Gå til innhold

Enorm bak og store slappe lår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det sies at man ikke kan punktslanke seg, men nå er jeg skarpt desperat. Kroppen min stemmer ikke overens med noen klestørrelser. Passer en bukse i låta og baken så er den for vid rundt livet. Passer den etter mål rundt midjen, får jeg den ikke over låra. Magen er to myke valker som temmes med en holdin truse som går helt opp under puppene. Har gått ned 50 kg og ingenting er riktig med kroppen min lengre. Kjoler og skjørt kam jeg ikke bruke pga str. på baken. Står ut bak om dere skjønner. Ene låret mitt e bredere på utsiden enn det andre og det synes. Nå skal jeg begynne å trene helsestudio men trenger tips til hvordan jeg kam trene rompe og lår. En personlig trener sa til meg en gang taket ikke trengte å trene for å få muskler de stedene for de jeg hadde var sterke nok fordi dem holdt kroppen min oppe.

Hjelpe meg, blir koko snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: 50 kg!!! Wow! Det er jo bare en kjempebragd! Utrolig bra jobba!

Så: nei, kan ikke punktslanke, dessverre ;-) Det finnes masse gode øvelser for rumpe og lår, men du må tørre å trene ren styrketrening, og du må tørre å løfte TUNGT!

Det finnes noen baseøvelser som du bør lære deg. Knebøy og markløft er to av de. Henviser videre til fitnessbloggen.no. Der kan du lese deg gul og blå 8-)

Lykke til!

Skrevet

knebøy, markløft og bulgarske utfall er supert. Quadrupes også+ en jeg ikke husker navnet på :P Men du ligger på gulvet, med beina bøyd i gulvet og løfter rompa...hehe- ikke lett å forstå :P En til er å ligge over en pilatesball,evnt bosu- med den på midten liksom også løfter du beina opp bak..

Skrevet

Gratulerer med en kjempeinnsats det står respekt av!!! :)

50 kg ned er en stor prestasjon! :D

Jeg ville som de over her skriver trent godt med styrketrening. Men ville fokusert mye på stabilitet mage/rygg, og du kan også trene en del mer på overkropp for at kroppen din skal bli mer "balansert" ift hofter/lår. Og så ville jeg nok trent en del kondisjonstrening.

Du har kanskje prøvd, men min erfaring er at det er stoooor forskjell på ulike buksemodeller. Jeg kan bli rent deprimert av enkelte bukser pga at de er så totalt feil ift mine former. Jeg har funnet ut at finner jeg en bukse som sitter fint så kjøper jeg enten to med det samme, eller så kjøper jeg en kvalitet som holder. Nå har jeg f.eks. bare hatt en eneste jeans i nesten halvannet år. Den er super kvalitet på, kostet litt mer, men den er like fin nå som da jeg kjøpte den. Da kan jeg leve med en bukse siden økonomien ikke akkurat er den beste. Så bruk tid på å forhøre deg om ulike modeller. Jeg har tidligere brukt mye tid på å spørre betjening om hjelp, vært tydelig på hva som er problemet og at jeg ikke gidder prøve bukser som kaaaanskje kan passe. Min erfaring er at hvis de sier at denne modellen er vid i lår/over baken og smalere i midjen, så er det verdt å prøve... hvis ikke sparer jeg meg selv for den dårlige opplevelsen å prøve bukser som jeg ikke passer i. Veldig stor forskjell på kunnskap og erfaring hos personalet i de ulike butikkene også. Og et tips til slutt... om de viser deg en bukse som du absolutt ikke har råd til, men som har riktig fasong - prøv den likevel. Sitter den fint på deg husker du navn, merke og evt modellnr og så sjekker du på nettet. Den buksa jeg går i nå koster her i landet nærmere 3000 kroner... fikk den for litt under 1000 hos shopbob.com.

Lykke til videre, du har vist at du har en jernvilje, så dette greier du. Igjen - jeg er kjempeimponert over viljestyrken og innsatsen din!!! :D

Skrevet

Takk for svar.

Vet ikkehvor hardt jeg klarer å trene. Har leddgikt som har eskalert det siste året og skal nå snart i MR for å sjekke hva som er med ene kneet siden det er unaturlig vondt. Ligger til tider og vrir meg i smerter på kvelden.

Skal melde meg på et helsestudio i løpet av denne uken for jeg MÅ gjøre noe. Orker ikke sitte på rompa lengre. Er det noen som har flere tips så tar jeg imot med stor takk.

Skrevet

Hei :-) har samme problem som deg! Jeg syr om buksene mine jeg. Har til nå ikke funnet en eneste modell som passer, så må alltid sy de om i livet. Kjøper de slik at de passer over lår og rumpe, og syr inn i livet.

Hvis noen her har tips til hvor finne bukser som er tilpasset vår fasong blir jeg veldig glad, for som sagt har jeg til gode å kjøpe en bukse som passer!

Gratulerer med 50 kg ned, det er helt vanvittig bra gjort :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...