ville, men jeg kommer ikke til å ta abort. Han ble.

Jeg er veldig fornøyd med livet slik det er nå, men vet at om et par år vil jeg ha flere barn. Uenighet om antall barn er vel ikke en gyldig grunn til å gå i fra hverandre når man har vært så heldig å få to fantastiske barn allerede, eller?

Du sier det selv i siste setning. Hvorfor skal du bestemme hvor mange barn dere skal ha?

Skrevet

Syns ikke det er noe som heter gyldig grunn eller ikke. Om du føler det er riktig å gå fra ham, gå fra ham. Om du ikke vil, la være. Men i første omgang kan du jo si det til ham, at du vil ha et barn til. Her var det motsatt. Jeg ville ha ett, min kjære ville ha to. Nå har jeg termin på nummer to om en uke, og gleder meg villt. Så er veldig glad for at jeg hørte på min kjære. Men jeg var vel heller ikke så vanskelig å få med på tanken....

Skrevet

i stedet for å høre hva andre synes om dette kan du jo kanskje bruke tiden til å diskutere med mannen din. kan ikke skjønne at du kommer nærmere en løsning med å spøre hva andre damer mener om dette. gyldig grunn er vel kanskje ikke det rette ordet. ville heller spurt om det er en egoistisk tanke!

Skrevet

Min mening er at en av partene ikke kan bestemme hvor mange barn man skal ha. Dette er noe man bør finne ut i fellesskap. Dersom dere har vanskeligheter med å bli enige, kan det være en ide å gå til familieterapeut for å få snakket ut ordentlig. Hva er grunnen til at din mann ikke ønsker flere barn, og hvorfor er det så viktig for deg å få det? (du trenger ikke svare på dette her, men det er sånne ting en terapeut muligens vil spørre dere om). Det vil være mye bedre for deg, din mann og dine barn at dere får et barn til sammen, enn at dere skal bryte forholdet og barna deres må bli sendt frem og tilbake. Dersom mannen din er glad i deg, bør han innse det. Og det er faktisk ikke så stor forskjell på barn nr 2 og 3. Men det kan være lurt å vente noen år selvsagt.

Skrevet

Vi har ofte diskutert hvor mange barn vi ønsker oss, og vi har vært uenige. Mannen min har alltid sagt han bare vil ha to barn. Jeg har alltid vært åpen for flere. Jeg regnet med at etter litt tid så kanskje jeg kunne greie å overbevise han om et til. Jeg brukte noen måneder på å argumentere for et til og han greide ikke å komme med noen gode motargumenter. Så ja, han ble derfor med på å prøve å få et til. Nå venter vi vært øyeblikk på at minsten skal ankomme denne verden og vi gleder oss masse alle sammen. Både han, jeg og de to andre ungene. Men jeg hadde nok aldri vurdert å gå fra ham av den grunn. Han er jo pappaen til barna mine og vi har det jo veldig bra sammen. Har aldri vurdert det, selvom jeg ikke hadde fått det ekstra barnet jeg hadde ønsket meg.

Skrevet

Her var det slik at jeg i utgangspunktet ville ha to, mens han alltid snakket om nærmest et helt fotballag...! Ikke noe konkret tall, men i allefall mer enn to. Etter jeg hadde født nr 1, kjente jeg at jeg hadde lyst på i hvertfall to til, at jeg ville ha tre barn. Men da hadde mannen ombestemt seg, i utgangspunktet ville han ikke ha nr 2 på enda en stund, men jeg ble gravid ved at vi var uforsiktige. Og nå vil han ikke engang høre meg ymte frempå om et barn nr 3. Og helt ærlig, så føler jeg det som et avtalebrudd..! Hadde det vært avklart før vi fikk nr 2 at dette ble definitivt siste svangerskap, tror jeg det hadde vært greit. Men jeg "stresset" meg gjennom svangerskapet, og tok meg ikke tid til å nyte min siste graviditet fullt ut, akkurat fordi tanken var at jeg skulle få oppleve dette helt fantastiske en gang til.

Og jeg har faktisk tenkt på det noen ganger. Om han skal være så bastant, vil jeg fortsett med han? Eller burde jeg forlate han, og håpe på at jeg finner en annen jeg kunne få et til barn sammen med? Hvor mye betyr det for meg å få dette siste barnet, som jeg føler så sterkt at jeg vil ha?

Vel, jeg får vel bare vente å se, kanskje ombestemmer han seg, kanskje blir det slutt, og da har jeg jo en ledig "kvote" for et barn til. Eller kanskje jeg slår meg til ro med at det bare blir med de to fantastiske barna vi har?

Så du er ikke alene. Det er lov å ha slike tanker, og lufte de for andre også. Det btyr ikke dermed at du kommer til å gjøre noe drastisk, som det virker som mange her tror, men heller får sortert tankene på et vis. :)

Klem

Skrevet

Jeg setter spørsmålstegn på om hvor sterk kjærligheten er mellom dere to, når du er villig til å gå fra ham kun fordi han er fornøyd med 2 barn og ikke ønsker et tredje...

Er han kun en "avls-hingst"??

Om du mener at du ikke elsker han høyt nok til å fortsette å være sammen med han OG klare å være lykkelig med han og de to ungene dere allerede har, selv om du ikke får det tredje barnet du ønsker, så synes jeg han fortjener å bli "satt fri" og finne noen andre som kan elske han slik han fortjener, og så kan du finne en som vil gi deg baby nr 3.

Skrevet

Helt ærlig nei, jeg synes ikke dette er grunn til å splitte opp en ellers kjempefin familie. Som flere andre nevner, det er ikke bare deg og mannen dette går ut over, dere har allerede to barn som får lide for ditt valg, og bli kasteballer mellom dere. Men på den annen side, heller at du er bevisst på dette og evt går om du føler det er rett, enn at du gjør som andre her inne og lurer mannen til å gjøre deg gravid.

Skrevet

Ville heller blitt værende i forholdet og overtalt han etterhvert. Da vi giftet oss hadde vi avklart 3 barn, da hadde vi allerede 1. Etter å ha fått to sånn passe tett, har vi vært inne på tanken og jeg har slutta på pilla to ganger tidligere, men nr. 3 ble utsatt for d der og da ikke passet. Nå er jeg 11 uker på vei med nr. 3 og mannen er ikke alltid med på notene. Han gruer seg til babytiden igjen. Men han forstår at jeg sist tenkte jeg skulle ha en til og det ville føles uferdig hvis jeg ikke fikk siste. Gleder meg til å få siste nå når alt er på plass og tenker at det blir nok mer virkelig for han etter ul.

Skrevet

For meg fremstår du som svært ansvarsløs - og i hvertfall ikke en som

bør få flere barn med det første - hvis du er så opptatt av ditt fremtidige ufødte barn, at du er villig til å gjøre de barna du allerede har, til skilsmissebarn. Du har fått 2 barn, vær fornøyd med det og ta vare på de, selv hvis det betyr at du ikke får flere barn.

Skrevet (endret)

Du KAN gå fra mannen din for hvilken som helst grunn og skjønner ikke helt.. Men siden du spør ;

Jeg mener at man ikke kan "tvinge" noen til å få flere barn enn han/henne vil. Jeg kunne forstått det om dere var barnløse og du ville ha og han ikke. Om det var din store drøm å få barn. Men dere har to vellykkede barn og en fin familie. Hvorfor ødelegge det pga at du ikke får viljen din? I bunn og grunn mener jeg det her er mer et spørsmål om hvor høyt du elsker han og hvor mye han betyr for deg..

Jeg hadde aldri greid å gå fra mannen min fordi jeg eksempelvis vil ha 3 barn og han "bare " to. Vi har opplevd det å få barn sammen og jeg elsker han for høyt og han betyr for mye for meg til det..

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...