Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Vi har fått forespørsel fra foreldrekontaktene om vi ønsker at det opprettes vennegrupper på klassetrinnet - grupper på 5-6 barn der de møtes hos hverandre på omgang. Med fritidsaktiviteter, bursdager ++ tenker jeg at det høres litt stress ut, men skal ikke være den som saboterer et slikt tiltak. Noen med erfaring - positivt eller negativt med vennegrupper?
Gulosten™ Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Det er veldig koselig for ungene, og det er en eller to ganger i året, lag litt middag og la ungene leke litt og vips så skal de hjem. Anbefales
Edelweis Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Her har vi det faktisk en gang i mnd. å ja , jeg synes det er stress. jeg er ikke hjemme før kl 16.30 etter jobb, og må dermed ta permisjon uten lønn eller avspassering for å få til dette nå. aner ikke hvordan jeg skal løse det, men ender vel opp med å spørre om de kan komme en søndag. men det er supert for barna da
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Negative erfaringer med dette. Gruppen eldste datteren min kom i var med klassekamerater hun aldri var med. Ble rett og slett et ork. Heldigvis hadde vi ikke slike grupper med den nest eldste. Og ble bastant nedstemt på foreldremøte til 1.klassingen min. Møtes heller hele klassen 2 ganger i året og gjør noe koselig felles
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Her ble vennegrupper nedstemt på foreldremøtet, det ble heller enighet om å møtes 4 ganger i året (alle barna pluss foreldrene). Var på første treff forrige uke, da møttes vi ved sjøen og grillet, helt ok.
klg,2 boys now:) Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Helt greit med besøk av ungene synes jeg,men her legger de opp til at foreldrene skal også bes inn når de henter.det betyr ofte at de kommer begge to kansje med søsken så kunne noen ganger være 16-18 stk.ikke alle har plass/ønsker og ha det i stuen sin. Pluss sånn som vi som pusser opp er det ikke mye kult og ha mange "fremmede" voksne i stua. Ja til gruppe med barn men nei til foreldreftreff etterpå sier jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå