Gå til innhold

Tips til billige julegaver? Har litt stram økonomi for tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før noen hugget hodet av meg for at vi ikke har kontroll på økonomien og at vi lever over evne, så er saken slik...

Mannen min ble alvorlig sykni vår og har vert sykemeldt siden mars. Han er selvstendig næringsdrivende, og får dermed utbetalt 60% av sin vanlige lønn. Vi har nå brukt opp det vi har av sparepenger, og kuttet på alle områder. Vi har byttet til en billigere bil, men vi ønsker ikke å bytte hus. Vi bygget drømmehuset for tre pr siden og det klarer vi å beholde når vi nå kniper igjen på det som går an.

Men når det nå kommer til julegaver, blir jeg litt bekymret. Det er helt greit å fortelle til søsken og slikt at vi ikke kan kjøpe så dyre julegaver, men jeg tenker på barna, nisser, nevøer.

Noen som har noen ordentlig gode tips til billige julegaver?

Jeg er ikke flink til å lage ting selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salg! :) Nå vet jeg ikke hvor gamle de er, men HM har jo masse salg både i butikk og nett. Jeg liker spesielt Home delen, for der kan man kjøpe sengetøy, håndklær osv uten å tenke på str.

På Coop Obs har de 199 for 3disney ting. (Pusslespill, filmer og bamser) og salg på tøy.

Skrevet

Barnas hus har nettopp åpnet outlet på ullevål om du bor i Oslo! Mye fint - 70% på refleks til eksempel :-) Ellers er det kanskje greit å prate med de i familien din slik at de ikke forventer det helt store fra dere i år?

Skrevet

H&M har jo innimellom salg helt ned til 30,- på barnetøy som kan være suverene julegaver.Dette gjelder f.eks cardigans eller gensere.Man kan jo supplere med en tegneblokk eller noen hårklemmer/hårstrikker for å"fylle"på gaven også:)

Skrevet

Princess har masse salg nå. Jeg har allerede kjøpt en del "stæsj" derfira til mine eldre søstre, mamma og besteforeldre =) Fikk julegaver til 6 stk for 450 kr =)

Skrevet
Barnas hus har nettopp åpnet outlet på ullevål om du bor i Oslo! Mye fint - 70% på refleks til eksempel :-) Ellers er det kanskje greit å prate med de i familien din slik at de ikke forventer det helt store fra dere i år?

Hvor på Ullevål er dette da??

Skrevet

Denne har jo vært oppe her før, en helt genial julegave spør du meg. Unger har jo med seg drikkeflasker både hit og dit, og særlig på fritidsaktivitetene kan de bli mange like flasker. Så greit med en ferdig navnet en.

Viste disse til guttene mine på 8 og 11 år for å høre om de synes det var en grei gave til fettere og kusiner, de ble helt i fyr og flamme og ville ha slike selv :)

http://www.barerips....s/drikkeflasker

Skrevet
Hvor på Ullevål er dette da??

Vegg i vegg med hovedbutikken... På utsiden av stadion, i enden av "gågaten" som går fra hjørnet ved den røde brua over ringveien (fra ica). Når du kommer opp trappen over HM/G-sport ligger Barnas hus butikken til venstre og outletet 20 m til høyre :)

Skrevet (endret)

Enig med tråden med flaskene fra barerips.no Bestillte drikkeflasker derifra forrige helg da julegavetemaet var oppe sist. Fikk de i posten før helga. Genialt! Tøffe flasker med navn til 99,- er billig og knallfine gaver.

De har også buffer med navn, bestillte til barna mine av de i ull, kjempegode med en remse med barnas navn på. Tøft! :-)

Endret av Vossafår
Skrevet

www.biit.no , handle for over 158 kr å få gratis frakt, handler du under 200 får du fri toll.. :) Handla mye hero factory der! 31 kr på tilbud, noen til 50.. her i norge koster dem fra 79-200 kr :) Veldig realt mye billig der! Anbefales:)

Skrevet

I fjor droppet vi julegavene. Foreldrene våre fikk en konfekteske, ellers fikk ingen andre. Vi var raka fant for å si det slik.

Hadde en fin jul uansett! Tror vi gjør det i år og, har tenkt mye på at det ikke føles rett å feire jul for å få gaver noe som er fakta uansett hva man sier...

At jula er hysterisk og pengekrevende vet alle!

Skrevet

ikea, mye fint man kan kjøpe der til rimig penge. vi har kjøpt jule gaver der tidligere. og brukte rundt 100 kr pr person. da hadde vi litt mer igjen og bruke på vårt barn følte vi. vi kjøper heller ikke til værandre og gaver fra barnet til far foreksempel blir laget hjemme. også til besteforeldre lager vi noe fra barnebarna. salg er en fin ting. toys ur us har mye på tilbud. begynn alerede nå med noen små ting så blir det ikke så voldsomt og ut med på 1 måned.:)

Skrevet

På Notabene har de masse barnebøker på tilbud, du får flotte bøker for under 100 kroner.

Skrevet

nameon.no der er det også smarte julegave tips som ikke trenger og koste så mye. får alt med navn på i tilegg. di har en bamse der som vi har brukt og kjøpt til tante barn og slik. kansje en kjedlig gave for di største men så langt har di satt pris på det og synes det er gøy med en bamse der navnet står og når di ble født.

Skrevet

Gå ut i skogen og plukk tyttebær! Lag gele eller syltetøy. Søstrene grene har billige glass, men jeg vet ikke om de er gode nok til syltetøy. Selv har jeg kjøpt inn en haug med glass der og skal fylle de med hjemmelagede sukkertøy. Det blir gaven til alle voksne i år. De i nærmeste familie får noe mer. Ellers så har jeg handlet ganske mye lego på 40% som blir julegaver til en del barn i år. Jeg pleier alltid å kjøpe med om jeg kommer over gode tilbud som jeg vet kan passe til noen vi gir gaver til.

Et annet tips er å koke karameller og pakke inn i celofan.

Bokhandlere har ofte gode bøker og annet på tilbud.

Er du god på håndarbeid? Isåfall kan du strikke votter, luer eller sokker. Det synes mine barn er fint å få.

En jeg kjenner kjøpte rimelige tepper/stoff, klippet de runde, sydde på navn og laget hull med sånne metallgreier langs kanten og tredde i en tykk snor, og vips et fint legoteppe som kan snøres sammen når man er ferdig med å leke.

Extra leker har en god del supertilbud.

Du har heldigvis god tid på deg. Pass på når du kommer over noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...