Gå til innhold

Fornøyd med dagens innsats - hamstring til vinter`n :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn!

Slept med meg tre unger - derav en i bilstol (hadde menn født barn ville denne vært elektrisk og ikke så vond å bære) - rundt med målrettet blikk til de klassiske butikkene.

Vi kjører samme stil som i fjor og i forifjor - og året før det - og resultatet ble:

Vintersko - ecco

ekstreme mengder ullklær i alskens farver og størrelser - nøstebarn

Strømpebukser til storjenta - noanoa - og ja, det ble jo et skjørt også til å ha over ullstrømpebuksene...

Ullsokker - div barnebutikker - disse må ha litt viskose og andre merkelige stoffer for å kunne være fysisk mulig å få på små føtter etter en vask eller to.

Luer,votter, jakker og dresser: kjellern ( arveklær er kuuuult - eller fett som det sikkert heter nå for de derre kiiiidsa :-) )

Jepp - fornøyd med dagens innsats - og klar for alt!

(det måtte bare uuut!) :-)

Flere som har sjekket skapene for mangelvarer for vinteren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jepp, jeg har sjekket skapene, og trodde jeg måtte ut og handle, men o'lykke! Jeg hadde til og med kjøpt vintersko på salg sist vår, jeg. :-) Og dressene skal få holde, i alle fall til jul. Ikke oversikt over luer og votter enda, men vet i alle fall at vi kjøpte inn minst ett par votter til hver sist vår, så da har vi i alle fall til å begynne med.

Skrevet

Her har de tre minste faktisk det meste. Vesla passet tilogmed vinterskoene sine fra i fjor! (21 var det minste vi fikk tak i her.....og det bruker hun enda) Gutten min må ha ny vinterdress da, men ellers har det alt. Kjøpte sko på salg i januar.

Skrevet

Vinterdressen er i boks, den arvet vi fra kusina til snuppa. Vi trenger noen vintersko, men jeg vet enda ikke hvilke jeg skal bruke. Men vi har et par Skofustex som er store nok til at vi kan ha varme ullsokker oppi når det blir kaldt, selvom de nok ikke holder hele vinteren. Men så får jeg ihvertfall litt tid på meg til å sjekke ut tilbud og hva jeg vil bruke til snuppa. Angrer vilt på at jeg ikke kjøpte sko på salg i januar. Jaja.

Luer kjøpte jeg til halv pris på utsalg i byen. Votter får vi se om fremdeles passer eller om vi må skaffe nye.

For å stjele tråden litt, hvilke votter bruker dere?? Jeg vil gjerne ha noen som går godt oppover armen, og som gjerne tåler fuktig snø osv.

Skrevet
Vinterdressen er i boks, den arvet vi fra kusina til snuppa. Vi trenger noen vintersko, men jeg vet enda ikke hvilke jeg skal bruke. Men vi har et par Skofustex som er store nok til at vi kan ha varme ullsokker oppi når det blir kaldt, selvom de nok ikke holder hele vinteren. Men så får jeg ihvertfall litt tid på meg til å sjekke ut tilbud og hva jeg vil bruke til snuppa. Angrer vilt på at jeg ikke kjøpte sko på salg i januar. Jaja. Luer kjøpte jeg til halv pris på utsalg i byen. Votter får vi se om fremdeles passer eller om vi må skaffe nye. For å stjele tråden litt, hvilke votter bruker dere?? Jeg vil gjerne ha noen som går godt oppover armen, og som gjerne tåler fuktig snø osv.

Har kjøpt sånne på nøstebarn. Barnehagevott - tror jeg de kaller den.

Skrevet

Her ble det ikke så stor runde i år, da vi er heldige og arver mye klær. Men, jeg har kjøpt to reflex parkdresser og to par vintersko, også reflex. Dette kom på 800,- tilsammen. Ellers passer alt ullundertøyet fra i fjor. På bodyene til minsten har jeg klipt av der knappene er og sydd opp, så nå brukes de som vanlige trøyer. En av ullstrømpebuksene til jenta var blitt litt kort og slitt under foten, så der klipte jeg av og sydde opp, så nå er det stilongs. Ellers har de det de trenger. Hjemmestrikket ull til under dressen og nok luer og votter. Cherroxene fra i fjor passer enn så lenge til begge.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her passer cherroksene fra i fjor ennå,de andre vinterskoene har jeg ikke sjekket ennå.Dressen hennes passer,det vet jeg.

Hun fikk ny boblejakke til bursdagen.

Jeg har handlet litt votter,luer og ullsokker.Så her har jeg ikke handlet så mye til vinteren,men vurderer noen nye ullstillongser.

Skrevet

Kjøpte Reflex vintersko på salg til 199,- per stykk (aner ikke hvordan kvalitet de er) kjøpte også reflex vinterdresser på salg til 199,- (aner heller ikke åssen disse er)

cherrox har jeg til han minste, trenger til han største. votter og luer har de..

tykke vinterjakke fra hm har jeg kjøpt til dem

men mangler ull til begge samt høstsko.

bruker dere egentlig høstsko? eller går dere rett fra joggesko til vintersko?

Skrevet

Ja!!

Jeg manglet fleece dress til 4 str, vinterjakke til 1, vintersko til 3, ullundertøy til 2, Støvler til 1, vinterbukse til 2

Totalt brukte jeg ca 4000,- Og da er ennå ikke 2 stk vinterbukse til de to eldste kjøpt... :S

Har totalt 5 barn, så det var endel å kjøpe inn følte jeg. Fleece koster! og Vintersko. :P

Men nå er vi i boks for hele vinteren da, håper jeg...

ICA supermarket har denne uka 40% på Pierre Robert ullundertøy, noe jeg gikk glipp av :P

Det er bare det jeg bruker, så det var kjedelig... Jaja ;)

Skrevet

Ble litt inspirert og la inn en ordre på det meste vi mangler hos Nøstebarn. Da tror jeg at vi kun mangler ei lue og et par skisko:) Har heldigvis det meste i kjelleren. Mye nytt kjøpt på salg i fjor og mye arv fra størsten til minsten. Glad vi har mye fra før, ellers hadde jeg gått konkurs tror jeg:)

Til deg som spurte om votter: Hestra fjellvott er de desidert beste vottene synes jeg. På "vottetråder" her inne er det alltid de som kommer best ut. Dyre, men absolutt verdt det! Er de desidert varmeste vottene vi har hatt og vi har prøvd mange!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...