Gå til innhold

Ks-snitt, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok veldig skremmende, men Trillingene må jo ut. Føde vanlig er nok helt uaktuelt :-/ så da må jeg opnes.

Jeg er livredd!! Nåler,sprøyter, kniver,blod, osv jeg hater være dorlig, være kvalm/ kaste opp og det å være i store smerter, Blod tapet ikke minst!

Mulig jeg er mega dramatisk, men de begynner å slite på meg. 2 uker til jordmor timen, 6 dager til ord ultralyd.

Hva bør jeg innstille meg på, har 2 vaginale fra før. En med epidural ( som ble satt under en rie, så merket ikke stikket. Samme med nålen i hånden, så utrolig vonde rier jeg brydde meg ikke) nr 2 kon uten smertestillende, vannet gikk 10, ingen ute 15.04 ( så 5 timer, og bare 2 av de veldig vonde)

Nå vil jeg jo ikke ha smerter, vannet vil jo ikke være gått, jeg skal stikkes og kuttes i mens jeg er i god form. Kjenner dette er hardt for meg.

Blir jo innlagt uker før snittet, og om noe hender blir de jo slutt snitt. Men kan noen fortelle meg dette går bra? Hva man egentlig skal i gjennom?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt tre keisersnitt, og kan berolige deg med at dette klarer du!

Ang redsel for nåler: du vil jo få denne spinalbedøvelsen i ryggen. Da blir du tilbudt en bedøvende sprøyte først; hvis du er redd for nåler, så er vel to stikk verre enn ett ;) Men er du redd for smerten, så velger du bedøvelsen. Jeg valgte å få bedøvelse først, og kjente seriøst INGENTING til spinalbedøvelsen!

Veneflon: Dette må du ha, men når disse settes på operasjonsstua, så er det proffene som setter dem! De gjør dette hele dagen, og det kan virkelig ikke sammenlignes med å få det satt av noen som ikke er så rutinerte. Jeg har dype årer som er vanskelig å finne, men det var ikke noe problem, og ikke vondt :)

Kateter: Jeg synes dette er det verste med hele KS... Men jeg ber om å få satt inn kateteret etter at spinalen har slått inn, og da gjør ikke dette vondt heller.

Selve snittet merker du jo ingenting til ;) Du vil kjenne at de drar litt i deg - de skal jo ha babyen(e) ut av en relativt liten åpning! Men ingen smerter. Kjennes jo også at du syes sammen, men det gjør ikke vondt, du bare kjenner at det strekker i huden.

Dette kommer til å gå kjempefint! Og bare spør hvis det er noe mer du lurer eller tenker på :)

Skrevet

Takk :-) veldig greit svar. ( hadde glemt kateteret :-/ fikk ikke de inn etter 1 mann og trengte ikke med nr 2) men lurt og ta de etter man bedøvet :-) de var et godt tips :-)

Skrevet

Litt stikking må du tåle, men selve kuttingen venter de med til du er godt bedøvet. Det var en merkelig følelse å kjenne at barnet ble hentet ut, men ingen smerter. Etterpå får du smertestillende og ekstra ved behov.

Siden det er trillinger vil jeg tro at du blir prioritert med tanke på familierom på barsel?

Lykke til!

Skrevet

Det går helt sikkert fint;-) be om å få satt inn kateteret etter at bedøvlsen har begynnt å virke, syns det var ubehagelig.. Ellers er det bare å " bite tenna sammen"..

Heldig du som får tre(!!!)på en gang;-)

Skrevet

Takk, joda er utrolig heldig. Men skummelt å måtte bli borte så lenge fra de to jeg har, på 1 år og 3 år. Men håper snittet, og at vi kommer oss raskt. For innkjøp må vente til de er ute, og vi vet de vil gå bra med dem.

Jeg er glad og skremt, jo mere magen vokser. For jo nærmere er vi. Så jeg bare håper jeg klarer ta meg sammen, så vi får en god opplevelse.

Skrevet

Syns du høres tøff ut! Skjønner at du har litt delte følelser.. Stor overgang å plutselig bli 5 barnsmor liksom;-))

Skrevet

Takk for de :-) gruer meg mest med tanke på de to jeg har, som har sine rutiner og vaner. Trillingene de tar det de får, på en måte. De har kunn 4 krav; mat,bleie,vask og kos ( og de kommer de til å få nok utav, meget stor familie) så er nok helst de to eldste, som blir sjalu, og synest de blir vanskelig. Og da blir de litt xtra hardt for meg, for jeg liker alle er fornøyd.

Så samvittigheten får kjørt seg, men blir jo xtra kos innimellom :-)

Skrevet

Har hatt to ks og syns det var en fin opplevelse:) ingenting å grue seg til:) jeg syns også at kateteteret var det verste:(

Skrevet

Jeg har svart deg før også, men vil bare legge til to ting:

- jeg har fått innlagt kateter flere ganger, jeg har aldri hatt bedøvelse, og synes ikke det er vondt. Blittelitt ubehagelig i et par sekunder. Ikke noe problematisk, synes jeg.

- jeg ba om å få lokalbedøvelse før spinalen sist, men fikk beskjed om at det satte han ikke, for den sprøyta gjorde vondere enn spinalbedøvelses-sprøyta, og da var det jo ikke noen vits. ;) Det gikk helt fint uten. Ikke spesielt vondt, bare ubehagelig, og litt stressende siden man jo vet hva de holder på med.

- veneflon: Du må sikkert ha to, det gjør litt vondt, men går raskt over. Ikke noe å grue seg til, synes jeg.

Skrevet

Takk for svar. Glad jeg nærmer meg både ultralyd og jordmor time, for kjenner jeg trenger litt xtra beroligende svar. Selvom dere hjelper også! For all del, kjempe snille og deler erfaringer :-) kjempe takknemlig for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...