Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Føler meg som den nazi moren, men tingen er den at våre tre barn mellom 2 og 6 år har uker som gjør de slitne (som alle andre) og de tar aldri igjen søvn på morningen, av den grunn må de legges tidlig også i helger og de må sovne tidlig. Besøket vårt synes vi er vel strenge, men hva gjør man? Sliter hele uka? Vi har for ofte besøk til å kunne være slepphente hver eneste gang... Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Hvorfor bry dere om hva besøket synes? Hvis dere mener at ungene må i seng, så hadde jeg lukket ørene for alle andres meninger. Det er ikke dem som skal være sammen med dem hele neste dag. Vi har ikke det samme problemet som dere for våre tar som regel igjen den søvnen de trenger. Så her er vi litt fleksible på legging med eldste, men ikke mye altså!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Da er enten besøket ditt barnløs eller rar? Å la det skli ut i helgene, er ingen tjent med! Her legges de til samme tidspunkt om det er onsdag eller lørdag.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Ja, det gjør vi. Ungene tåler endel i helgene, så da får de være lengre oppe. men skal vi noe dagen etter og uka har vært lang, så er det tidlig i seng. Det er vi som vet hvordan de er i morgen, så da får andre bare synes at vi er strenge.
Guttaboys Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Mine er ett og tre år, og de legger seg til vanlig tid også i helgene. De er rutinestyrt og er like trøtt til legging om det er ukedag eller helg. Jeg synes heller ikke at andre skal fortelle meg når de skal legge seg. Det har de ingenting med.
bobbelfru Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 jeg legger barnet vårt mellom 19 og 19.30 uansett om det er helg eller ikke. Men skjer det at vi er sent hjemme pga besøk eller noe lar jeg det gå over tiden. Stresser ikke hjem for at hun skal legge seg. I dag var vi hjemme i 20 tiden og da kosa vi litt i sofaen før hun la seg. Min er 4 år.
Magia Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Vi får samme kommentarer ang toåringen. Han er ekstremt avhengig av faste rutiner, så her må vi bare gjøre det samme som vi pleier. Her fungerer det til og med motsatt, slik at om vi legger han senere, så våkner han tidligere. Legger vi han i vanlig tid (sju-halv åtte), så sover han lenger om morgenen. Vi tenker som flere andre her sier, at de andre vet ikke hvordan han blir dagen etter av å skulle være oppe litt ekstra. De har heller ikke hørt de hylene som kommer i leggesituasjonen når vi har hatt han oppe ekstra. Så vi tar våre egne avgjørelser på dette, så får de andre bare bli sure.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Her må søvnen styres. Rutinene er faste og bestemte, men de er lagt opp etter barnets ønske\behov. Hvis han legger seg for sent, så tuller og styrer han hele kvelden, sover urolig hele natten og tar morgen i 5tiden, noe som igjen gjør at han er sutrete og trøtt dagen etterpå og da blir det lett en ond sirkel.. Jeg driter i hva andre gjør og tenker, men for oss er det viktig å holde leggetiden. Mange syns vi og er strenge.. Men jeg vet at han trenger 12timers god søvn. Han må legges senest 19.00 og våkner av seg selv mellom 6 og 7. Da sover han hele natten og er levelig dagen etterpå. Han er 2år.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Legges 19 uke som helg...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 vi bryr oss ikke videre om hva besøket sier, men blir sittende med ett inntrykk av at ungene våre er de eneste som må ha det slik. Nå ser jeg jo at det ikke stemmer takk. HI
Gjest Gullguttene Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 Besøket deres har ikke noe med når dere legger barna deres. Og dere er ikke de eneste som følger rutinene og er "nazi," kjenner flere som gjør det sånn og de gjør det fordi det er til barnets eget beste. Vi har ikke samme problemet, men følger fast leggetid både i uka og helga så lenge vi er hjemme.
Heada Skrevet 22. september 2012 #12 Skrevet 22. september 2012 Jeg legger vesla til samme tid hver kveld, helg eller ei. Med mindre noe skulle komme i veien for det. Og det er sjelden.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 Ja, det gjelder å holde styringen. Ser mange andre kan skeie ut, vi kan ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå