Gå til innhold

Trenger noen smarte hoder her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte og jobbe på en matbutikk i begynnelsen av sommeren. Hadde en 3 måneds prøvetid. Før de skulle ansette meg fast eller ikke.

Fikk da fire dager med opplæring, så har jeg jobbet alene resten av sommeren. Har ikke fått noe oppfølging, på hva jeg gjorde bra/dårlig. Siden vi jobber tre stykker der. De som jobber der til vanlig, har tatt at masse ferie i sommer. Så har vært heeeeeelt alene på butikken.

Dagen før vi skulle fornye kontrakten, skal de ha møte med meg. Sier at vi trenger deg her, men er ikke fornøyd. Og ramser opp masse småpjusk, som kunne ha vært rettet på om de hadde sakt noe med en gang :/

Så fikk jeg 3 nye prøve måneder, da krevde jeg at jeg skulle få mere opplæring. Også skulle jeg ha 1 dag i uka med en veilednings prat.

Til nå, snart to måneder etter, har jeg fått 2 halve dager med opplæring. Ingen veilednings timer. Selv om jeg har mast etter det, nå har det seg at jeg er gravid. Ca 7 uker, må vente til jeg har fått skreve fast kontrakt før jeg kan fortelle noen om graviditeten. :( det vil si at jeg må vente mere enn 12 uker. Tør ikke og la det kommer ut, for er sikker på at jeg ikke får videre jobb.

Hva burde jeg gjøre, hjelper det og melde seg inn i en forening eller noe?

Er litt fortvilet over hele greia! Og livredd før at de skal få nyss i at jeg er gravid. Siden jeg er MYE dårlig er det vanskelig og skjule i lengden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?? Kan de la være og ansette meg på grunn av graviditeten, men og komme opp me masse klager rett før. Prøvetida mi går ut?

Før ikke fått noen skriftlige klager eller blitt fortalt at jeg gjør noe feil!!

Hi

Skrevet

1. meld deg i en fagforeningsorganisasjon

2. Gravide har rettigheter, og skal ikke forbigås i stillinger, graviditeten skal ikke ha noen påvirkning for eller imot.

3, arbeidsgivere gjør stortsett slik de vil- vanskelig å bevise at det var årsaken til at man ikke fikk jobben, desverre

Skrevet

de vil kanskje ikke ansette deg når de får høre at du er gravid. de virker jo litt sleipe i utgangspunktet så skulle ikke forundre meg at de blir kvitt deg hvis de vet at du etter hvert skal i permisjon. de har selvfølgelig ikke lov til det men de bruker kanskje andre argumenter??

Skrevet

Arbeidslivstelefonen - svarer på spørsmål om arbeidslivet. Tlf: 815 44 544

denne har jeg brukt, da jeg ikke fikk en fast stilling da jeg ble gravid. hadde jobbet i et vikariat i 6mnd, og ble muntlig lovet fast, men da sjefen fikk vite jeg var gravid, fikk en annen stillingen.

Lykke til Hi, og gratulerer med graviditeten.

Skrevet

Det e det jeg er redd for :/ de er litt sleipe, og jeg gjør mitt beste på jobben. Men er litt vanskelig når jeg ofte må gjette meg fram til ting!

Har ikke fått noen skriftlige klager, men har vel ingen rettigheter når jeg er på prøvetid. Men saken er også at vi bor på en liten plass, er veldig lite jobb og finne ifra før av her. Det er ingen andre som vil jobbe på denne butikke, de er også på en måte avhengig av meg!

Men det er jo flere som har advart meg mot og begynne der, og at det er en grunn til at de ikke klarer og holde på ansatte.

Vi har ak kjøpt hus og har nr to på vei, så trenger jobben veldig mye! Er ganske fortvilet nå! :(

Skrevet

Jeg har selv jobbet i dagligvaren i mange år.

4 dager opplæring er faktisk mye, hvis du med de dagene + 3 mnd innkjøring ikke klarer å gjøre en tilfredsstillende jobb er jeg redd du er i feil bransje.

Hvilken del av butikken er det du hører til i?

Skrevet

Fire daga er ikke mye, tanta mi jobber på den andre mat butikken som er her, ho jobba der i over to måneder før hun jobbet alene.

Når jeg sir alene, mener jeg ansvar for hele butikken alene, påfylling av alt i butikken. vasking, brød, frukt, oppgjør, sette opp plakater, ordne tilbud, oppdatere kassen, sette ut nye merkelappen osv osv osv! Når man er flere på jobb, er det lettere med mindre opplæring. Da kan man spørre andre, men er peise alene på butikken, og sjefen er vanskelig og få tak i når det er noe. Og de vet ikke hva ordet komunikasjon er, får aldri beskjed om noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...